Gå til innhold

elwood84

Bruker
  • Innholdsteller

    471
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

elwood84 vant dagen sist Januar 3

elwood84 hadde mest likt innhold!

Om elwood84

  • Bursdag 12/19/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Audi
  • Biltype (eks Audi)
    TT
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 TFSI
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Profile Information

  • Gender
    Male

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

elwood84's Achievements

  1. Pga latskap var det lettere å skrive en post her enn å sende en mail til møller. Men nå er det gjort og svaret ble at det ikke dekkes av noe garanti. Lakkgaranti er bare 3 år, reklamasjonstid er 5 år og i følge møller har ikke min bil rustgaranti pga karosseriet er i aluminium og det da ikke er mulig å "gjennomruste". En annen grunn til at jeg postet her var for å få svar på hvordan jeg skal gå frem for å fikse dette selv. Og da tenker jeg på produkter som brukes i forbindelse med aluminiumskarosseri. Prosessen ellers kan jeg. Forslag til en god syregrunning? Grunning over syregrunning?
  2. Audi TT 2007 modell. Aluminium karosseri. Er det noen som vet om disse lakkskadene kan dekkes av garantien? (eller vil de bare hevde steinsprut/ytre påvirkning) Eventuelt hvis ikke det dekkes, hvordan skal jeg lakkere dette selv(tenker da på hvilke produkter jeg skal bruke for å grunne osv? Syregrunning først og så? Skadene er på karosseriet innenfor døren. Førerside: Passasjerside: Blitsen ødelegger. Er kun en liten bit som er flasset av.
  3. Se om du blir klok av å se på denne siden: Fuse and relay Locations - uk-mkivs
  4. Må være en form for ppc tuning han har gjort da? Se her for hva ppc tuning er: PPC Tuning - RAMSTAD TUNING
  5. Min gamle 1999 modell 1.6 hadde feil på en bryter til servoen og svidd sikringsboks oppå batteriet. Den vibrerte og jaget en del på tomgang. Sikringsboksen og bryteren ble fikset og bilen jaget ikke lenger på tomgang. Den var ikke så gale som på videoen din.
  6. Er denne endringen lovlig i henhold til endring av innpress, speedometer osv?? Originalt: 225/50/17 ET47 8J RS4-II felger: 235/35/19 ET42 8J Samme boltsirkel på begge 5-112. Har sjekket hjulkalkulator på nett. Ser ok ut. Men er endringene innenfor lovverket?? Utdrag fra rimsntires.com:
  7. Meguiars 3 step skal vel ikke påføres med roterende maskin?? DA maskin eller for hånd.
  8. Litt fler nyere bilder om hvordan det ser ut. Felgene er RS4-II 19" 235/35
  9. Har tenkt å gå over bilen skikkelig for første gang med meguiars 3 step og tok en liten test på det ene speilet mens jeg venter på litt bedre vær. Kan også nevne at jeg er nybegynner når det gjelder bilpleie. Venstre side på bildene er behandlet. Prosessen: Spyle bilen Biltema kaldavfetting Spyle av med høytrykk Skumlegging med kärcher skumkanon. Såpe: meguiars nxt Spyle av med høytrykk Vaske med microfiber mit. Såpe: meguiars nxt Spyle av med høytrykk Floode bilen med vann Tørke av med meguiars tørkehåndkle (delvis lufttørking pga jeg mistet håndklet i bakken:-( ) Meguiars clay med quick detailer som lubrication på speilet. Spyle av Tørke Så frem med meguiars 3 step. Som er: 1. Deep crystal paint cleaner. 2. Deep crystal polish 3. Meguiars nxt tech wax 2.0 Step 1 påført med egen meguiars applicator pad Tørket av med eget meguiars microfiber supreme shine håndkle Step 2 påført med egen meguiars applicator pad Tørketav med eget meguiars microfiber supreme shine håndkle Step 3 påført med egen meguiars applicator pad Latt tørke i en halv times tid. (testet at det var tørt ved å dra fingen over) Polert "av" med eget meguiars microfiber supreme shine håndkle. Her er bilder av resultatet:
  10. Til info: "pluggen" med riller/gjenger som du nevner kan sees på bilde nummer 6 i denne tråden: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2984471 ikke sant? Det er vel også del nummer 6 på skjemaer til urquattro?
  11. Er det noen som har hatt dette problemet og fått det fikset?? Min bil tikker, takker og flapper mer enn noen gang. Hadde vært greit å fått det fikset. Mulig jeg må kapitulere og sette bilen inn til møller. edit: eventuelt noen som har vag com i Bergen som har lyst å resette spjeldmotorene??? Det kan visst hjelpe.
  12. Min hadde svidd sikringsboks. Den ved/oppå batteriet. edit: leste i tråden min om gamlebilen, sikringsboksen gikk bare utover ac'en. Hadde også feil på en bryter til servoen. Sikringsboksen og bryteren ble fikset og bilen jaget ikke lenger på tomgang.
  13. Min Golf V 2.0 FSI 35mm H&R sportsfjærer. 19" RS4-II felger.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår