Gå til innhold

Spørsmål om clutchen i golf 3, tar veldig langt ute!

Ranger emnet


Passat05tdi

Anbefalte innlegg

har et spørsmål clutchen i golfen min, 2.0 GL, 96mod. Den tar fryktelig langt ute, og er umulig og "file på clutchen" hvis man kjører, veldig kort område den tar. Den er også veldig hard, og blir fort sliten i køkjøring osv.

 

Det som er, er at jeg har kjørt en kamerat sin golf, 1.6 97mod. den er lettere på clutchen, og er mye bedre sånn sett, den har aldri vært byttet.

 

Clutchen på golfen min har vært byttet for ca 5 år siden, av forrige eier på verksted, (jeg har bare hatt bilen i et halvt år ca.)

 

Er også et irriterende problem med giret, det er at jeg må stå stille/ kjøre veldig sakte (rundt 10km/t) for å få den inn i 1.gir, må i såfall bruke veldig mye makt! er dette vanlig?

den er også litt vanskelig og få i revers, men dette er ikke så veldig ille.

 

Dette tyder på slitt clutch, men kan da ikke være så veldig ille? skal vel holde i en del år. Bilen har gått 180 000km

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

De hvite plastikken du mener? Den skal ikke være sånn som på bildet når wiren er montert. Sånn den er montert på bildet er kun for å klemme sammen wiren så du lettere skal kunne montere den. Når den er montert fjerner du plastdriten for at wiren skal stramme seg.

Endret av TL3518

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka over bilen og clutch systemet litt istad, tok jekken og jekka armen litt opp og frigjorde wiren slik at den ble litt løs.

Skulle ut å ta en liten kjøretur og da tok clutchen helt ute og den sluret på 2 gir da jeg ga litt gass, hva har jeg surra med nå???

Vet at jeg trenger clutch bytte, men ikke idag:uhhmmwhat?:

Finnes det noen nødløsning,slik at jeg får brukt bilen en ukes tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekt av wiren fra kassa, så trekker du den sammen og hekter på den hvite plasten som på bildet over her. Monter wiren igjen, hekt av plasten.

 

For å trekke den sammen må du sikkert knote litt. Må holde den i rett vinkel mens du dytter og drar helt til den plutselig smetter sammen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår