Gå til innhold

biln00b

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om biln00b

  • Bursdag 01/01/1970

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf IV
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

biln00b's Achievements

  1. Takker for svar! Nei, jeg synes og det virker rart at såpass store mengder vann skal kunne klare å komme seg opp gjennom pluggene på den måten. Niks. Faktisk hadde jeg en lekkasje der som jeg tettet for noen måneder siden. Det var ganske store mengder vann som klarte å renne inn akkurat som avmerket på det bildet (bare på venstre side). Det var gummipakningen som var begynt å gå i oppløsning og løsnet fra plassen sin. Dette er derimot helt tett nå. Og jeg klarer ikke helt å se hvordan vannet kan ha rent frem til gulvet på høyre side..? Jeg ville trodde jeg hadde blitt oppmerksom på det når jeg tettet denne lekkasjen. Jeg tenker jeg bør ta ut passasjersetet for å få tørket gulvbeleggene helt og se om jeg kan se hvor evt. nytt vann blir tilført fra. Det er jo noen tips i den store lekkasje-tråden.
  2. Hei! :) Jeg oppdaget en dag at gulvet bak ved baksetet på passasjersiden i bilen var svært vått. Under teppet ser jeg at beskyttelsen over gummipluggene er helt borte vekke (se bilde 1 og 2). Lekker det virkelig så mye i de gummipluggene at gulvet kan bli kliss vått? Er det vanlig at belegget over nærmest 'etser' vekk på denne måten? Hvordan bør jeg gå frem for å tette dette på en best mulig måte? Hvilket tettestoff kan brukes? [ATTACH]23421[/ATTACH] Bilde 1. Gulvet bak på passasjerside. [ATTACH]23422[/ATTACH] Bilde 2. Gulvet bak på passasjerside. I forbindelse med at jeg har hatt baksetet av ser jeg at det hele tiden dukker opp litt vann på punkt A på bilde 3 og 4. Jeg forsto det ikke helt i starten hvorfor det ble akkurat der ettersom det ikke var et helt naturlig punkt i forhold til tyngdekraften, men når jeg trykket svakt på punktet så sprakk belegget med en gang. Er det trolig at det også her er gummipluggen (punkt B) hvor vannet kommer inn? Jeg kan ikke skjønne eller se hvor ellers det skal komme fra. Det er helt tørt alle veier. Hvordan bør jeg tette dette punktet? [ATTACH]23423[/ATTACH] Bilde 3. Baksetet på førerside. [ATTACH]23424[/ATTACH] Bilde 4. Baksetet på førerside.
  3. Misliker forum-tråder som hvor utfallet/konklusjonen ikke står.. det er bare å beklage! :) Historien videre ble at jeg kjøpte jeg meg en "gjør-det-selv"-bok på Biltema og leste meg opp på og koblet av/på koblingene til dynamo og batteri. Alt så ut til å sitte godt og å være rent, men etter jeg fikk satt det sammen igjen, festet ekstra godt og brukt litt brukt litt 5-56 på batterikoblingene så startet bilen opp som en kule og batteriet viste 14 Volt når bilen gikk på tomgang. ..men så en ukes tid seinere på vei hjem fra jobb døde bilen plutselig på vei hjem fra jobb. Motoren stoppet og det virket som om all elektronikk i bilen sviktet. NAF-mannen som hentet bilen tippet det var en ødelagt dynamo. Jeg fikk levert bilen inn til Snap Drive (jeg skulle faktisk inn til stor service der få dager seinere). De mente det var kontaktfeil i sikringsboksen på batteriet. Batteriet ble også byttet ettersom mekanikeren mente det var i såpass dårlig/slitt tilstand. Etter dette har bilen fungert helt utmerket. Dvs, frem til denne uken. Da hadde bilen stått i ro i en ukes tid. Og da (som alltid gjennom de fem årene jeg har hatt bilen) var bilen helt utladet og måtte ha starthjelp. Så det er jo tydelig noe som gjør at bilen ikke lader skikkelig alltid eller noe som tapper den for strøm. Når jeg måler batteriet under tomgang viser den 14 Volt..
  4. Idag kjøpte jeg meg "gjør-det-selv"-bok på Biltema og leste meg opp på og koblet av/på koblingene til dynamo og batteri. Alt så ut til å sitte godt og å være rent, men etter jeg fikk satt det sammen igjen, festet ekstra godt og brukt litt brukt litt 5-56 på batterikoblingene så startet bilen opp som en kule og batteriet viste 14 Volt når bilen gikk på tomgang. :-D Så utfallet ble så svært bra og billig! Takker og bukker for innspill. :)
  5. Jeg hadde jo et multimeter liggende allikevel.. Etter litt lading (45 minutter) viste batteriet (kanskje litt for kort tid etter jeg tok av laderen) 12,67 Volt. Jeg fikk enkelt start på bilen og da lå batteriet på 11,65 Volt. Det er kanskje litt lite tallmateriale for å si noe om hva som er galt? Eller tyder ting på at dynamoen ikke er i henhold?
  6. Takker for svar. :) Batteriet fyller snart 5 år, og de siste to vintrene har vært usedvanlig harde (for å være Bergen). I tillegg kjører jeg hovedsaklig ganske korte turer til og fra jobb. :| Har ikke noe mulighet for å måle batteriet akkurat nå, men har satt det på lading. Får anskaffe meg en måler og se hvordan det står til.
  7. Hei! Har en VW Golf IV 1.6l 2000-modell. Bilen startet som normalt i ettermiddag, men etter få meters kjøring lyste varsellampen for at ABS'en ikke virker + meldingen 'ABS fehler'. Deretter skjedde tilsvarende for airbagen. Varmeapparatet blåste ikke med samme styrke som normalt (slo det helt av ganske kjapt) og vindusviskeren gikk usedvanlig sakte over ruten. Jeg merket bremsen var litt tyngre enn vanlig og radioen slo seg av på et tidspunkt. Dashboardet lyste heller ikke. Jeg slo av alt som trakk strøm mens jeg kjørte uten at det ga noen merkbar effekt. Når jeg parkerte så jeg at også lysene på bilen lyste svært svakt. I det hele tatt var det alle tegn på at det var for lite/svak strøm. Etter jeg slo av bilen prøvde jeg å starte den uten å lykkes. Når jeg prøver kutter strømmen slik at selv klokken i dashboardet nullstiller seg. Derimot virker fremdeles lyset i kupéen ok og fjernstyringen til sentrallåsen fungerer også. Festene til batteriet ser ok ut og er godt festet. Alle sikringer/releer som sitter på siden til venstre for rattet ser og ok ut og sitter godt. Varsellampen for batteriet lyste aldri på noe tidspunkt. Hva kan være årsaken til dette? Hvor starter jeg å feilsøke? Takker for alle innspill. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår