Gå til innhold

En artig ting om forsterkere, jeg oppdaget for litt siden.

Ranger emnet


tOFFY

Anbefalte innlegg

Originally posted by tOFFY

Det står med svær skrift 1000W RMS midt oppå forsterkeren, også er det en "glass" luke oppå der, så en kan se rett inn i forsterkeren.

Jaja... Da er det ikke den jeg tenkte på. Jeg tenkte på den klD forsterkeren dems. Den er nok litt mer solid.

Sony har dessverre ikke noe særlig gode forsterkere. De eneste som jeg synes er greie nok er Kl D forsterkerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nissan s13

Gjort akkurat det samme selv på en xl-15 koblet mot en nad 400w brokoblet. Vanvittig mye bedre enn med en bilforsterker i samme prisklasse.

 

Hva er dempingsfaktoren i en hjemmeforsterker kontra bilforsterker?

En grom, rein , stereoforsterker til hu ligger på rundt 1000 i dempingsfaktor.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

En grom, rein , stereoforsterker til hu ligger på rundt 1000 i dempingsfaktor.

 

Jada... Målt rett på forsterkerens høytalerterminaler. Den er ikke i nærheten engang, når du kobler på ledninger og høytaler.

Med dette koblet på, er det ikke store forskjellen på en oppgitt til 1000 og en på 300.

 

Det finns greie regnestykker på slikt. (Oppgitt i ihvertfall to andre tråder her inne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke et element som er beregnet for bilbruk (4ohm) innendørs , men du kan ikkje bruke et element som er beregnet for innendørs (8ohm) i bilen.....Dette fordi en hjemme forsterker kan som oftest spille både 8 ohm, og 4 ohm. Mens en Bilforsterker bare er beregnet på 4 ohm........ ;) ;)

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Jaja... Da er det ikke den jeg tenkte på. Jeg tenkte på den klD forsterkeren dems. Den er nok litt mer solid.

Sony har dessverre ikke noe særlig gode forsterkere. De eneste som jeg synes er greie nok er Kl D forsterkerene.

 

 

 

Sony har nok noen bra forsterkere, selv om jeg blei noe skuffa med den jeg prøvde.

 

Så det var en som babla om att W ikke sa noen ting.

Ganske tydlig det, etter denne testen.

Men hva skal en da gå etter?

Så på en forsterker i går mono sak. den var på 600W RMS og 350W nominell.

 

Alle andre oppgir kun RMS, men så på den NAD forsterkeren igjen, der sto det kun nominell.

 

Så her begynner det å demre litt, for Sony bil forsterkeren sto i RMS. og kanskje i 4 Ohm, istedet for 8 Ohm som NAD'en

 

Da kan en ved lik måling plutselig få 500W nominell 4 Ohm på bil forsterker, og 800W nominell på NAD'n

 

eller 1600W RMS på NAD 4 Ohm.

Eller blir det bare satt opp som dem vill.

 

En ting er sikkert, jeg skal høre på mono forsterkeren, på en tung driven 12" før handel.

 

Er det noen her som hadde giddi å ramse opp en liste subber, som kan være tilsvarende en gammel Serwin Vega vega12" i last.

Så jeg har noe å samenligne med, for det er vel tvilsomt at dem latt meg teste med egen sub. (desuten er det tungt å fly rundt å bære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår