Gå til innhold

Audi a6 2.6 liters v6 95' - Bankelyd

Ranger emnet


ramboo23

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Er ulyder alle steder i understellet på disse bilene tydeligvis. Har selv hatt mange c4 karroseri,å alle har hatt banke å kakke lyder i understell.Men å finne ut vor disse lydene kommer fra,er fullstendig umuli. Har nå en a6 c4,og har byttet støtdempere,foringer og gud vet va,har vært på verksted med bilen for å sjekke,men finner ingenting galt,men det rammler å slår i understellet på ujevn vei.Så dette må du nok leve med skal du ha c4 desverre..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Min og. en mistenkelig kraftig knirkelyd over hver hump. Har byttet ALT av foringer både foran og bak men fatter ikke hvor det kommer fra. Rare greier..

Har du sjekket foringene i tverstsget bak? Det er ett velkjent fenomen når de begynner og knake. Er ikke lett og framkalle lyden ved og hoppe eller rugge på bilen. Men på en fartsdump. Jada no problem. forøvrig sitter den foringene i rammen som holder hele motorvangen og forstillingen på plass. Den er festet med en bolt gjennom bærearmen og mellom Vangen og rammen er den festet med 3 bolter på rammen. Denne kan lage lyder om Den blir slitt. Mener og huske at det er 4 stk sv disse

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig sitter den foringene i rammen som holder hele motorvangen og forstillingen på plass. Den er festet med en bolt gjennom bærearmen og mellom Vangen og rammen er den festet med 3 bolter på rammen. Denne kan lage lyder om Den blir slitt. Mener og huske at det er 4 stk sv disse

 

Er to av de du nevner og to av en annen type foran på subramma. Byttet disse på min og det ble helt stille :)

 

Edit. 12, 14 og 15 på bildet.

img..asp@mdl=175&unit=137090A0

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to av de du nevner og to av en annen type foran på subramma. Byttet disse på min og det ble helt stille :)

 

Edit. 12, 14 og 15 på bildet.

img..asp@mdl=175&unit=137090A0

 

Stemmer det. bare jeg som husker litt dårlig. 2 av hver :) jeg hadde hovesaklig problemer med de bakerste som også holder bærearmen. er ikke de letteste og få øyepå siden alt ligger sjult.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de bak som holder hele opphenget byttet jeg tidligere i år. herregud for en drittjobb. Ser ut som om det kan være de 12èrene, 14 og 15 som knaker. Men tror ikke jeg orker å demontere alt under der. For å spørre litt på siden, tror dere det går an å droppe tannstangen ned om jeg fjerner subrammen? Den vil ikke ut opp iallefall. Da må motoren ut. Har en lekkasje der og hadde vært greit å få byttet den en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de bak som holder hele opphenget byttet jeg tidligere i år. herregud for en drittjobb. Ser ut som om det kan være de 12èrene, 14 og 15 som knaker. Men tror ikke jeg orker å demontere alt under der. For å spørre litt på siden, tror dere det går an å droppe tannstangen ned om jeg fjerner subrammen? Den vil ikke ut opp iallefall. Da må motoren ut. Har en lekkasje der og hadde vært greit å få byttet den en dag..
tverstaget er festet i rammen på bilen på ene siden og i bakstillingen på andre siden. denne holder bilen stabil sideveis. men opp og ned bevegelser kan lage knakelyder. Endret av daffaen

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår