Gå til innhold

Passat 95 - Elektrisk problem ?

Ranger emnet


troonnd

Anbefalte innlegg

Har en passat 95 mod stasjonsvogn 2.0 l, 115 hk bensin.

Har n� f�tt problemer med bilen som jeg ikke har sn�ring p� hva som kan v�re feil.

Beskrivelse av problemet(ene):

1) Bilen starter ikke n�r det er kaldt.

2) N�r den starter g�r den som vanlig, og n�r jeg har den i 1. gir og gir gass, "tikker"/klikker det i et rel�, og s� gir motoren opp, og humper bortover som om det skulle v�rt kondens p� tanken.

3) N�r jeg tar ut luftmengdem�leren n�r den g�r p� tomgang, er det ingen endringer i motorlyden, alts� den g�r ikke i "reservemodus". Betyr det at bilen g�r allerede i "reservemodus" ?

 

Tiltak jeg har gjort for � sjekke feil:

1. Byttet fordelerlokk og rotoren i fordelerlokket.

2. Sjekket plugger og hatt i nye pluggledninger.

F�r jeg iverksatte tiltak 1 og 2, var bilen n�rmest umulig � starte etter at problemet skjedde f�rste gangen.

3. Ga motoren "fri luft" - dvs bare koble av luftinntaket etter luftmengdem�leren. Fortsatt samme problem med bilen. Dette gjorde jeg ogs� p� en lik bil som min, men det var ingen endringer p� den bilen i forhold til at den ikke fikk samme problem.

(4. Bilen oppf�rer seg normalt n�r jeg rygger.)

 

Er det noen bilkyndige som har et bra svar p� dette problemet ? Er det et elektrisk problem ?

 

P� forh�nd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg hadde null peiling på hva dette var, så jeg tok meg en tur på møller bil, og spurte en fagtekniker der om han hadde vært borti noe lignende. Han hadde ikke det, men at bilen gikk ujevnt fremover men vanlig bakover, var mest sannsynlig noe med veivakselen sa han, og hvis han skulle tippe, så var det i brudd i ledningen til veivakselføleren. Og han hadde fullstendig rett.

Jeg har ingen bilder, men skal forklare så godt jeg kan:

Ledningen går under/"innenfor" oljefilteret, og går videre inn i ei kontakt foran motoren en stand. videre går denne ledningen inn i ei "kabelkveil" som går under batteriet.

Min feil var at ene ledningen i (er 3 ledninger) var røket av i kontakta etter at jeg rørte litt på den (det var ikke noen synlige brudd før jeg hadde dalket litt med kontakta). Fiksa det med å lage en solid skjøt, så trengte ikke kjøpe noen nye kontakter eller ledninger, for "skjøteutstyr" hadde jeg.

Endret av troonnd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår