morphola Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 morphola , hvis du har lyst til å oppgradere IC , da har jeg rimmelig alternative.IC fra 3.0 TDI CR 8K0 145 805 E er betydelig større en 2.0TFSI/2.0 TDI CR 8K0 145 805 G , passer P&P og i tillegg opretholder man original utseende.Man trenger bare Samco slange reduksjon 57/63 mm Hvordan tror du 3.0 TDI IC oppgradering er sammenlignet med andre oppgraderinger for 2.0 TFSI ? feks. denne: http://www.ecodetuning.com/shop/cart.php?m=product_detail&p=1990 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turdzi Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Det vet jeg ikke , med sikkert bedre en standard 2.0 TFSI.For bare ECU oppgradering , mer en nok spesielt at den koster ca. 4.000 NOK.( ny ) mot ca 10.000 for EuroCode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 I dag har jeg laget den første skrittet og bestilte Milltek eksos ;) Har du mottatt eksos anlegget ditt nå? Kan jeg kanskje spørre hvor du bestilte det i fra og evt. pris. Driver å vurderer om jeg skal bestille jeg også snart. Det er jo Jul snart :) mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turdzi Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 morphola -> PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 I dag fikk jeg meg en liten overraskelse da jeg gikk ut av bilen. Det viste seg at den ene lykte spyleren ikke hadde trukket seg inn etter at jeg hadde vasket vinduene. Dette er vel ikke helt bra. Har lest på noen forum at dette er et kjent problem. Må vel en tur til Audi å klage på dette. En annen ting jeg oppdaget da jeg var på jakt etter ECU'n min var at det ikke er noe pollenfilter på luft inntaket til kuppe vifta. Er dette en forglemmelse på min bil eller skal det kanskje ikke være filter der. Her er noen bilder jeg tok at luftinntaket: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Heisann Pollenfilteret sitter inne i bilen. Under hanskerommet. Der kan en skru ut 4 skruer (mener jeg) og bytte filter på ett lite øyeblikk. Så det er ikke noe der det har vært "før"! Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 HeisannPollenfilteret sitter inne i bilen. Under hanskerommet. Der kan en skru ut 4 skruer (mener jeg) og bytte filter på ett lite øyeblikk. Så det er ikke noe der det har vært "før"! Takk. Blei litt skremt ført der gitt. :) mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 I dag testa jeg lykte spyleren igjen og det samme skjedde på samme side. Den klarer ikke å trekke seg inn igjen. Noen andre med dette problem? Tok noen bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turdzi Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Det skjedde par ganger til meg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet November 3, 2011 Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 Måtte du gjøre noe for å få dette ordnet eller ordnet dette seg selv etter en stund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Det har skjedd flere ganger hos meg. Det siste jeg prøvde var å smøre systemet /hengslen på dekselet. Da fungerer det hvertfall enda. Ca 1,5 mnd siden jeg smørte.. Men hos meg så sto kun hengselet/dekselet oppe og spylerdysen var inne. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobfrode Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 (endret) Er det sånn den ser ut :) Jeg har en tendens til å skru om lyset slik at jeg ikke bruker lyktespylerene. Finner de like praktiske som filten i hjulbuen... Bortsett fra at de vanner hele gj***a bilen hver gang de brukes (lyktespylerene) :( [eidt] Tror du begynner å finne ut at bilen din egentlig er for det meste laget av plastikk. Bagasjelokk, Panser, ting under panser, Pyntelister, støtfanger forran og bak bare for å nevne noen. Det eneste av aluminium er vel skjelettet og dørene tror jeg. Kanskje vi egentlig kjører rundt i forvokste DUPLO biler? Begynner snart å lure.. Endret November 7, 2011 av bobfrode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 Filten i innerskjermen er veldig praktisk. Reduserer støy betraktelig.. :-) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobfrode Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 Har du hatt bilen om vinteren? :) Det er ufattelig mye dritt som legger seg på baksiden av filten (les saltslagg). Jeg kan stå med høytrykk strålen (litt unna selvfølgelig) under hjulbuen mot døra og det renner ut brunt vann ved lista. Den forrige A6`en min hadde filt, men med hardplast bak. Her virker det kun som om det er filt.. Ikke for å virke negativ, men når jeg har betalt over 500K for en bil forventer jeg litt kvalitet. Ikke bare plastikk og litt filt :) Da kunne jeg heller ha kjøpte en mondeo eller avensis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet November 8, 2011 Rapporter Share Skrevet November 8, 2011 Syntes også det er mye plast i bilen. Husker når jeg skulle åpne pansret på bilen så måtte jeg jo finne spaken for dette inne i bilen. Da jeg dro i den så var jeg redd jeg skulle dra den av eller ødelegge den for det var jo bare plast hele greia. På A4 B5'n min så er denne spaken i mye bedre kvalitet. Jeg syntes også knappene for å åpne vinduene er av bedre kvalitet på B5'n. Finnes det noen god grunn for at alt er i plast? Kanskje for å spare på vekta? mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg