Gå til innhold

Hvordan best tette lekkasje i gulv og sete?

Ranger emnet


biln00b

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg oppdaget en dag at gulvet bak ved baksetet på passasjersiden i bilen var svært vått. Under teppet ser jeg at beskyttelsen over gummipluggene er helt borte vekke (se bilde 1 og 2).

 

Lekker det virkelig så mye i de gummipluggene at gulvet kan bli kliss vått?

 

Er det vanlig at belegget over nærmest 'etser' vekk på denne måten?

 

Hvordan bør jeg gå frem for å tette dette på en best mulig måte? Hvilket tettestoff kan brukes?

 

[ATTACH]23421[/ATTACH]

Bilde 1. Gulvet bak på passasjerside.

 

[ATTACH]23422[/ATTACH]

Bilde 2. Gulvet bak på passasjerside.

 

 

I forbindelse med at jeg har hatt baksetet av ser jeg at det hele tiden dukker opp litt vann på punkt A på bilde 3 og 4. Jeg forsto det ikke helt i starten hvorfor det ble akkurat der ettersom det ikke var et helt naturlig punkt i forhold til tyngdekraften, men når jeg trykket svakt på punktet så sprakk belegget med en gang.

 

Er det trolig at det også her er gummipluggen (punkt B) hvor vannet kommer inn? Jeg kan ikke skjønne eller se hvor ellers det skal komme fra. Det er helt tørt alle veier.

 

Hvordan bør jeg tette dette punktet?

 

[ATTACH]23423[/ATTACH]

Bilde 3. Baksetet på førerside.

 

[ATTACH]23424[/ATTACH]

Bilde 4. Baksetet på førerside.

post-61353-13804853357472_thumb.jpg

post-61353-13804853357558_thumb.jpg

post-61353-13804853357617_thumb.jpg

post-61353-13804853357665_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Tviler på at denne fuktigheten har kommet inn via disse pluggene, tror heller den har kommet inn andre veier men samler seg ved pluggene som strategisk sitter på det laveste punktet.

Nei, jeg synes og det virker rart at såpass store mengder vann skal kunne klare å komme seg opp gjennom pluggene på den måten.

 

 

Har du takluke??

Niks.

 

Husker ikke hvor jeg fant dette bilde, men det var i en tråd om lekkasje:

Faktisk hadde jeg en lekkasje der som jeg tettet for noen måneder siden. Det var ganske store mengder vann som klarte å renne inn akkurat som avmerket på det bildet (bare på venstre side). Det var gummipakningen som var begynt å gå i oppløsning og løsnet fra plassen sin. Dette er derimot helt tett nå. Og jeg klarer ikke helt å se hvordan vannet kan ha rent frem til gulvet på høyre side..? Jeg ville trodde jeg hadde blitt oppmerksom på det når jeg tettet denne lekkasjen.

 

Jeg tenker jeg bør ta ut passasjersetet for å få tørket gulvbeleggene helt og se om jeg kan se hvor evt. nytt vann blir tilført fra. Det er jo noen tips i den store lekkasje-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann på gulvet ved baksetene kan komme fra fronten, dørene eller et sted bak. Sjekk den store lekkasje tråden for tips til hvor man bør tette.

 

Men hvor fuktigheten under selve setet kommer fra må gudene vite. Kanskje teppet suger vannet opp fra gulvet??

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår