Gå til innhold

Ny Audi A4 Avant Quattro 2.0 TFSI 180 HK

Ranger emnet


Andyo

Anbefalte innlegg

Dette er noe som irriterer meg for hvorfor kunne de ikke hatt peilepinne? Jeg har fylt olje ca 3x og hver gang er jeg like nervøs for å overfylle.

Pluss at det er umulig å få noen resultat hvis ikke motoren har vært på og så skal man vente 2 (!) minutter. Venta 2 min og ingen bevegelse. Venta 15 minutter og måleren var på under 50% (?) Jeg fikk sjokk å fylte på uten å egentlig vite hvor mye...

Du nevnte at du har satt på vinterdekk og merka forskjell?

Det er pga dekkene er så myke at det er nesten skummelt. Merker det spesielt når jeg guffer på fra stillestående ut på motorveien. Det er som å kjøre på gelè. (huff)

Det kom snø i går og jeg spant rundt på en stor parkeringsplass like ved, litt harry, men utrolig morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kjetil: hmm..merkelig at ikke møller har sagt dette, men nå har jeg jo diesel (?) Skal ringe dem..

Takk for tipset

 

turdzi: Nå fikk jeg bilen i september i fjor og fikk beskjed om at den ville bruker litt olje. Nå skal det sies at etter 16K har jeg kun fylt halve flaska :)

 

 

Diesel har en litt annen peilepinne..

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/333233-B8-Dipstick

Litt nede i tråden står delnr for diesel motor..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett, men fant ingen :(

I dag fikk jeg bekreftet at elektronisk måling er no seriøst dritt. Etter en tur på vinterbro trykket jeg som vanlig på sjekk av olje. Jeg holdt på å kjøre av veien for den viste tomt, nada, zip. Når jeg hadde fylt litt står det at man må vente i 2 min og motoren må være av. Venta, skrudde av motoren å får beskjed om at for å måle må motoren være på (?) skrudde på motoren, men fikk beskjed at motoren må være varm å at jeg må vente 2 min.. Etter 30 min med frustrasjon sa jeg samma fa** å satte bilen i garasjen. Går motoren istykker får møller ta dette.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig denne oljemålinga ja! Fikk tidenes hjertebank da jeg oppdaget at bilen på bare noen få kjøreturer plutselig var gått fra 3/4 full til tom.. Sneglet meg hjem og satt meg i stolen på stua og leste litt. Dagen etter da jeg kjørte viste den 3/4 full igjen..

(må også si at jeg tok en liten snurretur på en parkeringsplass bobfrode ... uff så dumt og harry og morro)

Hvordan er esp-systemet på en vanlig A4 egentlig? På min blinker lampa og bremsene hugger til, selv om esp er i offroad-mode (den går ikke helt av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Tilfeldig så var jeg i kontakt med Møller her i Bergen idag da jeg hadde sendt dem en mail akkurat angående olje på bilen. Nå har jeg kjørt ca. 5000 km med min og hadde litt spørsmål angående olje og påfylling utenom det som står i instruksjonsboken. Ble oppringt av en med teknisk bakgrunn og han kunne fortelle meg at det var mange som lurte på dette.

 

Først av alt fortalte han meg at i forhold til etterfylling så har de prosedyrer på dette. Normalt så gir de kundene følgende melding om at fyll ikke på olje før oljevarsel kommer. Normalt sier de da at når denne kommer så fyll på en halv liter og som han sa så er jo det som en bøtte (vann er dog annerledes enn olje). Har du 2 liter i en bøtte og bruker 1,5 L så vil du jo bare fylle på en halv liter som legger seg "oppå" så etterfylling i hytt og gevær anbefalte de da ikke. Bedre at bilen får bruke den oljen som er tilgjengelig slik at man ikke hele tiden fornyer "toppen av bøtten" med ny olje mens den opprinnelige blir igjen. Iallefall slik jeg forstod det. Så lenge du ikke kjører non-stop selv med oljevarsel så behøver man ikke fylle på kontinuerlig med etterfylling. seffølgelig alt ettersom kjøremønster da de har hatt flere med nye biler kjørt et par tusen som må inn for fylling av olje, men da er det jo forsåvidt ens egen feil.

 

Videre riktig prosedyre for riktig avlesning av olje ifht vi som har den elektroniske versjonen er at motoren skal være varm, dvs 90 grader. Videre skal man finne et sted der det er flatt og slå av bilen. Man skal ikke starte den igjen men kun sette inn nøkkelen. Så lenge motoren da er varm og man står flatt så skal man da finne frem i MMI en til oljeavlesning og den kan gjerne bruke litt tid på å lese riktig. Videre så det bare tull og lese av bilen i fart og målingen under kjøring kan vise store feil.

 

- Kanskje litt rotete skrevet men regner med poengene kom frem.

 

Ellers går det veldig bra med min bil og skal til fjells neste helg så det blir første runde på vinterføre for min del :) Satser på at Quattro bringer meg opp og frem.

 

Mvh

Endret av Andyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt riktig , har 2012 modell og kan slå ESP helt av.Bare hold inne knappen i 5 sek.

 

Den er litt i bakgrunnen der. Prøv å touch på bremsepedalen mens du spinner/sladder eller lign. ABS systemet er integrert i ESP og når en bremser så slår ESP seg på.

 

Etter litt nærmere undersøkelser så er det kun Vw som ikke får av ESP etter 2010.

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår