Gå til innhold

rense varmeregisteret med hva?

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

når bilen min er vanlig kjøretemperatur så er det ikke så veldi mye varme som kommer ut av varmeanlegget men med en gang bilen står på tomgang og bli 95-100 grader bli det go varme i bilen så jeg regner med at det er registeret som er tett. men hvordan renser jeg dette? leste her på forumet at jeg kan bruker plumbo, men jeg syns dette høres feil ut, noken som har peiling? og hva må jeg gjøre for å rense dette? må vell ikke begynne å skru ut registeret? er no sikkert et helvette:S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyl begge veger du til det kommer klart vann hele tiden. Varmvannet går antageligvis inn på toppen lik som på motorradiatoren.

 

Du bør også sjekke luftinntaket for dritt og lort og løv. Blåser du med trykkluft feil veg, altså opp og ut mot inntaket kan det hende du finner mye rart. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp sjekket de to slangene. er jo et helvette å komme til eine slangen. andre kommer jeg til men bli d dårli vanntrykk til registeret om jeg spyler i slangen i steden for tilkoblinger eller må jeg spyle i tilkoblinger?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i motorrommet du sliter med å komme til sier jeg bare lykke til! :thumb. Har du krabba inn i dashen er det jo ikke nødvendig å åpne og søle der.

 

For enkelhets skyld kan du også demontere termostaten og deretter spyle HELE anlegget innvendig. Bruke noen kroner på sånn engine (water) flush eller ha en dæsj sitronsyre for å løse opp litt. Jeg har mer trua på en mild syre enn nevnte plumbo eller kaustisk soda. Legger du aludeler som felger, topplokk etc i elektrolyse eller basiske bad blir de borte.

 

Men du kommer nok bra langt med kun varmt eller kaldt vann også.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har tenkt på det samme men bilen ligger på vanlig varme når jeg kjører. ligger på en rundt 89-93 grader. men når jeg står i ro bli den varm og går opp til 100 grader før vifta skrur seg på. og etter det så fungere varmeanlegget mitt kjempe bra. men bilen må som sagt omtrent koke først før varmeanlegget blåser sikkeli varme. men var akkurat det samme med gammle motoren

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår