Gå til innhold

Shellvask = ødelagt lakk?

Ranger emnet


Clonen

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Først og fremst..........

 

Pleier du å sette deg på doskala og drite, og la en mekanisk arm både vaske og tærke deg i ræva når du er ferdig?..

 

Neppe...

 

Hvordan kan du da forestille deg at en vaskehall skal vaske og polere bilen og at det blir strøkent?

 

 

Etter å ha sett på bildet, så ser det ut som såpe som bare har tørka ut!

Det jeg lurer på er HVORDAn det panseret så ut før du vaska! for jeg kan nesten forestille meg at det panseret har vært lakkert med såprayboks!

klarer ikke helt å se for meg at en vaskehall skal gi deg den matte effekten du har nå!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Først og fremst..........

 

Pleier du å sette deg på doskala og drite, og la en mekanisk arm både vaske og tærke deg i ræva når du er ferdig?..

 

Neppe...

 

Hvordan kan du da forestille deg at en vaskehall skal vaske og polere bilen og at det blir strøkent?

 

 

Etter å ha sett på bildet, så ser det ut som såpe som bare har tørka ut!

Det jeg lurer på er HVORDAn det panseret så ut før du vaska! for jeg kan nesten forestille meg at det panseret har vært lakkert med såprayboks!

klarer ikke helt å se for meg at en vaskehall skal gi deg den matte effekten du har nå!

 

 

Du er først og fremst full av veldig sterke meninger, om de ikke alltid er like seriøse som enkelte av oss skulle ønsket.

 

Bilen er ikke spraylakkert for hånd om det var det du insinuerte. Har for øvrig gitt bilen avfetting,scrathX, lakkrens, claying, shampo og voksing. Bilen er nå ute til salgs og dette ble resultatet. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22885168. er ganske fornøyd. takker alle sammen for god hjelp:)

Endret av Clonen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å syte å legge all skyld på vaskeanlegget, så bør man i stedet være litt kritisk. Alle slike vaskeanlegg fungerer nemlig veldig fint, men det er lurt å ta enkelte fornuftige forhåndsregler... En veldig møkkete bil bør f.eks spyles av først..

 

Eneste negative er at bilen ikke blir like rein som prisen for en "gullvask" skulle tilsi.

Derfor foretrekker jeg mye heller selvvask. Billigere og bedre resultat. Dessuten, å legge på såpeskum, høytrykkspyle bilen, og tørke av med nal og pusseskinn, er noe jeg mye heller liker å gjøre selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grandisjohn: Em syting er det vel ikke. Men når folk betaler i dyre dommer for en tjeneste, så burde det gå an å klage når resultatet ikke blir som lovet. Det er det ikke noe uvanlig med. Det fakta at det ofte skjer er ingen unnskyldning. Har bensinstasjoner vaskeopplegg som ikke fungerer får de nesten kutte ut tjenesten.

 

Noen av tipsene dine ang bilrengjøring holder ikke mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dum æn??! sier seg selv at det å vaske med børster ødelegger lakken! de børstene har vaska biler før deg og de er derfor fulle av sandkorn, dritt og møkk... Hvis du hadde vært smart, hadde du VALGT BØRSTELØS VASK!!! Dette er ikke noe som bare gjelder shell.... sånn er det på alle typer børste vask.. det er din egen skyld at du kjøper vask med børster...

Dumt å sutre når du misshandler bilen slik. Neste gang du skal vaske bil i automat, så kjøper du BØRSTELØS GULL!! ;)

 

Bein't bak huggu!!!

Endret av Volvo 740 racing

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grandisjohn:

Noen av tipsene dine ang bilrengjøring holder ikke mål.

 

Nei, jasså gitt..:nono:

 

mellomaksel17-1.jpg

 

Bilen på bildet har jeg vasket i maskin ca... 5 ganger. Hvorfor tåler lakken på bilen min dette, og ikke din?

 

Men foretrekker som nevnt å høyttrykkspyle bilen, og tørke med pusseskinn og bruke NAL TIL BIL, som brukt riktig selvfølgelig ikke lager riper. Dessuten er det en effektiv måte å tørke lakken på..

 

Men jeg får vel si som`n Glen Rodney Skog. Har du kosta på Granada`n din astronomiske summer, så kjører du`n ikke inn i vaskeautomaten...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grandisjohn: Om jeg hadde kommet å sett på bilen din så hadde den vært full av swirls og små riper. Det bilde du legger ved forteller ingen ting på den avstanden.

 

Bilder klarer ikke å fange swirls med mindre du bruker en halogen lampe og lyser dirkete på lakken mens du tar bilde.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår