Gå til innhold

Får jeg plass til disse felgene?

Ranger emnet


VWGolfIIHFS

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ivers1

Junior High og VWGolfIIHFS:

RH cuprad i 9x16 har RH`s Tüv godkjente adaptersystem som gjør at du kan velge impress, de blir derfor noe dyrere enn felger med fast impress.. Eiker har bare de med fast impress tror jeg..

4stk felger kan jeg selge for kr 6.500,-

eventuelt med 215/40-16" Falken 512 for kr 9.900,-

eventuelt med 215/35-16" Dunlop SP Sport 9000 for kr 11.700

 

Jeg har også 4 Rondell D57 et 15 9x16" hvorav 2 er nye og 2 er litt brukt som jeg kan selge for kr 7.500,- (2 nye og 2 brukte kumho dekk 215/40-16")

 

Og 4 stk Rondell D61 9x16" ET30 hvorav 2 er brukte og 2 er nye) kr 4.500,- uten dekk (kan også leveres med falken 215/40 eller Dunlop 215/35)

--------------------------------------------------

 

Tror faktisk jeg satser på 7,5*16? Pengene strekker liksom ikke til

hvis jeg skal ha 9*16" selv om det sikkert er stiligere!

Men burde jeg ha 205/40 foran og 215/40 bak eller hva er best?

Noen av dere Golfeiere som har noen bilder av deres egne biler som dere vil dele med meg for å få litt ideer og slikt? Vil gjerne ha bilder av en golf med 7,5*16 og en med 9*16 for å se forskjell.. ?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by VWGolfIIHFS

--------------------------------------------------

 

Tror faktisk jeg satser på 7,5*16? Pengene strekker liksom ikke til

hvis jeg skal ha 9*16" selv om det sikkert er stiligere!

Men burde jeg ha 205/40 foran og 215/40 bak eller hva er best?

Noen av dere Golfeiere som har noen bilder av deres egne biler som dere vil dele med meg for å få litt ideer og slikt? Vil gjerne ha bilder av en golf med 7,5*16 og en med 9*16 for å se forskjell.. ?

 

Du sier jo selv at du angrer på at du kjøpte deg 7x15 først, og vil altså gå enda et hakk opp. Både i bredde og størrelse.. Hva med at du tar den helt ut denne gangen, sånn at du slipper å angre på nytt?

 

215/40/16 Rundbaut på 9x16 felger! Det er verdt det lille ekstra du må betale. Du kan sikkert skaffe deg noen brukte 9x16 felger. Eller så kan du kjøpe noen hos Sharifs til 9k, felger og dekk..

 

Her er bilde av min Golf.

 

7,5x15 ET20 + 8mm spacerskive forran med 215/40/16. 9x16 ET 15 bak med 215/40/16. Borbet T!

 

DSCF0065.sized.jpg

DSCF0001.sized.jpg

Fyller godt ut i G60 bredderene det der :)

DSCF0034.sized.jpg

Uten kant forran. Skadet dog :D MEN, KANT er et MUST! Gå for 9x16!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Du sier jo selv at du angrer på at du kjøpte deg 7x15 først, og vil altså gå enda et hakk opp. Både i bredde og størrelse.. Hva med at du tar den helt ut denne gangen, sånn at du slipper å angre på nytt?

 

215/40/16 Rundbaut på 9x16 felger! Det er verdt det lille ekstra du må betale. Du kan sikkert skaffe deg noen brukte 9x16 felger. Eller så kan du kjøpe noen hos Sharifs til 9k, felger og dekk..

 

Her er bilde av min Golf.

 

7,5x15 ET20 + 8mm spacerskive forran med 215/40/16. 9x16 ET 15 bak med 215/40/16. Borbet T!

 

DSCF0065.sized.jpg

DSCF0001.sized.jpg

Fyller godt ut i G60 bredderene det der :)

DSCF0034.sized.jpg

Uten kant forran. Skadet dog :D MEN, KANT er et MUST! Gå for 9x16!

--------------------

 

Får vel gå for 9*16 da,men eneste bakdel da er at jeg må vente til lønn og feriepenger kommer inn,da jeg skal bruke førstkommende lønn til div lakkering og slikt.. ;)

Sharif sender over hele landet eller? Ivers1: Har du eget firma eller noe? Vet du av noen som forhandler de RH-Cup felga i 9*16? Synes de var ganske straite egentli.. Fikk ikke tatt noen bilder,eller fikk tatt dem,men var helt for jævlig kvalitet på dem,så jeg sletta de.. Får prøve igjen nå,skal ut å vaske bilen grundig inn og utvendig,ser faan ikke ut! Stoffmatter er noe dritt spør du meg!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedMan^

Innerskjermen er jo der for og hindre sand og steiner osv skal fyke opp i skjermen.. osv.. hva må du gjøre om du fjerner den ? sprøyte understells masse på insiden av skjermen ? eller holder det med MASSE tectyl ?:D

----------------------------------------------------------------------------------

 

Lurer litt på dette jeg også? Kan jo dra på seg masse rust av å bare fjerne innerskjermen å la steinspruten stå rett opp i skjermen? Når dere sier at jeg må "kutte" litt i skjermene,hva skal kuttes bort? *utåhentevinkelsliper* hehe..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

----------------------------------------------------------------------------------

 

Lurer litt på dette jeg også? Kan jo dra på seg masse rust av å bare fjerne innerskjermen å la steinspruten stå rett opp i skjermen? Når dere sier at jeg må "kutte" litt i skjermene,hva skal kuttes bort? *utåhentevinkelsliper* hehe..

 

Fest innerskjermen med sika e.l. på de steder hvor festene er borte pga skjermmodifiseringer og bruk de resterende originalfestene. Har lett for å bli mye møkk og dritt oppi motorrommet, inni blinklyster og inni kanalen hvis du kjører året rundt uten innerskjermner :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivers1

du bør ihvertfall ikke ha bredere dekk bak på en forhjuldrevet bil.. da blir den bare enda mer understyrt..

 

hvis du skal ha 7,5x16 vil jeg anbefale 195/45-16 rundt hele..

Disse kan jeg gi deg en knallpris på før påske..

 

 

 

Det va dette jeg lurte på;)

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestemmer deg kjapt kan du få disse for 6.700,- det r med Falken ze 512. Prisen gjelder kun frem til påske, og så lenge lageret rekker.. Prisen på felgene vil være den samme uansett (4.000,-) men dekkene vil bli dyrere etter påske.

2004 BMW 320dA M-sport Special edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar som er kommet inn på tråden.. Har hjulpet meg bra hittil..

 

Prøvde på 7,5*16 med 215/40/16 i dag,og kan med trygghet si at innerskjermen må bort!! Subba inni ved den minste dump,og lyden fikk gåsehuden frem på hele kroppen,ikke bra!

Lurer i den anledning på om jeg kan ta ut innerskjermen,og skjære bort litt,for så å finne nye festepunkter,slik at denne kommer høyere opp i skjermen? Kika litt på dette,men det ble så surt og mørkt ute,at jeg dreit i det foreløpig.

La på mine "små" 7*15 med 195/50/15 og er glad det endelig er "sommerføre" igjen..

En ting til, er det noen av dere som har kjennskap til om det er mulig å skaffe noe slikt som fargekart til bil-lakk? Har blitt enig med meg selv om at jeg skal ha lakk i en blå-nyanse,men har ikke akkurat lyst til å bli en av de mange tusen Golfene som går her i landet med RS-blå lakk.. :op

Vært fint om det er noen med lakk-erfaring her inne?

På forhånd takk ..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sett med 9*16" Keskin KT1 felger tilsalgs. med Dunlop SP9000 dekk 215/35/16. ET25 og boltmønster 4/100 og 4/108.

Brei Polert kant.

 

Alt er brukt noen uker i fjor sommer og er som nytt!

 

Kan følge med spacere så du kan få de til å passe helt optimalt!

 

Selges for 13.000kr.

 

Kan sende bilde på mail!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår