Gå til innhold

Tungstartet 940 med fk

Ranger emnet


Henning.p

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en 1996, 940 med b230fk og har feilsøkt i noen måneder uten og finne ut av det selv. Bilen er utrolig tungstartet når den er kald, må kjøre starteren i ca 15 sek før bilen starter og enda lengre på vinteren, går strøkent når den starter. hele drivstoff systemet er nytt og tett utelukker derfor drivstoff problemet, har også riktig trykk.

Temp sensorer, lambada, drivstoff rele og lmm er ogå byttet uten hell.

Regner med at det er systemet som ikke skjønner at bilen er kald som gjør at den får for lite bensin?

Har trolig skjedd når forrige eier sveiset eksos uten og koble fra batteriet.

Er også egr delete å vikingchip.

Noen som har en ide på hva jeg bør sjekke videre?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/5/2023 den 10:05 AM, Henning.p skrev:

Hei, jeg kjøpte en 1996, 940 med b230fk og har feilsøkt i noen måneder uten og finne ut av det selv. Bilen er utrolig tungstartet når den er kald, må kjøre starteren i ca 15 sek før bilen starter og enda lengre på vinteren, går strøkent når den starter. hele drivstoff systemet er nytt og tett utelukker derfor drivstoff problemet, har også riktig trykk.

Temp sensorer, lambada, drivstoff rele og lmm er ogå byttet uten hell.

Regner med at det er systemet som ikke skjønner at bilen er kald som gjør at den får for lite bensin?

Har trolig skjedd når forrige eier sveiset eksos uten og koble fra batteriet.

Er også egr delete å vikingchip.

Noen som har en ide på hva jeg bør sjekke videre?

Takk for svar!

Kan hende det er dårlig kompresjon i motoren når den er kald. 

Er den tidligere misbrukt, så ville jeg startet med en kompresjonstest. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, opelduude skrev:

Kan hende det er dårlig kompresjon i motoren når den er kald. 

Er den tidligere misbrukt, så ville jeg startet med en kompresjonstest. 

Kompresjon var det jeg tenkte først men målte det til og være helt innafor.

Grunnen til at jeg mistenker noe av elektronikk er at det ble sveiset eksos på bilen min av en av de forrige eierene. Kompis med samma bil sveiset også eksos på sin FK og bilen hans ble også plutserlig tungstartet. Er jo selvfølgelig mulig at noe annet har skjedd så utelukker ikke at en sensor har streika eller at det er dårlig kontakt noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår