Gå til innhold

Ny Audi A4 Avant Quattro 2.0 TFSI 180 HK

Ranger emnet


Andyo

Anbefalte innlegg

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er det mulig....neste blir vel at plastlokket knekker. Ikke rart jeg nesten ikke tør å bruke funksjoner i frykt for at det knekker eller blir ødelagt.

Bruker du forresten automatisk start/stop? jeg skrur av denne hver gang jeg kjører for det kan umulig være sunt for motoren å starte/stoppe annen hvert sekund man står i kø (?) Ihvertfall for min diesel som ikke blir skikkelig varm på kø kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du forresten automatisk start/stop? jeg skrur av denne hver gang jeg kjører for det kan umulig være sunt for motoren å starte/stoppe annen hvert sekund man står i kø (?) Ihvertfall for min diesel som ikke blir skikkelig varm på kø kjøring.

 

Nei, Jeg skrur den av når jeg starter bilen. Håper på at det dukker opp en kode i VCDS for å skru den av og det samme gjelder lykte spyleren.

 

Alternativt så kan man jo slå av sete belte varsling i VCDS og så kjøre uten belte. Da skrus vist start/stop seg av automatisk. Kanskje ikke den beste løsningen da men,,, :)

Endret av morphola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais

 

Blitt litt lite aktivitet fra min side men ser jo at her er det fortsatt aktivitet og det er jo flott.

 

Morphola: Gjort noen endringer eller pekt ut noe som skal gi den mer spark i baken?

 

Siden sist;

 

- Har nå kjørt 4000 km og alt er egentlig som tidligere dvs. bilen fungerer ypperlig på alle mulige måter. Vært mildt her på vestlandet de siste ukene så har sånn sett ikke fått prøvd Quattro på "skikkelig" føre.

 

- Har vært meget påpasselig med både være sikker på at motoren er varm og har holdt meg godt rundt 2 - 3000 omdreining de første 2500 km. Godt at dette er over men vet vel at det gjerne kunne gjøres lenger så det fortsetter jeg med også nå i tillegg sparer man jo litt på fuel.

 

 

Spørsmål:

 

- Regner med dere har fått på vinterdekk og er det bare meg eller føles bilen litt langsommere eller er det bare at jeg har vendt meg til den nå som gjør at jeg får en "falsk" følelse ? (Er jo fortsatt himmel og helvete fra min tidligere 2005 Bmw 316i).

 

- Har også merket at bilen ikke liker og kjøre i kø noe vi diskuterte sist. Dvs at kjører du bak en Yaris som ligger og cruiser i førstegir så skal du humpe mye for å holde avstanden om du ligger i førstegir. Er litt morsomt av og til for noen ganger lurer jeg på om det er bilene foran som gjør det med vilje og kjører sent. hehe:)

 

 

Annet:

- Kom borti noe litt urovekkende her da jeg skulle kjøre hjem fra jobb. Det kom en ulende, skrapende lyd fra venstre side av bilen. Ringte ned til Møller med en gang og spurte hva dette kunne være for noe og holdt mobilen ut av vinduet for at de skulle få høre. Siden de på verkstedet hadde gått hjem måtte jeg snakke med han som stod for salget av bilen og han ble litt paff selv. Mens jeg pratet med han valgte jeg og kjøre inn til nærmeste butikk hvor jeg da stanset bilen og motoren for å gå ut. Ble fortalt det gjerne kunne være punktering men det hadde jeg nok følt på kjøremønsteret og fant vel ut at jeg fikk bare starte den igjen. Litt overraskende så var lyden vekke og som jeg ble fortalt så kunne det være en stein som hadde skilt seg fast mellom bremseklossen og bremseskiven. For meg så var det litt spesielt for det er noe jeg aldri har opplevd før og det hørtest noen ganger ut som om jeg hadde et F16 jagende.

Fikk tips (som sikkert for noen er kjent)

Ble fortalt at det vil være lurt og hugge til bremsene i ny og ne ved både kjøring og rygging for å fjerne skit og småsteiner.

 

I helgen skal jeg vaske bilen grunndig for så å ta en runde med Autoglym. Kjøpte et produkt som spesielt var beregnet på svarte (mørke) biler så det kan jo bli bra. Kjøpt endel produkter på Bilextra og før de begynner med massiv salting av veiene og før det blir endel turer til fjells så tenkte jeg dette kunne være bra.

 

Mvh

Endret av Andyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet:

- Kom borti noe litt urovekkende her da jeg skulle kjøre hjem fra jobb. Det kom en ulende, skrapende lyd fra venstre side av bilen. Ringte ned til Møller med en gang og spurte hva dette kunne være for noe og holdt mobilen ut av vinduet for at de skulle få høre. Siden de på verkstedet hadde gått hjem måtte jeg snakke med han som stod for salget av bilen og han ble litt paff selv. Mens jeg pratet med han valgte jeg og kjøre inn til nærmeste butikk hvor jeg da stanset bilen og motoren for å gå ut. Ble fortalt det gjerne kunne være punktering men det hadde jeg nok følt på kjøremønsteret og fant vel ut at jeg fikk bare starte den igjen. Litt overraskende så var lyden vekke og som jeg ble fortalt så kunne det være en stein som hadde skilt seg fast mellom bremseklossen og bremseskiven. For meg så var det litt spesielt for det er noe jeg aldri har opplevd før og det hørtest noen ganger ut som om jeg hadde et F16 jagende.

Fikk tips (som sikkert for noen er kjent)

 

Hei,

Den skrape lyden du beskriver her er den samme lyden jeg hører på min bil. (F16 er en bra beskrivelse :) )

Hører du den helt i starten etter at du har startet å kjøre eller hører du den hele tiden.

Det jeg har opplevd er at når jeg starter bilen så er tomgang RPM ca. 1100. Dersom jeg kjører bilen da vil jeg høre denne lyden.

Men, venter jeg litt til tomgang RPM går ned til ca. 900 så kan jeg kjøre uten at denne lyden kommer.

 

Har testet dette mange ganger nå så jeg tror ikke min lyd har noe med bremser å gjøre.

Jeg kan også høre denne lyden når tomgang RPM er 1100 og jeg gir på mens bilen står i fri. Da hører jeg også denne lyden men mye svakere.

turdzi la med en link i denne tråden til youtube der du kan høre samme lyd. Har du sett på den youtube videoen?

 

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår