Jump to content

Hyundai H1 2000 9 seter, problem!

Rate this topic


LittleP
 Share

Recommended Posts

Hvor mye diesel skal en Hyundai H1 2000 9 seter bruke i mila?

 

Min Hyundai H1 2000 9 seter bruker nesten 2 liter i mila! Det kan da ikke være riktig?

 

Bilen går fra 100 til 70 km/t på motorveien i oppoverbakke, og det hjelper ikke å skifte gir. Toppfarten jeg har klart så lagt er 140 km/t på motorveien. Jeg syns også den virker svak i bykjøring.

 

Det eneste jeg har sjekket er turboen, og de mener den er grei.

 

Bilen har ikke gått mer enn 135000 km. Jeg vil gjerne had den bilen i 5 år til.

 

Hva kan sjekkes/repareres!? Hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er katalysator på bilen, ville jeg sjekka om den er tett. Da går bilen dårlig. Sjekk også at alle filtre er byttet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Link to comment
Share on other sites

Du har også et dieselfilter, det bør absolutt byttes hvis det er lenge siden. Ingen varsellamper som lyser eller blinker under kjøring?

Det kan jo være mye rart som er feil, jeg ville kanskje brukt et bra verksted til å finne ut av dette, da det fort kan bli billigere enn å bytte deler i hytt og pine :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Cathu
      Hei
      Jeg har en 2014 passat alltrack 2 TDI  automat med 177hk. Og serdeles dårlig peiling på bil.
      Nå må jeg bytte dynamo, og jeg sliter litt med å finne korrekt. Det som sitter der nå er en bosch 180. Men når jeg ser etter en ny så ser jeg fler er merket med "for biler med start-stop funksjon" eller "for automatgir" har dette noe å si?
       
    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
    • By Vdtuning
      Har akuratt satt i den nybygde motoren min en B230F som er bygd til turbobruk men er ikke turbo i den , problemet er at den tåler ikke lite gass og går absolutt ikke på tomgang.. skyter i luftfilter og virker noe tamm.. 
      Alle pakninger er nye , rotor og fordelerlokk plugger , kont reg timing  , rotorstilling , svinghjul sitter med blankt triggerfelt i starter hull .. tps er riktig mtp klikk i det man vrir litt på rulla..
      Har sveist igjen Egr og tomgangs regulatorhull i innsug .. 
      Må legge til jeg har frest stemplene flate og tatt ut litt i forbrenningskammeret i toppen . Dette er gjørt på måfå ..
    • By mesmra
      Heisann. Jeg har et problem med en 2003 A4 Avant Quattro B6 8E5 2.5 V6 tdi AKE 180hk. Bilen starter og kjører aldeles normalt, men spontant slutter turbo å slå inn og motorlyden endres. Lyden blir skarpere, som om man hører metallet som beveges tydeligere. Den blir treg på gassen, og nekter å passere 3k rpm. Om jeg setter den i fri og setter klampen i bånn drar den seg opp til 3k rpm, blir liggende der litt, og slepper deretter av på gassen av seg selv (selvom jeg bånner den). Rett før den kommer ned til 2k rpm blir motorlyden normal igjen og feilen forsvinner, hvorpå motoren drar opp på 4k rpm i full fart og kan kjøres normalt. 2 minutter seinere er feilen plutselig tilbake. Dette forekommer uavhengig av motortemperatur. Jeg har blenda EGR (og åpna den igjen), skifta MAF og MAP, bytta de to elektroniske ventilene bak venstre lykta, bytta trykkregulatoren ved dieselfilteret, justert innsprøytning (og justert tilbake da det ikke hjalp), sjekka alle slanger etter lekasjer, rensa innsugsventilen som regulerer innsugsluft, bytta bremselyssensor (ikke relatert), bytta veivgiver og rensa turboen. Jeg har også gjort aktive målinger under kjøring og merket at idet feilen inntreffer går boost trykket til null. Alle feilkodene jeg hadde da jeg begynte er borte, med unntak av ikke relaterte ting som komfortelektronikk og slikt. Setter stor pris på om noen vet gode råd, for jeg er grundig lei.
    • By Jokke007
      Hei, jeg har nylig trekt om innertaket i 740’en, og måtte av den grunn ut med takluka. Det oppsto komplikasjoner ved tilbakemontering, jeg tok/tar alt ovenfra og håpet det gikk fint uten å ta ned kassetten takluka sklir inni. Får ikke luka i spor, og den bare kiler seg fast når jeg prøver å montere tilbake. Må jeg da ta ned innertak igjen, samt kassetten som luka ligger i for å ta det fra undersiden?
      Svært lite info om dette på nett.
      alle tips/triks og innspill mottas med stor takk! 
      mvh Joakim 

  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy