Gå til innhold

Får jeg plass til disse felgene?

Ranger emnet


VWGolfIIHFS

Anbefalte innlegg

Har spurt en del kjentfolk som har litt greie på felger og størrelser,om jeg får plass til disse.. Alle er usikkre,så derfor prøver jeg forumet..

http://www.eiker.com/Default.asp?ItemID=1083 (7,5*16")

 

Saken er den at jeg har en GolfII som er senket 40mm foran og bak,med sportsdempere og fjører.. (Ganske ubehagelig nå på vinterstid i grunn.) Den er også G60 bredda..

Kjøpte meg i fjorsommer 7*15" felger,men angrer som faen,

så til våren/sommeren skal bilen få nye felger/dekk og div andre småting..

Er det noen her som har kjennskap til om jeg får plass til disse felgene? Noen som har disse felgene og som har negative og positive sider å fortelle om?

 

På forhånd takk for hjelpen..:)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by VWGolfIIHFS

Har spurt en del kjentfolk som har litt greie på felger og størrelser,om jeg får plass til disse.. Alle er usikkre,så derfor prøver jeg forumet..

http://www.eiker.com/Default.asp?ItemID=1083 (7,5*16")

 

Saken er den at jeg har en GolfII som er senket 40mm foran og bak,med sportsdempere og fjører.. (Ganske ubehagelig nå på vinterstid i grunn.) Den er også G60 bredda..

Kjøpte meg i fjorsommer 7*15" felger,men angrer som faen,

så til våren/sommeren skal bilen få nye felger/dekk og div andre småting..

Er det noen her som har kjennskap til om jeg får plass til disse felgene? Noen som har disse felgene og som har negative og positive sider å fortelle om?

På forhånd takk for hjelpen..:)

 

Hvis bilen din har G60 skjermbredere, så vil jo både 7x15 eller 7,5x16 ET 35 forsvinne langt under bilen... Men hvis du fyller ut skjermene med f.eks 9x16 ET 15, så vil kanskje dette subbe greit i ytterskjermen dersom denne er ca intakt bak brederne. Uansett tror jeg 7,5x16 ET 35 felger som på link med 215/40, 205/40 eller 195/40x16 dekk vil gå greit på bilen din, både foran og bak...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har G60 breddere og vil ha tøffe felger på Golfen din!

 

Kjøp deg noen felger som er 9x16 i dimensjon og med innpress (ET) på 15. Dette kler bilen veldig godt.. Fyller godt ut.. Men, du må jobbe litt i skjermene.. Men, det er fort gjort. Er ikke så farlig når du har G60 bredderene heller. For da ser du ikke hvordan det ser ut under :)

 

De felgene på bildet har ikke sånn kant i 7,5" bredde trur jeg.. Kun i 9" bredde!

 

getImg.asp?FileID=1058

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

 

Hvis bilen din har G60 skjermbredere, så vil jo både 7x15 eller 7,5x16 ET 35 forsvinne langt under bilen... Men hvis du fyller ut skjermene med f.eks 9x16 ET 15, så vil kanskje dette subbe greit i ytterskjermen dersom denne er ca intakt bak brederne. Uansett tror jeg 7,5x16 ET 35 felger som på link med 215/40, 205/40 eller 195/40x16 dekk vil gå greit på bilen din, både foran og bak...

 

 

Tror felgene har en slik kant i 7,5*16".. de finnes jo ikke i 9*16,i hvertfall ikke på eiker.com .. Forsto det vertfall slik at de hadde slik kant i 7,5",men kan hende jeg har misforstått?

Jeg får nesten ringe å høre etter hva de skal ha for 9*16" da,men jeg synes det ser helt sykt ut,og det kan da ikke være behagelig å kjøre med?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

 

 

Tror felgene har en slik kant i 7,5*16".. de finnes jo ikke i 9*16,i hvertfall ikke på eiker.com .. Forsto det vertfall slik at de hadde slik kant i 7,5",men kan hende jeg har misforstått?

Jeg får nesten ringe å høre etter hva de skal ha for 9*16" da,men jeg synes det ser helt sykt ut,og det kan da ikke være behagelig å kjøre med?

 

9x16 med 215/40/16 er helt kung :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ivers1

RH-cuprad finnes i 9x16"

Kan gi deg en fin pris på de..

 

Hva skal du ha for disse da?

Kan jeg ha 9*16" foran da? Blir ikke "bra" svingradius av det? :D

Sliter jo nesten med sommerdekkene jeg har nå,fro det er ikke mye klaring mellom skjerm og dekk når jeg svinger maks... ?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

9x16 med 215/40/16 er helt kung :)

 

Stilig bil du hadde,synd den ble kræsja!

Var borti en garasjevegg med min,fikk overraskende store skader,så måtte kjøpe ny front,men gikk bra,skifta alt selv på en kveld! Hva gjorde du med din etterpå? Har du noen av delene enda eller? :)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

 

Hva skal du ha for disse da?

Kan jeg ha 9*16" foran da? Blir ikke "bra" svingradius av det? :D

Sliter jo nesten med sommerdekkene jeg har nå,fro det er ikke mye klaring mellom skjerm og dekk når jeg svinger maks... ?

 

Jada, 9x16 funker bra forran. Du må bare kutte litt i skjerma.. Også må du fjerne den plast-innerskjermen.

 

Originally posted by VWGolfIIHFS

 

Stilig bil du hadde,synd den ble kræsja!

Var borti en garasjevegg med min,fikk overraskende store skader,så måtte kjøpe ny front,men gikk bra,skifta alt selv på en kveld! Hva gjorde du med din etterpå? Har du noen av delene enda eller? :)

 

Ja, det var synd. Jeg likte den godt. Og hadde en del planer for den. Mye deler liggende til den. Men, men.

 

Jeg solgte min i deler. Rundt 30.000 tilsammens fikk jeg. Har bare en dynamo og starter fra Gti 16v igjen!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Ja, det var synd. Jeg likte den godt. Og hadde en del planer for den. Mye deler liggende til den. Men, men.

 

Jeg solgte min i deler. Rundt 30.000 tilsammens fikk jeg. Har bare en dynamo og starter fra Gti 16v igjen!

---------------------------------------------------------------------------

 

Okey.. Hadde en del planer jeg også,nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre videre liksom.. Kjøpte jo bilen i helt original stand,av en gammel bonde,var helt daukjørt,så det small godt i potta da jeg hadde henta den å tyna den litt :D :D

Nå er det liksom bare litt lakkjobb og slikt som mangler noen steder,så er "prosjektet" ferdig,foruten noen skikkelige fete felger.. Hvilke deler har du liggende? Passer dynamoen og starteren fra GTI'en til GL?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

---------------------------------------------------------------------------

 

Okey.. Hadde en del planer jeg også,nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre videre liksom.. Kjøpte jo bilen i helt original stand,av en gammel bonde,var helt daukjørt,så det small godt i potta da jeg hadde henta den å tyna den litt :D :D

Nå er det liksom bare litt lakkjobb og slikt som mangler noen steder,så er "prosjektet" ferdig,foruten noen skikkelige fete felger.. Hvilke deler har du liggende? Passer dynamoen og starteren fra GTI'en til GL?

 

Har du ikke bilder av bilen din da? Så kan vel vi gutta her gi deg noen tips. 9x16 felger gjør utrolig mye med en Golf. Den blir mye tøffere :)

 

Og nei, jeg trur ikke det passer overens. 16v har ganske mye egne deler.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Har du ikke bilder av bilen din da? Så kan vel vi gutta her gi deg noen tips. 9x16 felger gjør utrolig mye med en Golf. Den blir mye tøffere :)

 

Og nei, jeg trur ikke det passer overens. 16v har ganske mye

egne deler.

--------------------------------------------------------------------

 

Har ingen skikkelige bilder,men kan prøve å ta noen når jeg kommer hjem fra jobb,må dit en tur også.. hehe .. :)

Begynner om en halv time,så jeg kan prøve å få tatt noen når jeg kommer hjem igjen,så ligger de her i kveld eller så fort jeg får det til.. Den er jo skikkelig møkkete nå,så den ser ikke akkurat bra ut! Tør ikke snakke om innvendig! ! heh ;)

Vært greit hvis dere som har vært litt lenger nede i "veien" til å gi meg noen tips og slikt.. Takk på forhånd!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior High og VWGolfIIHFS:

RH cuprad i 9x16 har RH`s Tüv godkjente adaptersystem som gjør at du kan velge impress, de blir derfor noe dyrere enn felger med fast impress.. Eiker har bare de med fast impress tror jeg..

4stk felger kan jeg selge for kr 6.500,-

eventuelt med 215/40-16" Falken 512 for kr 9.900,-

eventuelt med 215/35-16" Dunlop SP Sport 9000 for kr 11.700

 

Jeg har også 4 Rondell D57 et 15 9x16" hvorav 2 er nye og 2 er litt brukt som jeg kan selge for kr 7.500,- (2 nye og 2 brukte kumho dekk 215/40-16")

 

Og 4 stk Rondell D61 9x16" ET30 hvorav 2 er brukte og 2 er nye) kr 4.500,- uten dekk (kan også leveres med falken 215/40 eller Dunlop 215/35)

2004 BMW 320dA M-sport Special edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår