Gå til innhold

Ranger emnet


soulberg

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat handla meg en Golf Cabriolet -89, og første problem har meldt seg.

 

Den starter ikke særlig lett, må gi mye gass mens starteren går før den starter.

Når den har starta, klarer den nesten ikke komme opp på høyere turtall (2-3000 oppover) Den bare fjusker.

Høres ut som den går på 2-3 sylindere.

 

Men, det rare er at når man har kjørt en GOD stund går den tilslutt på alle 4 og bilen går som ei kule.

 

Noen som har erfaring?

 

Vanlig Golf 2 1,8 motor.

Har bytta tennkabelsett, ikke plugger, de så igrunn greie ut.

 

Tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Golf 1988 cab 1.8GL (insprøyt.) med startproblemer.

Mistenker at den får formye bensin da den tilslutt starter dersom jeg holder gasspedalen nede.

Den fusker/hoster også når jeg presser den på lavt turtall ved kjøring.

 

Dette har jeg gjort: Rotor,fordeler,plugger,plugghetter,coil og tenningstidspunkt er i orden.

Byttet bensinfilter, kjørt med kondensfjerner.

 

Noen som har opplevd liknende,eller har peil?

TUSEN TAKK FOR ALLE RÅD! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp.giver til ECU, hva menes med det?

Men jeg lurer på om den får formye bensin, kan det da være kaldstartdysa? Tok ut kontakten til den uten at det ga noe endring.Kanskje jeg var på bærtur med akkurat det der.

Den går fint på tomgang når varm, er ikke det et tegn på at det ikke er falskluft?

 

Takk for svar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp.giver til ECU, hva menes med det?

 

Temp.giver til ECU er som regel blå av farge og sitter på vannflensen på toppen, altså der øvre radiatorslange kommer inn. Denne skal være ca 250 ohm ved 90 grader og ca 3000 ohm ved 20 grader.

 

Men jeg lurer på om den får formye bensin, kan det da være kaldstartdysa? Tok ut kontakten til den uten at det ga noe endring.Kanskje jeg var på bærtur med akkurat det der.

 

Kaldstartsdysa er kun i bruk få sekunder etter oppstart, ikke ellers. Om ingen endring når denne tas av (utenom kaldstart) så er alt som det skal være.

 

Den går fint på tomgang når varm, er ikke det et tegn på at det ikke er falskluft?

 

Nei, det er ikke noe sikkert tegn på at motoren ikke suger falskluft.

 

Har du sjekket tenningstidspunktet? Du skriver motor med innsprut, du mener da motor med en dyse for hver sylinder?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en av disse?

http://www.myspace.com/my/photos/album/925048/custom/list?u=1#!/my/photos/photo/15852385/Album

 

 

Da må jeg ta en runde å jakte etter falskluft.

 

Tenningstidspunktet er stilt inn slik at det skal være riktig. Det var feil, den gamle regreima satt også feil. Men dette ble fikset opp i, men ga ikke noe merkbar forskjell.

Det jeg fant ut av, derimot var at den startet veldig lett da jeg bare skulle teste tenningstidspunktet. For da var viftereim, servo, aircondition koblet av. Når jeg derimot satt dette på igjen, var den like vrang å starte som før.

 

Akkurat det er jeg ikke sikker på. Er insprøytningsmotor med motorkode JH. Hvis det sier noe? Vet lite om hvordan insprøyt. funker...

 

Takk igjen! =)

Endret av soulberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JH er jo da K-jetronic

 

kjente feil på disse er styretrykk på bensin

vakuum-lekkasjer

tette dyser (napp ut dyse, sett ned i ei flaske, lask pumpa og løft opp k-jet spjell tallerkenen manuelt for å sjekke bildet på dysene

 

det jeg kommer på i farta :) rimelig enkelt system

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjente feil på disse er styretrykk på bensin

Dette har jeg skjønt kan være et problem. Dysene trenger et visst trykk for å åpne? Men hvordan kan man sjekke dette trykket?

 

Lurte på å bare kjøre dyserens fra biltema, men kanskje lurest å heller bare sjekke om de er tette?

 

Takktakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes en brun en meg bekjent til K-jet og. denne styrer kaldstartsdysa om jeg ikke husker feil. ser noe annerledes ut på K-jet. står noen inskripsjoner på den, husker ikke hva. men er bare mellom noen visse grader den slår inn/30sek eller noe. lenge siden jeg har dilla med Kjet

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår