bruun91 Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Hei har en Volvo 740 også glans jeg litt rundt å så på en Ford sierra. Hvem av disse bilene tror dere er best til å kanskje kjøre litt fort og leke seg litt? Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Uten tvil Sierra. Mye lettere å håndtere og mye mer moderne bil. Bare sette på en masse Cossiegreier og man har en artig lekebil! Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruun91 Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Hei burde jeg kjøpe 2,0. Eller 2,8 litern da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Hvis du får tak i en 2.8 er det en fresk sak. Voldsomt med moment helt fra bunnen, kan kjøre i 35 på 5 gir og bare tråkke tel så spinner det. Cossie/XR4x4 bakaksel eller sveisa sperre gjør det hele til en grom vinterbil. Mye deler å få tak i billig også. Og får du tak i en med servo har du kortstyring også, 2.5 runder lock-lock, 740 har vel 7 ellerno... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 volvo har 3 runder, hele halvrunden ekstra! men så har den også skikkelig overlegg på hjula og! trenger heller ikke noe ekstra annet enn litt senk for å få den stivere og noen basiske elektroder i bakakseln for å være morsom vinterbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenj Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Kjøp den du får tak i til billigest penge i best stand. :thumb Begge bilene fungerer bra til leking osv på vinteren. Edit: Men sierraen er ivertfall jævli lett på raua, nesten for lett til tider. :P Min skal ivertfall få seg noen sandsekker bak i såppas at den kommer seg litt bedre frem. Siter 90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna 91' Ford Sierra 2.0CL 02' Suzuki RM 125 85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Har hatt både Sierra og 240, og 240 er jo ikke så langt unna en 740. Har forøvrig kjørt 740 noen ganger. Si dette er en sammenlikning mellom en Sierra 2l OHC eller DOHC mot en 740 med 115 hk motor. Sierra er: Lettere Mindre Stivere Mer moderne og penere Sprekere 740: Tåler nesten alt, veldig sikker bil. Veldig seig motor og bil, går langt, varer lenge Servo på alle modeller, det har ikke alle Sierra Når det gjelder deler trenger du ikke tenke på det, det ligger nesten strødd langs veien. Jeg ville nok også heller valgt en Sierra. Eneste ulempen med de er egentlig at fangerne knekker lett. I tilegg så hender det at toppen ryker på DOHC motorene når du kjører hardt med kald motor. Sierra går også bedre. 740 er tung, slapp og myk. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Sierra XR4x4 er den ultimate vinterbilen du får for under 20 lapper. 4x4, kortstyring, sperre bak og grisesterk 2.8 motor. Akkurat det samme understellet og drivverket som Cosworth 4x4 bortsett fra girkassa som jeg mener er bedre på XR4x4.. Men de begynner å bli leie å få tak i. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Jeg har selv hatt en 740 glt 2,3 16v, og jeg har hatt mange sierraer, får ikke sagt hvor mye bedre jeg syntes sierra er enn tragisk 740 som er firkantet stygg stor og tung, med sine 159hk klarte den så vidt dra hjulene sine rundt, nesten ikke overdrevet. Setene i volvo, jeg skal klare snekre sammen noe mer komfortabelt av planker, sirra is sitter man bra i. eneste fordelen jeg ser i volvoen fremor sierra er at volvoen tåler mye. Men personlig syntes jeg det er bedre du ødelegger en volvo enn en sierra, er tross alt ikke mange sierra igjen. volvo er det masse av. Ødelegg hvertfall ikke noen 3 dørs sierra (coupe) Deletilgang på sierra er nok noe væære enn på volvoene siden det er færre sierrar der ute, volvo derimot, reis til sverige, ta med en spade, grav litt og du finner garantert noe. Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 (endret) Jeg solgte forden min med 2,9 manuell og diffbrems til fordel for en 740 med lat sugemotor og åpen diff. Men duverden så morsom den vinteren ble. Der sladdene før ble begrenset av den kjempemessige svingradiusen på forden kunne jeg nå legge på nesten enda en runde med rattet og ligge omtrent på tvers og fortsatt hente inn bilen. Karroseriet er også mye stivere i svensken (el cheapo senkefjører er obligatorisk riktignok), forden kjentes nesten ut som en geleklump i forhold (selv med h&r senkesett og gule koni). Dessuten kan man ikke legge skjul på at svensken tåler litt mer enn forden når det kommer til små sammenstøt og turer ut av veien i forbindelse med "inspirert kjøring". *edit: både sierra og 740 er relativt stygge, så om du ødelegger noen spiller vel ingen rolle. Endret Oktober 28, 2010 av Erik Braseth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Mazda 929 med sveisa diff er også kanonmorsom vinterbil! Men der er det vel verre med deletilgang kanskje... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruun91 Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 (endret) hva om det sitter en B230FT motor i volvoen da? yter 190HK det er vel okey det også kaste på no gule koni og et senkesett? da ville volvoen vært mer kurrant? Endret Oktober 28, 2010 av bruun91 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Nei... Du har fortsatt et badekar i høy sjø... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Bedre det enn å sladde med ca null svingradius og bakstilling som er myk som smør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 :wonder::helpme: Mazda 929 med sveisa diff er også kanonmorsom vinterbil! Men der er det vel verre med deletilgang kanskje... Det kom inn en 929 coupe i høggern i går mens jeg sto og plukka på en Supra. Utrolig hva folk hensetter (der) nå til dags... :iconsm Ontopic: To cure unwanted stiffness; add :ford: To add boning stiffness; add :volvsmile:bump Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.