Gå til innhold

Audi A6 1995 V6 2,8 INGEN GNIST

Ranger emnet


seffjeff

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del av tidligere tråder der Quattro73 og flere andre av dere smartinger kommer med gode tips for A6-er uten gnist. Min A6 stoppet under normal kjøring i motbakke, og nå vil den altså ikke starte, ingen gnist. Følgende feilsøking er hittil gjort uten å gi resultater:

 

- Skiftet tenningsmodul

- Skiftet hallgiver

- Sjekket feilkoder (ingen koder lagret, men det er ihvertfall kontakt med ECU'en)

 

Det er gnist frem til tenningsmodulen, men ikke ut på pluggene. Bensinpumpa er inntakt og det lukter svakt bensin etter startførsøk. Bilen har ettermontert alarm. Dersom feilen skyltes alarm/startsperre skulle vel motoren startet og gått 2-3 sek før stopp, men den er helt 100 % død ved startforsøk (ingen gnist).

 

Gode tips tas i mot med stor takk. Hvis jeg finner feilen innen 8. juli skal den som kommer med tips så jeg finner feilen belønes :) 8. juli har jeg endelig en uke ferie og da hadde det passet utrolig bra å ha bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg riktig? Du har pulser frem til tenningsmodulen (tenningsforsterkeren)? Siden du har skiftet denne (og den nye forhåpentligvis er i orden), så kan det ikke være stort annet enn defekt coil som er skyld i dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ved problemer med startsperren vil ikke bilen starte i det hele tatt, det vil ikke være gnist mot pluggene.

Audi har jo et flott system som bytter koder hver gang, og som koster flesk å programmere. Men det finnes et varsellys i dashen, et oransje lys med bilde av en bil og nøkkel som skal lyse om nøkkelen ikke er ok.

Om denne ikke lyser tenker jeg med en gang jordingsfeil.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig takknemlig for svar.

 

Du forstår meg riktig, pulser frem til tenningsmodulen.

 

Jeg har akkurat gjort noen startforsøk og varsellyset i dashen med bilde av bil og nøkkel lyser kun i en kort periode for så å slukke (altså slik det står det skal være i instruksjonsbok). Finnes det gode tips til metode for å feilsøke etter jordingsfeil?

 

Jeg har tenkt at det kanskje kan være lurt å koble fra den ettermonterte alarmen, men litt usikker på hvor de ulike elementene sitter og om det i det hele tatt kan ha noe med den å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontert alarm med startsperre har ingenting med dette å gjøre.

Om det kommer pulser frem til tenningsmodulen så SKAL bilen starte om den også får bensin. Gjør den ikke det så er det nok coilen som ikke er med, da så sant tenningsmodulen har driftsspenning). Mål om coilen er ok du.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår