Henning.p Posted September 5, 2023 Report Share Posted September 5, 2023 Hei, jeg kjøpte en 1996, 940 med b230fk og har feilsøkt i noen måneder uten og finne ut av det selv. Bilen er utrolig tungstartet når den er kald, må kjøre starteren i ca 15 sek før bilen starter og enda lengre på vinteren, går strøkent når den starter. hele drivstoff systemet er nytt og tett utelukker derfor drivstoff problemet, har også riktig trykk. Temp sensorer, lambada, drivstoff rele og lmm er ogå byttet uten hell. Regner med at det er systemet som ikke skjønner at bilen er kald som gjør at den får for lite bensin? Har trolig skjedd når forrige eier sveiset eksos uten og koble fra batteriet. Er også egr delete å vikingchip. Noen som har en ide på hva jeg bør sjekke videre? Takk for svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opelduude Posted September 6, 2023 Report Share Posted September 6, 2023 På 9/5/2023 den 10:05 AM, Henning.p skrev: Hei, jeg kjøpte en 1996, 940 med b230fk og har feilsøkt i noen måneder uten og finne ut av det selv. Bilen er utrolig tungstartet når den er kald, må kjøre starteren i ca 15 sek før bilen starter og enda lengre på vinteren, går strøkent når den starter. hele drivstoff systemet er nytt og tett utelukker derfor drivstoff problemet, har også riktig trykk. Temp sensorer, lambada, drivstoff rele og lmm er ogå byttet uten hell. Regner med at det er systemet som ikke skjønner at bilen er kald som gjør at den får for lite bensin? Har trolig skjedd når forrige eier sveiset eksos uten og koble fra batteriet. Er også egr delete å vikingchip. Noen som har en ide på hva jeg bør sjekke videre? Takk for svar! Kan hende det er dårlig kompresjon i motoren når den er kald. Er den tidligere misbrukt, så ville jeg startet med en kompresjonstest. Quote Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning.p Posted September 7, 2023 Author Report Share Posted September 7, 2023 23 timer siden, opelduude skrev: Kan hende det er dårlig kompresjon i motoren når den er kald. Er den tidligere misbrukt, så ville jeg startet med en kompresjonstest. Kompresjon var det jeg tenkte først men målte det til og være helt innafor. Grunnen til at jeg mistenker noe av elektronikk er at det ble sveiset eksos på bilen min av en av de forrige eierene. Kompis med samma bil sveiset også eksos på sin FK og bilen hans ble også plutserlig tungstartet. Er jo selvfølgelig mulig at noe annet har skjedd så utelukker ikke at en sensor har streika eller at det er dårlig kontakt noe sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.