morphola Skrevet Februar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2012 Har nå oppdaget at jeg har en litt merkelig lyd i bilen. Lyder høres best dersom jeg kjører opp en slakk bakke i 2. gir og gir litt på (ikke full gass) for så å slippe gass pedalen. Da hører jeg en merkelig lyd som er litt vanskelig å forklare. Nesten som om det skulle være en svak gnikke lyd av noe slag. Lyden forsvinner med en gang men av og til kan jeg klare å få lyden til å vare litt lenger dersom jeg slipper gassen ut og holder den i ro når lyden dukker opp. Da kan den kanskje vare i 1 sec før den forsvinner. Bilen har kjørt ca. 5000km og denne lyden dukket opp for ca. 1000-2000km siden. Nå er det jo vinter i Oslo og minus grader så om lyden kommer pga. kulden er litt vanskelig å si. Lyden dykker også opp i andre gir men den høres best i 1-3. Det har ikke noe å si om bilen er varm eller gald. Var innom Audi og fikk en til å komme å sitte i bilen for å høre, men selvfølgelig så var det nesten umulig å provosere fram lyden da og han klarte ikke å høre noe som helst.. gahh. Noen andre her med samme lyd eller som kanskje vet hvor lyden kommer fra? Mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Hadde en gang lekk i slange fra turbo til IC på min A6 1.8TQ '03 modell. Dette gav en snodig lyd ved litt pådrag og slipp av gass :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Hadde en gang lekk i slange fra turbo til IC på min A6 1.8TQ '03 modell. Dette gav en snodig lyd ved litt pådrag og slipp av gass :) Om en slik slange skulle være lekk så ville vel dette gå ut over turbo trykk? (eller kan en slik lekkasje bli kompensert med mer trykk på en original bil?) Har ikke målt trykket mitt på en stund men har heller ikke merket at bilen går noe dårligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Husker ikke at det ble noe merkbar forskjell i effekt, men fikk beskjed om at det var skiftet slanger til/fra IC da feilen ble lokalisert her :) Tror bilen hadde gått rundt 30-40.000km da. Håper du får det ordnet! Fortsatt god helg! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobfrode Skrevet Februar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Heisan , Sikker på at det ikke er noe som har flytta inn i motoren din. Er mye smådyr der ute som liker å varme seg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 En turbognager feks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet Mars 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2012 (endret) Fikk på nye sommer hjul. Syntes de nye RS3 felgene så bra ut så jeg gikk for dem. 225/40-19x8.5 ET35. Her er noen bilder. Endret Mars 24, 2012 av morphola Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastlane09 Skrevet April 4, 2012 Rapporter Share Skrevet April 4, 2012 Nydelig bil! Elsker den fargen der :D Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Litt mer oppgradering i dag. Nytt anlegg. Milltek Sport Eksos med fire ende rør og S4 diffusor. Ble noe dypere lyd også. Ikke for mye heller. Er veldig fornøyd så langt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turdzi Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Nice !!! Brødre.......? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Double nice :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobfrode Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 utrolig nice, bare synd jeg har 143 tdi :( Blir kanskje ikke helt samme lyd..hehe Er dekkene 255/30/19 eller no sånt? Ihvertfall fete felger :) Har samme dimensjon og på ødelagte vårveier kan det være litt slitsomt selv med quattro. Vurder egentlig å kjøpe en sliten Corolla for daglig dags bruk..er så utrooooolig lei at bilen min er en magnet for idioter som ikke kan parkere, gå, sykle etc. Alle må av en eller annen mystisk ukjent grunn kline seg heeelt opp i min kjære B8 :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tcfoldnes Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Utrolig fine biler begge to:) utrolig nice, bare synd jeg har 143 tdi :(Blir kanskje ikke helt samme lyd..hehe Er dekkene 255/30/19 eller no sånt? Ihvertfall fete felger :) Har samme dimensjon og på ødelagte vårveier kan det være litt slitsomt selv med quattro. Vurder egentlig å kjøpe en sliten Corolla for daglig dags bruk..er så utrooooolig lei at bilen min er en magnet for idioter som ikke kan parkere, gå, sykle etc. Alle må av en eller annen mystisk ukjent grunn kline seg heeelt opp i min kjære B8 :( Har samme følelsen her.. Har dog 245/40/R18 dekk, sporer masse på dårlige veier.. Siter Audi A4 2009 2.0 TDI S-Line VW Bora 00'(Solgt) | VW Passat 96' Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphola Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Hei, Jeg kjører med 225/40 8.5x19" ET35. Om jeg ikke husker feil så har turdzi det samme bare ET42. Var forresten ute i dag å gjorde noe mer logging med VCDS. Logga Boost, Eksos temp, Dreiemoment, MAF og IAT for 2. gir og 3. gir fra ca. 2000-6000rpm. Her er resultatet etter litt editering med Excel: Mods: Milltek Sports eksos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Finnes det sportseksos til B8 2.0TDI? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg