AlexB Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 har nå motor og hele pakken, men er det noen som har papirer på at chassi er godkjent for 1.8i ? vet ikke hva biltilsynet har å si på det om jeg setter inn annen motor.. Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hør med satans vegvesen om det trengs noe modifisering utenom at den må vises med ny motor. Tviler på at du trenger å gjøre så mye for 200 kubikk i forskjell. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hvilken årsmodell? Ascona b eller c? Er det en C, så kom de vel som 1.8 gsi, og da trenger du vel bare tilsvarende bremser som kom på de. Vectra a bremser passer rett på mener jeg, og finner du en vectra med 2 liter eller større motor, så er det også skiver bak, da skal en 1.8i ikke være no problem, du får da også greie bremser :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Var innom biltilsynet idag, og dersom de skal godkjenne ombygginga må de ha papirer fra opel/gm på at karosseriet tåler 200 kubikk ekstra.. (økning fra 89 til 113 hk) Snakka med maskinagentur for å få skaffa til veie papirer.. Og syns igrunn ikke det papiret er verd 3000,- Så dersom noen er intressert i å bytte en 1.8i motor og delebil med både el-nett og alt sammen mot en 1.6s motor, ta kontakt.. Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hvilken årsmodell? Ascona b eller c? Er det en C, så kom de vel som 1.8 gsi, og da trenger du vel bare tilsvarende bremser som kom på de. Vectra a bremser passer rett på mener jeg, og finner du en vectra med 2 liter eller større motor, så er det også skiver bak, da skal en 1.8i ikke være no problem, du får da også greie bremser :) Er en asona c ja (c3 sedan) Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Tror du skal drite i maskinagentur da, send mail til Opel norge (Per Falla?) og spør etter papirer på at ascona c kom til og med 2 liter 130 hest. Tror ikke det papiret koster mer enn 500kr Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 kan du ikke sette forgasser fra 1600 på den istedet da? passer jo rett på alt sammen. vil gå noe bedre en en sur 1600 uansett. har gjort dette flere ganger og funker gull de:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 kan du ikke sette forgasser fra 1600 på den istedet da? passer jo rett på alt sammen. vil gå noe bedre en en sur 1600 uansett.har gjort dette flere ganger og funker gull de:) Men har du fått det gjennom eu uten problem? Og en annen ting er at jeg hadde mekanisk pumpe på 1600, mens på 1.8 må jeg isåfall koble opp elektrisk selv.. Hvordan blir dette å få til? Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Tror du skal drite i maskinagentur da, send mail til Opel norge (Per Falla?) og spør etter papirer på at ascona c kom til og med 2 liter 130 hest. Tror ikke det papiret koster mer enn 500kr Har forgjeves prøvd å finne en mailadresse eller et nummer til teknisk ansvarlig ved opel norge :-/ Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Finn den nærmeste Opel forhandlern hos deg, og gå dit å bestill de papirene :) Da skal det ordne seg, bare å spørre hva de tar for det... Mener det er rundt 500 Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Finn den nærmeste Opel forhandlern hos deg, og gå dit å bestill de papirene :) Da skal det ordne seg, bare å spørre hva de tar for det... Mener det er rundt 500 Var det jeg gjorde.. Mailene nedenfor viser dialogen mellom meg og verkstedsleder ved maskinagentur as i Trondheim. Hei Jeg må da sende en forspørsel til GM, de sender ut dokumentasjon på ombygging, det koster kr. 3000,- Skal jeg sende forespørsel ? -----Opprinnelig melding----- Fra: alex-brekke@netcom.no [mailto:alex-brekke@netcom.no] Sendt: 22. september 2010 15:32 Til: Agnar Solem Emne: Re: SV: Papirer på chassi Har en 1986 Opel Ascona 1.6S LS som motoren tok kveld i.. så har jeg en komplett 1.8i motor stående.. var innom biltilsynet på sluppen tidligere i dag å slo av en prat med de, og fikk da med meg papirene for ombygging.. men trenger papirer på at 1.6S Chassis' tåler 1.8i motor.. en effektøkning fra 89 hk til 113 hk.. Vet man tidligere skulle ta kontakt med teknisk ansvarlig ved GM Norge, men nå er det umulig å finne noe kontaktnummer dit, og må derfor gå gjennom forhandler.. Mvh Alex Brekke Quoting Agnar Solem <agnar.solem@maskinagentur.no>: Hei Hvilke papirer er det du trenger og hvorfor ? -----Opprinnelig melding----- Fra: alex-brekke@netcom.no [mailto:alex-brekke@netcom.no] Sendt: 22. september 2010 14:09 Til: agnar.solem@maskinagentur.no Emne: Papirer på chassi Heisann.. Har prøvd å ringe deg et par ganger i dag i den forbindelse at jeg er på utkikk etter noen papirer for ascona C, men du har ikke vært tilstede når jeg har ringt.. kunne du tatt kontakt når du har mulighet per telefon? Mvh Alex Brekke xxx xx xxx Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Ville tatt kontakt med en annen opelforhandler, for det der lukter svindel lang vei.... Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Ja, igrunn.. Men er vel slik de fleste mellomledd fungerer.. Blir noe dyrere om en ikke går direkte til kilden.. Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 Men har du fått det gjennom eu uten problem?Og en annen ting er at jeg hadde mekanisk pumpe på 1600, mens på 1.8 må jeg isåfall koble opp elektrisk selv.. Hvordan blir dette å få til? har aldri hatt problem på eu da motorene er stort sett identiske å se til. bruker vell same blokka også mener jeg..? bensinpumpe bruker du bare en lavtrykkspumpe fra biltema eller noe. den kan du montere hvor som helst i motor rommet. er jo blindlokk der mekanisk pumpe skal være, men er ikke alle som har kamm som vil presse in pumpa. det ser du enkelt ved å ta av blindlokket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 har aldri hatt problem på eu da motorene er stort sett identiske å se til. bruker vell same blokka også mener jeg..?bensinpumpe bruker du bare en lavtrykkspumpe fra biltema eller noe. den kan du montere hvor som helst i motor rommet. er jo blindlokk der mekanisk pumpe skal være, men er ikke alle som har kamm som vil presse in pumpa. det ser du enkelt ved å ta av blindlokket. Har allerede sendt mail til Gm Norge og etterspurt papirer, men har per nå ikke fått svar fra de.. Får se hva jeg finner ut.. eventuelt får jeg vel se om jeg finner noen som kan godkjenne den for meg her i trønderlag.. :P Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.