Gå til innhold

Shellvask = ødelagt lakk?

Ranger emnet


Clonen

Anbefalte innlegg

Hei. kjørte bilen min i autovasken til shell. Da bilen kom ut så den ikke ut i lakken. Det virker som om det gikk så hardt ut over lakken at den enkelte steder er helt ødelagt. Er spor etter lakkstøv litt oppover vinduene, og andre steder av bilen hvor det ikke befant seg lakk tidligere. Bilen ser forferdelig ut og jeg gikk inn på stasjonen og lurte på hva som hadde skjedd.

 

De ganske enkelt fraskrev seg alt ansvar og sa at det ikke var grunnet deres vaskehall, og at jeg selv hadde påført bilen skadene.

 

Lurer på om flere her har hatt like dårlige erfaringer med en shellvask eller annen slik vask?

 

kan se om jeg får tatt et bilde og lagt ut i løpet av kvelden. Så skal dere få se på elendigheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du bilde av den bilen? så jeg kan sammenligne. hvor vasket du din hen?

 

Var ikke min, bare et eksempel og en tråd med flere greie poeng. Jeg vasker ikke bilen i autovask, og ville aldri gjort det om så Shell/Statoil betalte meg for det.

 

Kjipt er det, men det er risikosport å vaske bilen på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du ser for deg disse kostene som er i vaskehaller. Disse er vel 1mm tykke ca og ganske stive. Denne roterer så i bra stor hastighet over lakken på bilen din og drar med seg all dritt og møkk ut over bilen. Deretter går den på nytt over lakken og gnir all møkka inn i lakken, noe som gjør at du får gigantiske riper og swirls, og i verste fall "ødelagt" som du sier.

 

Det du må gjøre er å ta en ordentlig lakkrens etterfulgt av polering, og kanskje ikke bruke slike bilvasker mer :-)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg har lest på diverse poster på forumet er det tydeligvis et velkjent fenomen at vaskehaller er djevelen selv. Men siden dette da virker å være noe som har skjedd flere enn meg, da er spørsmålet : Hva slags ansvar har da shell/statoil/esso/osv når en bil kommer ut og ser ut som drit?

 

Visst ansvar må jo de og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst burde man ha et kjøpsbevis på at man har betalt for denne tjenesten, og benyttet den. Så må man dokumentere at bilen var bra FØR man kjørte inn i hallen, og at børstene faktisk ødela lakken. Hvis man iallefall ikke har noen av disse,så er det bare å glemme å snakke med bensinstasjonen.

 

Blir som å klage på en defekt vare på en annen butikk enn hvor du kjøpte denne, og forlange å få ny vare uten kvittering.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser den. Men har jo bilder av bilen tatt fra før den ble herpa i lakken, har og kvittering på vasken. Men noe konkrete bevis for at børstene ødela lakken det vet jeg ikke hvordan jeg skal få framlagt.

 

Men i så fall, noen her som vet hvordan jeg kan redde lakken?

 

2uo6i9s.jpg

 

6qjhg4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ikke ut som noe en noen slags form for riper. Men heller at det er noen sterke produkter som har kommet seg på lakken, og blitt værende der.

Har du prøvd å avfettet bilen, spylt av, og håndvasket bilen for å se om det har blitt bedre?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør bare, hvilke ondsinnede monstre får seg til å utsette bilen sin for en slik "autovask" ???

 

Det er jo rene massakeren! Tenk deg hvor mange biler som er full av drit og grus disse kostene/rullene vasker per dag...De er så fulle av sand at det kan heller kalles sand-blåsing enn vask!

 

Jeg husker at mamma pleide å bruke disse da jeg var mindre, å takk gud for at jeg rakk å se skrekken med egne øyne før jeg med uvitenhet puttet min egen bil inni en sånn!

 

Jeg sier bare, å putte bilen sin inni en sånn skulle vært forbudt og nedfelt i grunnloven under "bilrettigheter"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vasket bilen med såpe for hånd, og balsamert den inn grundig, skyldt godt og tørket bilen med sånn proff-håndkle. Dette er bilder tatt etter det. Men det kan hende avfettning hjelper. lurer på om det vil gjøre susen med avfettning, clay, lakkrens, polering og en wax? hva tror dere? blir det overdådig, noe jeg absolutt bør prøve på, eller tror dere ikke det gjør nytten?

 

 

Til sistnevnte: skal aldri gjenta seg igjen:) Vaskehall er kun oppfunnet for å gi ekstra inntekt til pølsebodkjedene esso statoil og shell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår