Gå til innhold

bobfrode

Bruker
  • Innholdsteller

    89
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bobfrode

  • Bursdag 09/24/1971

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 2.0 tdi 2011
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2011
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    S-Line I/U + sportsunderstell
  • Fylke
    oslo

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

bobfrode's Achievements

  1. Husker ikke helt, men jeg kjøper den på bensinstasjonen. Jeg bruker den ikke så ofte for jeg er usikker på hvordan langtidsvirkningen er på plasten :) På min forrige A6 brukte jeg det litt for ofte og gummien som var over hardplasten begynte å løsne.. Kjørte en tur til sverige lørdag med nyshina bil sammen med poden og det er alltid en behagelig følelse med ren bil i hvertfall mtp at kona egentlig skulle ha bilen med 4 passasjerer til fjells. Det fikk hun ikke lov til da bilen ikke ville ha sett ut etterpå :( (de kjørte heldighvis en annen bil) Høres kanskje litt sært ut, men tenk deg 5 kjerringer med alt mulig pikkpakk som de stapper inn her og der i bilen. Gjørmete sko er ikke så nøye pluss at folk har en uvane med at når de tar ut av bagasjerommet må de av en eller annen ukjent grunn sette bagger på støtfangeren for så å dra baggen bortover (?) "grøss" Ang sportsunderstellet ditt med senk så er det genialt på motorvei. Bilen ligger som ett frimerke på veien. Blir som å kjøre Go kart..hehe Har dette selv med 255/30/19 og det sitter bra. Det skumle er at jeg ikke merker hastigheten. Selv i 130 flyter man liksom bare bortover :)
  2. ehm..bor du ikke i Bergen? Der er det vel stabilt regn hele sommeren...hehe Fin bil forresten :) Det er like håpløst her i sør. I dag var det opphold og mens poden var i bursdag fikk jeg vasket bilen grunndig med støvsug. Bruker matt interiør spray og da blir den som ny :) Tok til og med sjangs på motorvask.
  3. utrolig nice, bare synd jeg har 143 tdi :( Blir kanskje ikke helt samme lyd..hehe Er dekkene 255/30/19 eller no sånt? Ihvertfall fete felger :) Har samme dimensjon og på ødelagte vårveier kan det være litt slitsomt selv med quattro. Vurder egentlig å kjøpe en sliten Corolla for daglig dags bruk..er så utrooooolig lei at bilen min er en magnet for idioter som ikke kan parkere, gå, sykle etc. Alle må av en eller annen mystisk ukjent grunn kline seg heeelt opp i min kjære B8 :(
  4. Heisan , Sikker på at det ikke er noe som har flytta inn i motoren din. Er mye smådyr der ute som liker å varme seg :)
  5. ang at motoren ikke starter med døren åpen så mener jeg dette kun skjer når motoren er kald. For hver gang jeg har vært på bakken flere timer og skal starte motoren får jeg beskjed om å trykke inn pedalen (clutch). Det lyser fint i dashbordet, men motoren nekter å starte før jeg har lukket døren. (?) Er motoren varm går det greit. Ang aut start/stop så skjønner jeg fortsatt ikke kriteriene for når den skal slå inn. Som du sier virker det som om utetemp har noe å si. Akkurat som motorvarmeren min. Den "lunker" motoren nok til at det ikke rakler og at den starter med en gang. Virker som om denne også er temp styrt :) Er det kaldt så er den varm, men er det rundt minus 2-3 er den ikke så varm..
  6. Har gjort dette selv noen ganger, men pleier å skru av auto start/stop. Tenker stakkars motor..start/stop med få sekunders mellomrom fra jobben og hjem kan umulig være sunt. Har du prøvd å starte bilen med døren din åpen? Det funker ikke på min. Må lukke døren for så å starte. Litt irriterende når du sitter med slalomsko på beina.. :)
  7. Stemmer det ja, dvs hvor fort de skrur seg på når du ev. kjører inn i en tunnell :) Har du lyktespylere? Hvis så pleier jeg å skru av lyset før jeg bruker spyleren for de lyktespylerene reagerer i tid/utide og vanner hele bilen :(
  8. Min 143HK med quattro er også borte, så når jeg skal selge bilen regner jeg med at den forsvinner fort iom flere vil heller ha denne varianten :) turdzi: Når jeg ser felgene dine får jeg lyst til å bytte mine ekstrem kjipe 205/60(!)/16. Selv om grepet er helt utrolig har jeg lyst på nye. Var på norefjell i går og kjørte på isholke. Selv med antispinn slått av ville ikke bilen slippe taket. Kona så en Q3 og sa "sånn vil jeg ha" så det blir vel ett bytte etterhvert... :( Ser at du kanskje har funnet ut at man kan deaktivere lyktespylerene.. skal snart ha ett oljeskift selv om bilen har kun gått 18K og da skal jeg be dem om å deaktivere lyktespylerene :)
  9. Hei, Vet ikke om dere har sette dette, men iflg bilnorge.no vil ikke den oppgraderte versjonen få alternativet 143 TDi med Quattro. Kun 177 TDi og 2.0 TFSI 211 HK (og da 3 literen, men hvor mange av de selges det). Alt under blir forhjulstrekk. De kjører tydelighvis samme linje som nye A6 hvor det er kun Quattro på de største motorene. Avant: Audi A4 1,8 TFSI 170 hk 6-trinns manuell Audi A4 1,8 TFSI 170 hk multitronic Audi A4 2,0 TFSI 211 hk multitronic Audi A4 2,0 TFSI 211 hk Quattro Audi A4 2,0 TFSI 211 hk quattro S tronic Audi A4 2,0 TDI 120 hk 6-trinns manuell Audi A4 2,0 TDI 143 hk 6-trinns manuell Audi A4 2,0 TDI 143 hk multitronic Audi A4 2,0 TDI 177 hk 6-trinns manuell Audi A4 2,0 TDI 177 hk Quattro Audi A4 2,0 TDI 177 hk multitronic Audi A4 3,0 TDI 204 hk multitronic Audi A4 3,0 TDI 245 hk quattro S tronic Audi A4 3,0 TDI 245 hk quattro S tronic EU6 Dette vil vi som har dagens 143 HK tdi med quattro glede av når vi skal selge bilen :) Etterspørselen blir sikkert større på disse iom 177 hk`en er myye dyrere.. Selv om innstegsprisen er 453k uten utstyr må man ihvertfall plusse på 150k i utstyr
  10. Hei, Har du sjekket nivået på servo oljen? Hvis den er "tom" lager den en rar lyd iom servoen suger bare luft. :)
  11. Heisan, Takk for svar og jeg har vel egentlig fått samme svar ang oljen fra en jeg trener sammen med som jobber på møller :( Ang ESP så stoler ikke audi på oss som sjåfører så derfor får vi ikke lov til å skru ESP`en helt av. Med bare 143 hester så lukter det litt svidd clutch etter 10 min med morro på nysnø :) Skulle gjerne ha testa dette med RS4`en til en kompis..DET hadde vært gøy..hehe
  12. Har sett, men fant ingen :( I dag fikk jeg bekreftet at elektronisk måling er no seriøst dritt. Etter en tur på vinterbro trykket jeg som vanlig på sjekk av olje. Jeg holdt på å kjøre av veien for den viste tomt, nada, zip. Når jeg hadde fylt litt står det at man må vente i 2 min og motoren må være av. Venta, skrudde av motoren å får beskjed om at for å måle må motoren være på (?) skrudde på motoren, men fikk beskjed at motoren må være varm å at jeg må vente 2 min.. Etter 30 min med frustrasjon sa jeg samma fa** å satte bilen i garasjen. Går motoren istykker får møller ta dette.. :(
  13. takk igjen, men med en så selvbeskrivende brukermanual for bilen og skiltet "ikke rør" når man åpner panseret er det ikke lett å finne en tut med en propp på som indikerer at "her er det". :( Jeg får ev. høre med Møller for jeg tenkte å sende bilen på oljeskift snart.
  14. Kjetil: hmm..merkelig at ikke møller har sagt dette, men nå har jeg jo diesel (?) Skal ringe dem.. Takk for tipset turdzi: Nå fikk jeg bilen i september i fjor og fikk beskjed om at den ville bruker litt olje. Nå skal det sies at etter 16K har jeg kun fylt halve flaska :)
  15. Dette er noe som irriterer meg for hvorfor kunne de ikke hatt peilepinne? Jeg har fylt olje ca 3x og hver gang er jeg like nervøs for å overfylle. Pluss at det er umulig å få noen resultat hvis ikke motoren har vært på og så skal man vente 2 (!) minutter. Venta 2 min og ingen bevegelse. Venta 15 minutter og måleren var på under 50% (?) Jeg fikk sjokk å fylte på uten å egentlig vite hvor mye... Du nevnte at du har satt på vinterdekk og merka forskjell? Det er pga dekkene er så myke at det er nesten skummelt. Merker det spesielt når jeg guffer på fra stillestående ut på motorveien. Det er som å kjøre på gelè. (huff) Det kom snø i går og jeg spant rundt på en stor parkeringsplass like ved, litt harry, men utrolig morsomt :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår