Gå til innhold

Opel Ascona 1.6S - ommbygging til 1.8i

Ranger emnet


AlexB

Anbefalte innlegg

Hvilken årsmodell? Ascona b eller c? Er det en C, så kom de vel som 1.8 gsi, og da trenger du vel bare tilsvarende bremser som kom på de. Vectra a bremser passer rett på mener jeg, og finner du en vectra med 2 liter eller større motor, så er det også skiver bak, da skal en 1.8i ikke være no problem, du får da også greie bremser :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom biltilsynet idag, og dersom de skal godkjenne ombygginga må de ha papirer fra opel/gm på at karosseriet tåler 200 kubikk ekstra.. (økning fra 89 til 113 hk)

 

Snakka med maskinagentur for å få skaffa til veie papirer.. Og syns igrunn ikke det papiret er verd 3000,-

 

Så dersom noen er intressert i å bytte en 1.8i motor og delebil med både el-nett og alt sammen mot en 1.6s motor, ta kontakt..

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell? Ascona b eller c? Er det en C, så kom de vel som 1.8 gsi, og da trenger du vel bare tilsvarende bremser som kom på de. Vectra a bremser passer rett på mener jeg, og finner du en vectra med 2 liter eller større motor, så er det også skiver bak, da skal en 1.8i ikke være no problem, du får da også greie bremser :)

 

Er en asona c ja (c3 sedan)

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke sette forgasser fra 1600 på den istedet da? passer jo rett på alt sammen. vil gå noe bedre en en sur 1600 uansett.

har gjort dette flere ganger og funker gull de:)

 

Men har du fått det gjennom eu uten problem?

Og en annen ting er at jeg hadde mekanisk pumpe på 1600, mens på 1.8 må jeg isåfall koble opp elektrisk selv..

 

Hvordan blir dette å få til?

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal drite i maskinagentur da, send mail til Opel norge (Per Falla?) og spør etter papirer på at ascona c kom til og med 2 liter 130 hest. Tror ikke det papiret koster mer enn 500kr

 

Har forgjeves prøvd å finne en mailadresse eller et nummer til teknisk ansvarlig ved opel norge :-/

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn den nærmeste Opel forhandlern hos deg, og gå dit å bestill de papirene :) Da skal det ordne seg, bare å spørre hva de tar for det... Mener det er rundt 500

 

Var det jeg gjorde.. Mailene nedenfor viser dialogen mellom meg og verkstedsleder ved maskinagentur as i Trondheim.

 

Hei

 

Jeg må da sende en forspørsel til GM, de sender ut dokumentasjon på

ombygging, det koster kr. 3000,-

Skal jeg sende forespørsel ?

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: alex-brekke@netcom.no [mailto:alex-brekke@netcom.no]

Sendt: 22. september 2010 15:32

Til: Agnar Solem

Emne: Re: SV: Papirer på chassi

 

 

Har en 1986 Opel Ascona 1.6S LS som motoren tok kveld i..

så har jeg en komplett 1.8i motor stående..

 

var innom biltilsynet på sluppen tidligere i dag å slo av en prat med

de, og fikk da med meg papirene for ombygging..

men trenger papirer på at 1.6S Chassis' tåler 1.8i motor..

 

en effektøkning fra 89 hk til 113 hk..

 

Vet man tidligere skulle ta kontakt med teknisk ansvarlig ved GM Norge,

men nå er det umulig å finne noe kontaktnummer dit, og må derfor gå

gjennom forhandler..

 

 

Mvh

Alex Brekke

 

 

Quoting Agnar Solem <agnar.solem@maskinagentur.no>:

 

Hei

 

Hvilke papirer er det du trenger og hvorfor ?

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: alex-brekke@netcom.no [mailto:alex-brekke@netcom.no]

Sendt: 22. september 2010 14:09

Til: agnar.solem@maskinagentur.no

Emne: Papirer på chassi

 

 

Heisann..

Har prøvd å ringe deg et par ganger i dag i den forbindelse at jeg er på

utkikk etter noen papirer for ascona C, men du har ikke vært tilstede

når jeg har ringt..

 

kunne du tatt kontakt når du har mulighet per telefon?

 

Mvh

Alex Brekke

xxx xx xxx

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du fått det gjennom eu uten problem?

Og en annen ting er at jeg hadde mekanisk pumpe på 1600, mens på 1.8 må jeg isåfall koble opp elektrisk selv..

 

Hvordan blir dette å få til?

 

har aldri hatt problem på eu da motorene er stort sett identiske å se til. bruker vell same blokka også mener jeg..?

bensinpumpe bruker du bare en lavtrykkspumpe fra biltema eller noe. den kan du montere hvor som helst i motor rommet.

er jo blindlokk der mekanisk pumpe skal være, men er ikke alle som har kamm som vil presse in pumpa. det ser du enkelt ved å ta av blindlokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hatt problem på eu da motorene er stort sett identiske å se til. bruker vell same blokka også mener jeg..?

bensinpumpe bruker du bare en lavtrykkspumpe fra biltema eller noe. den kan du montere hvor som helst i motor rommet.

er jo blindlokk der mekanisk pumpe skal være, men er ikke alle som har kamm som vil presse in pumpa. det ser du enkelt ved å ta av blindlokket.

 

Har allerede sendt mail til Gm Norge og etterspurt papirer, men har per nå ikke fått svar fra de..

 

Får se hva jeg finner ut..

eventuelt får jeg vel se om jeg finner noen som kan godkjenne den for meg her i trønderlag.. :P

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår