Morrak Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Heisann, er ny her på forumet(medlem i dag) Har kjøpt meg en 98 mod Omega, 2,0 16v x20xev. Har en god bankelyd i toppen i motor som ligner veldig på ventiltikking, sterkere når kald men går ikke helt vekk når varm. Har akkurat byttet alle ventilløftere, trudde det skulle gjøre susen men ikke noe bedre. Noen forslag? Noen som vet hvordan man bytter lyspærer i panelet til klimakontrollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 bankelyd eller ventilpekking? ventilpekkinga tror jeg aldri du får bort, samme faen. de blir ALDRI stille. hydrauliske ventilløftere er sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Minner om 1 ventilløfter som er gåen men banker ganske bra ja, høres ut som kommer fra midt på toppen mot innsugsmanifolden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 sikker på at det ikke er en lekkasje fra en pakning du hører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Ja det er jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Regner med du har prøvd å bytte olje og filter på motor? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Det var det første jeg gjorde, byttet til Valvoline 10W 40. Trudde kanskje bankinga skulle bli mindre med tjukkere olje men akkurat det samme, så trur jeg skal bytte tilbake til 5W 30 som er originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Har samme tikkinga på min. Går nesten vekk når motoren har nådd driftstemp. Skjedde etter at forrige eier byttet fra originalolja til Opel (5-40w?) til 5-30. Da startet tikkinga, og er ikke blitt bedre etter å ha bytta tilbake igjen. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Forrige eier på min bil sa han fikk tikking og takking i bøtter og spann med alt annet enn Mobil 1. Når jeg overtok den var oljen kjørt 15000 og det tikket ganske bra på varm motor. En 2-3-400 kilometer etter at jeg bytta har det blitt stille. Husker ikke om det er 5-30 eller -40 jeg har eller hva den het mer enn Mobil 1, men kan sjekke det i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Har vært borti at det løsner noen torx(?)skruer som tetter oljekanalene i toppen p¨å disse. Da forsvinner oljetrykket ut der, og ventiløfterene vil ikke fungere når trykket forsvinner før det når løfterene. Ta av toppdekselet så ser du den/dem. Ser vel en bare ved å ta av påfyllingslokket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logiman Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Er vel ikke noe EGR ventil i nærheten der du hører tikker? Har hørt en del opel motorer der den er ganske så markant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Har vært borti at det løsner noen torx(?)skruer som tetter oljekanalene i toppen p¨å disse. Da forsvinner oljetrykket ut der, og ventiløfterene vil ikke fungere når trykket forsvinner før det når løfterene. Ta av toppdekselet så ser du den/dem. Ser vel en bare ved å ta av påfyllingslokket Har akkurat byttet alle ventilløfterne og da hadde jeg av kammen, så alt skal være fast ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Er vel ikke noe EGR ventil i nærheten der du hører tikker? Har hørt en del opel motorer der den er ganske så markant. Skal sjekke det, høres ut som lyden kommer fra midten av toppen og litt mot innsugsmanifolden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg