Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Har da ENDELIG funnet den O-ringen til innsuget på en engelsk nettside :)

De har også regreim emd nytt strammehjul til 170,- så jeg må nok slå til, bare for å være sikker :)

 

Men først så må jeg få av reimhjulet på veiva!

Jeg har allerede prøvd, men det endte opp med att jeg brakk umbrako nøkkelen i forsøket!

 

Så jeg trenger seriøst tips til hvordan man løsner disse boltene! :) De sitter jo helt stein fast..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du løsner unbrakobolten på reimhjulet på veiva så bruk skikkelig verktøy og forsikre deg om at unbrakoen bunner i skruehodet. Om du ødelegger skruehodene så må du sveise fast noe i boltene før å få de ut (BTDT). Jeg bruker unbrakopiper og de går fint hver gang :)

 

Tetningsring innsug 035121171C | eBay

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tetningsring til innsug, regreim og nytt strammehjul bestilt :)

 

Har også plukket sund litt mere på motoren, fikk av reimhjulene etter litt om og men;

 

IMG_0004-1_zps25b29ba3.jpg

 

Har også tatt av det svarte metalldekselet som stikker opp helt til venstre på motoren, dette har fått seg et nytt strøk svart lakk, men glemte å ta bilde.. :)

 

IMG_0003-1_zps77685855.jpg

 

Det begynner å bli lite plass på verkstedet nå, spesielt med tanke påa t vi kanskje komemr hjem med ei Boble i morgen :)

Skal på visning på ei '70 Boble 1300 i morgen tidlig :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vannpumpe og ny rotor kjøpt inn :)

 

IMG_0007_zps0a3436fa.jpg

 

IMG_0010-1_zps4ef235b2.jpg

 

Venter fortsatt på regreig og O-ring til innsuget.. Men i mellomtiden skal jeg kose meg med å få vannpumpa løs fra vannpumpehuset.

ALLE boltene bortsett fra 2 knakk av da jeg prøvde å få de ut. Tenkte jo vannpumpa skulle kunne skli rett av de avbrukne boltene, men neida, den sitter som støpt.. Noen tips? :) Har tenkt å prøve å varme opp greia for å se om det hjelper..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ofte greit med hele huset. Noen leverandoerer selger kun komplett med hus.

Dersom du skulle faa den av, saa husk aa vaere noeye naar du setter paa pumpa, slik at den ligger plant paa rundt hele vegen. Og sjekk etter at du har skrudd den fast at du kan snure den rundt. Noen ganger treffer faktisk skovlehjulet gods, og snurrer ikke (daalige Kina kopier). Vet ikke hvordan dette er med Golf, men sjekk.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring kjøper jeg alltid ny komplett vannpumpe fordi jeg har vært der du er nå ;)

 

Ja, tror nok jeg må bestille nytt hus ;) Men skal prøve å varme den opp med gassbrenner i helga.

Har allerede slått og hamret den som faen med hammer til ingen nytte, og dynket den i olje.. Får bare håpe olja ikke tar fyr når jeg kommer med gassbrenneren, haha :D

 

Ja, ofte greit med hele huset. Noen leverandoerer selger kun komplett med hus.

Dersom du skulle faa den av, saa husk aa vaere noeye naar du setter paa pumpa, slik at den ligger plant paa rundt hele vegen. Og sjekk etter at du har skrudd den fast at du kan snure den rundt. Noen ganger treffer faktisk skovlehjulet gods, og snurrer ikke (daalige Kina kopier). Vet ikke hvordan dette er med Golf, men sjekk.

 

Det kan godt være, den virker litt billig-kina-kopi ja.. Men tror nok den passer :)

Den gamle pumpa har jo nesten ikke skovler igjen i det heletatt.. :P

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om exosmanifolden fra en Golf 3 2.0 GTi passer på toppen min? :)

 

VW Golf Vento Cabriolet MK3 GTi 2.0 8v Exhaust Manifold 027253033BC 16v 1.6 1.8 | eBay

 

Så den her, den var jo skambillig..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjer det litt ting her igjen også!

Har skiftet ut manifold-boltene med noen lekre umbrakobolter fra Biltema :)

 

IMG_0026_zps7c957181.jpg

 

IMG_0027_zpsc9a332cd.jpg

 

Ny rotor :)

 

IMG_0029_zps50860dce.jpg

 

IMG_0031_zpsa8559148.jpg

 

Fått lakkert dekselet svart :)

 

IMG_0032-1_zpsd93023be.jpg

 

Har også lever tilbake vannpumpa, da jeg klarte å borre hull i det gamle vannpumpehuset.. Så har bestilt meg ny komplett vammpumpe med hus fra ei norsk nettside, satser på at den kommer i løpet av neste uke ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da satt sammen motoren igjen!

 

På med innsug og ny reimstrammehjul :)

 

IMG_0041_zps9fdab740.jpg

 

IMG_0044-1_zps51bfd444.jpg

 

Litt flere bilder;

 

IMG_0046-1_zpsfc8604c5.jpg

 

På med ny toppakning :D

 

IMG_0049-1_zps7fe228e3.jpg

 

IMG_0050-1_zps273d1a57.jpg

 

På med toppblokka;

 

IMG_0051-1_zps9569e509.jpg

 

IMG_0052-1_zps8451d9f6.jpg

 

IMG_0053-1_zps49d4915d.jpg

 

Har også byttet regreima, men glemte å ta bilde.. Har også satt inn motoren i bilen, men glemte så klart å ta bilde av det også.. :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stygg følelse av at du burde gå litt tilbake i tråden din. Tilbake der hvor det var snakk om timing av reg reima, rekkefølge på tennplugger, og om fordeleren står 180 grader feil...

 

Men den gikk egentlig ikke så ille første gangen du startet den, men andre gangen minnet i allefall om de feilene du har hatt tidligere....

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår