Gå til innhold

2,8Q. Liten prosjekttråd.

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

Synes dette er en interessant tråd og håper du forteller oss om hvordan det går og hva som var feilen når du finner den.

 

Kan for øvrig fortelle om en annen av mine erfaringer med bremser og c4:

 

Hadde vibrasjon i bremsepedal og ratt når jeg bremset og lurte fælt på hva dette kunne være. Skivene så helt fine ut og var langt over minstemålet med tanke på tykkelse.

 

Feilen viste seg å være ulik tykkelse på skivene; fordi bilen hadde stått ute med åpne felger rustet bremseskivene ujevnt og det ble derfor ulik tykkelse forskjellige steder på skivene. Rusten ble slipt vekk første turen og skivene så som sagt helt fine ut når jeg begynte å se på problemet.

 

Problemet ble borte når jeg byttet skiver.

 

 

mvh Movikong

Det er også forskjellige caliptere som er beregnet på disse bilene .Så det er lurt å sjekke om du har rett delenummer på calipterne og bremseskivene .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Har da få kikket litt mer på bilen. Hadde med meg en erfaren mekaniker som har skrudd mye Audi 100/A6. Vi sjekket kalippere(stempler, mekanismer etc) og fant ingen feil. Så ble det luftet, mye og lenge. Ingenting hjalp. Tok fem minutter(røyk og kaffe) og prøvde igjen. Den hadde blitt værre. Pedalen går nå nesten helt i bunn om man trykker den løst og saaakte inn, Konklusjon: defekt hovedpumpe(indre lekkasjer).

Spm: finner ingen som selger disse nye, untatt VAG(jeg har ikke spurt om pris så vet ikke om den er dyr eller ei). Noen som har ei nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.carparts.no/audi/100/bremser/diverse.html

 

- Kanskje du finner noe her?

 

 

Edit: Vær imidlertid obs på at det kan ta noe tid før du får delene du bestiller herfra.

 

mvh movikong

 

Er det mulig!! At jeg ikke tenkte på det. Carparts holder til 300 m bortenfor meg. Takk takk.

Ja vet det kan ta noe tid men det er pga levrandørene dems. Carparts er ok folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp med en annen helt orginal -92Q aut. ang bremsepumpe. På den er pumpa svart, av stål og med en blindutgang som peker skrått nedover mot motor. På min så er den alufarget og uten den blendpluggen. Begge har to utganger. Bare lurer på om den som står på min er en uorginal da jeg ikke fant noe VAG.nr på den.

Bare stusset da forrige eier ser ut til å kunn ha brukt orgiale deler/verksted. Ser helt ny ut også.

Noen som vet om de orginale er sorte eller alufarget?

Møller i Tønsberg fant ikke noe på om den var byttet og ikke viste de om farger på dem men fikk delenr som jeg skal sjekke.

Skal bestille ny pumpe så haster med å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke skjedd stort her men en mengde deler er kjøpt inn. Bestemte meg for likegodt å overhale toppene, for og bakstilling og selvfølgelig bremsene. Servopumpe til 2,8 uten lekkasje kjøpes da min har en ikke ubetydelig lakkasje.

Var ute og kjørte en tur med bilen i dag. Fy f.. for en vinterbil. Tok noen bakkestarter med godt pådrag og jeg er imponert. Med bakdiffen innkoblet er den morsom. ABS fungere som den skal så da er det testet.

Kommer antageligvis ikke til å gjøre stort med denne før mot påske. Skal ta ut noen fridager før påske så da blir det mer flyt jobbingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei.

Har desverre ikke fått gjort noe særlig med bilen pga myyye jobb i det siste. Har overhalt kalippere for å være på den sikre siden, byttet et bremserør som antageligvis ikke hadde gått igjennom EU. Ny hovedpumpe er kjøpt inn og vil bli montert om problemet vedvarer. Har fått tips om at det kan være en indre lekkasje i ABS-blokka men satser på at det er en annen feil. Jeg får kun pumpet opp trykk ved gjentatte tråkk på pedalen og så siger den inn igjen.

Mulig det blir litt skruing på audien til helga. Legge uansett ut info når jeg finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ny hovedsylinder = BREMSER :)

Så ble en kjøretur å ikke minst med sol :D

Hehe, bra for deg. Har ikke fått gjort noe særlig annet enn at en audimekaniker har vært å sjekke. Han logga inn i ECU men fant ikke noe relevant, målte noe trykk og greier så nå er neste bytte av hovedpumpa her også. Jaggu glad jeg har en bil til som går(bremser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår