Gå til innhold

Ny Audi A4 Avant Quattro 2.0 TFSI 180 HK

Ranger emnet


Andyo

Anbefalte innlegg

Var innom audi.no sin bygg din bil i dag og ser at det ikke er så mange motorer å velge mellom på en ny A4 nå.

Her er listen jeg får opp pr. 7 Jan 2012:

A4.2012.motor.jpg

 

bl.a så er 180hk varianten borte ??

 

Ser også at 170hk kommer nå med 320nm og et lade trykk på 1.3bar.

Lurer veldig på hva tunerne klarer å ta ut av denne.

Ser for meg rund 220hk men er veldig usikker på dreiemoment da den allerede har 320nm. Det kan da ikke være så mye å henter her da eller?

 

Hadde været moro å teste 170hk 1.8TFSI FWD opp mot 2.0TFSI 180hk Quattro. :)

Kanskje 1.8'n ville dra fra 2 literen eller?

 

mvh,

 

 

Min 143HK med quattro er også borte, så når jeg skal selge bilen regner jeg med at den forsvinner fort iom flere vil heller ha denne varianten :)

 

turdzi: Når jeg ser felgene dine får jeg lyst til å bytte mine ekstrem kjipe 205/60(!)/16. Selv om grepet er helt utrolig har jeg lyst på nye.

Var på norefjell i går og kjørte på isholke. Selv med antispinn slått av ville ikke bilen slippe taket.

Kona så en Q3 og sa "sånn vil jeg ha" så det blir vel ett bytte etterhvert... :(

 

Ser at du kanskje har funnet ut at man kan deaktivere lyktespylerene.. skal snart ha ett oljeskift selv om bilen har kun gått 18K og da skal jeg be dem om å deaktivere lyktespylerene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

[!!! --==> GLADMELDING <==-- !!!]

[!!! --==> GLADMELDING <==-- !!!]

[!!! --==> GLADMELDING <==-- !!!]

 

Fikk svar fra Wolfgang Brandl som jobber for mTm i Tyskland.

Har sendte over ECU info fra bilen min og lurte på mTm tune for min bil.

 

Her er svaret jeg fikk:

 

>Dear Mr. ,

>

>many thanks for your e-mail.

>

>I checked again with our technic (programmer). We can do the upgrade to this engine/ECU, but we need to make a special program! We >explicit do not recommend this use of E85, because it´s nearly same like 95 Octane. And you will not reach the 270hp for sure.

>

>Best regards

>

>Wolfgang Brandl

 

Så da ser det ut som om jeg må kutte ut å kjøre med E85 på bilen men det gjør nok ikke så mye :)

Han sier at E85 er som 95 oktan. Da er det vel kanskje ikke så bra for motoren eller??

Noen som vet noe om dette?

 

Ved bruk at 98 oktan eller 99 oktan så skal motoren yte 270hk. Høres meget bra ut.. :D

 

(PS! Nå begynner jeg å bli glad for at jeg ikke valgte å kjøpe 211hk varianten og kaste 100k ,- ut av vinduet :) tra la la :) )

 

mvh, :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85 er bedre å kjøre på enn 95 oktan, men det trengs mere drivstoff (ca 25-30%) for å opprettholde effekten. Jeg tror at det ikke kan leveres nok drivstoff på en trimmet slik motor for å unngå tenningsbank/varmegang med E85. Dette gjelder med orginal pumpe osv. Dette er noe jeg tror, men vet ikke 100%. :-)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85 er bedre å kjøre på enn 95 oktan, men det trengs mere drivstoff (ca 25-30%) for å opprettholde effekten. Jeg tror at det ikke kan leveres nok drivstoff på en trimmet slik motor for å unngå tenningsbank/varmegang med E85. Dette gjelder med orginal pumpe osv. Dette er noe jeg tror, men vet ikke 100%. :-)

 

Tror nok du har helt rett i det du sier her. Da jeg snakka med BSR ang. tuning så stilte jeg dem akkurat samme spørsmål.

BSR leverer vel ca. 257hk ved bruk av 98 oktan og 230hk ved bruk av E85. Grunnen til dette var at dysene er for små og mulig også FPR og selve pumpa.

 

Så kanskje det med tider kommer et oppgraderings sett til denne motoren som kan kjøre E85 med full effekt. Du skal jo i utgangspunktet kunna ha mer lade trykk ved bruk av E85.

 

Men til da så ser det ut som om at det blir 98/99 oktan og mTm eller hva som måtte dukke opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turdzi: Var alle deler inkludert skruer/bolter med Milltek anlegget når du kjøpte det?

Jeg har sjekket med S-Sentrum og de skal ha 1500,- for installasjon dersom anlegget passer uten for mye justeringer.

Hvor lang tid brukte du på selve installasjonen?

 

Er det dette anlegget du har montert?: http://www.e-parts.co.uk/product.asp?catalog=P031400&productid=127047&ve=&manu=33

Ser jeg må ha "Requires S4 3.0T lower spoiler and detailing strip"

Trodde det bare var diffuser som måtte byttes.

 

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turdzi: Var alle deler inkludert skruer/bolter med Milltek anlegget når du kjøpte det?

Jeg har sjekket med S-Sentrum og de skal ha 1500,- for installasjon dersom anlegget passer uten for mye justeringer.

Hvor lang tid brukte du på selve installasjonen?

 

Er det dette anlegget du har montert?: http://www.e-parts.co.uk/product.asp?catalog=P031400&productid=127047&ve=&manu=33

Ser jeg må ha "Requires S4 3.0T lower spoiler and detailing strip"

Trodde det bare var diffuser som måtte byttes.

 

mvh,

 

alt er inkludert.Selve instalasjonen er vledig rask og enkelt.Du kan nesten gjøre de selv.Tar ca. 2 timer.

Ulempen er at du må ha S4 diffuser , mens den er svindyr ihvertfall hos Møller :(

Dersom den litten blank list koster 3000 NOK , diffuseren må koste god over 5000 NOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er inkludert.Selve instalasjonen er vledig rask og enkelt.Du kan nesten gjøre de selv.Tar ca. 2 timer.

Ulempen er at du må ha S4 diffuser , mens den er svindyr ihvertfall hos Møller :(

Dersom den litten blank list koster 3000 NOK , diffuseren må koste god over 5000 NOK

 

Hmm. Jeg trodde det var noe slikt jeg trengte. ??

http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-B8-S4-STYLE-REAR-DIFFUSER-QUAD-EXHAUST-PU-/320586640133?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4aa473eb05#ht_3527wt_1094

 

Så denne diffuseren vil ikke passe til Milltek anlegget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer , det er vanlig S4 diffuser.

Milltek kan du få enten med ende rør GT-100 enten med "S4 style" GT-80

MILLTEK-A4-B8-2.jpg

Den første passer til S-line diffuser den andre kun til S4.

Selve anlegget er likt det et bere enderør som man bestemmer ved bestillingen.

 

http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=727

Endret av turdzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg også en glad melding fra Revo. De skal også kunne tune denne bilen nå :)

I prislista til Revo står det at 211hk motoren får 305bhp og 472nm etter tuning.

Da 211hk motoren og 180hk motoren er helt lik så skal dette map også virke på 180hk motoren.

 

 

==--> WOW! [305hk og 472nm] WOW!<--==

 

:D :D :D

 

Kan det være mulig????

 

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår