Beinet1 Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Hei, Som vanlig, så skal det alltid være noe i veien med passelaten min. Etter å ha hatt en feilfri bil i en liten måned, dukket neste prosjekt opp. Airbaglampa begynte å lyse og jeg leste av følgende feilkode: 1 Fault Found: 01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199) 32-00 - Resistance too High Regner med at det sikkert er kabelen under setet som det har kommet et brudd i. Denne bør da kappes og ny kabel loddes inn? Noen som vet om det er noe som en bør passe på ved en slik fiks? kabeltype, lengde osv? Bilen er en -99 passat 1,8 gått 280000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Ofte bare dårlig kontakt i koblingen under setet. Jeg får samme med et par års mellomrom, da røsker jeg bare litt i kontaktene og re-setter feilkode. Så virker det et år eller to igjen. Eller kan du prøve en bedre kobling enn de gule kontaktene uder setet, evt. lodde koblingene. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 på verkstedet der eg jobba før klippet vi vekk kontakten og loddet ledningene i kver andre, da dette altid kom igjen om vi bare "fiksa" kontakten :) og det ser no ut som det har funka fint med og lodde de, har aldri hatt reklamasjon på de som vi har loddet :) uten om det så er jo dette en helt normal feil på passat :P jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 på verkstedet der eg jobba før klippet vi vekk kontakten og loddet ledningene i kver andre, da dette altid kom igjen om vi bare "fiksa" kontakten :) og det ser no ut som det har funka fint med og lodde de, har aldri hatt reklamasjon på de som vi har loddet :) uten om det så er jo dette en helt normal feil på passat :P jim Ok, så dere mener at feilen mest sannsynlig ligger i kontakten? Jeg får prøve å røske/kose litt med denne og se om jeg blir kvitt feilen. Dukker den opp igjen etter en stund, så lodder jeg. Dette er sikkert normal feil på passelat som du sier, men iløpet av 4 år så har jeg opplevd de fleste normale feilene til passelaten. Det kan nevnes bla annet: bærearmer og endeledd, ABS modul, tvilsom automatkasse, vannlekkasje i kupeen, sink slipp på bakluke. Og ellers så kommer normale slitedeler på toppen som alt av bremser inkl calippere og støtdempere bak. Hadde det ikke vært for at jeg skrur selv og handler deler fra halve verden, så hadde denne bilen vært et dyrt prosjekt. Ellers så har den vært veldig trofast og er en komfortabel bil å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 hørest ut som du har fått tak i ett prakt eksemplar av en "problem" bil? :P men jah, prøv og "kos" litt med kontakten og se om det funker :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Hei, Jeg vippet opp setet igår og "koste" litt med kontakten. Slettet feilkoden og lyset er nå borte. Satser på at dette holder en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 skal ikke kapre tråden ...men jeg har en lignende passat med et varmesete som ikke virker kan det være samme feilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 ja kan være dårlig kontakt eller så er varmetrådene avsvidd. mest sannsynlig det siste :p Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 de kom å gikk litt føøre de kutta helt ut...er det noe er det to ledninger til varmen???så kan jeg måle mellom?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Hvordan sletter man en feilkode? Og hvor under setet er det snakk om? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2011 Feilkode for airbag (lampe lyser) må slettes med diagnoseverktøy, eg. VAG-COM. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje83 Skrevet Juni 24 Rapporter Share Skrevet Juni 24 Hvor sitter den gule kontakten under føresetet? Noen som har prøvd å sette inn en motstand i kontakten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg