Gå til innhold

Shellvask = ødelagt lakk?

Ranger emnet


Clonen

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grandisjohn: Om jeg hadde kommet å sett på bilen din så hadde den vært full av swirls og små riper. Det bilde du legger ved forteller ingen ting på den avstanden.

 

Bilder klarer ikke å fange swirls med mindre du bruker en halogen lampe og lyser dirkete på lakken mens du tar bilde.

 

Du er hjertlig velkommen:) Ta gjerne med deg ei halogenlampe, selv om sola viser fine riper bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swirlsene komemr fra den tiden da Avis eide bilen og de buker som kjent bare automat vask. Har fått vekk det værste så er ikke nødvendig å ripe den opp enda mer med vaskekost og nal ;) Har selv brukt vanlig automatvask 2 ganger på 4 år. Ellers så bruker eg (når eg er lat) en lokal proff maskin som ikke bruker gummibørster og de sprayer avfetting over hele bilen + felgene og får alltid et strøkent resulat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
grandisjohn: Om jeg hadde kommet å sett på bilen din så hadde den vært full av swirls og små riper. Det bilde du legger ved forteller ingen ting på den avstanden.

 

Bilder klarer ikke å fange swirls med mindre du bruker en halogen lampe og lyser dirkete på lakken mens du tar bilde.

 

Riper?? Hvor??:roll:

 

bilde2-28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så var det et utrolig dårlig bilde i.fht at du skal få lakken til å fremstå som strøken..

 

For det andre ser man godt at der er en del "ulumskheter" akkurat der lyset treffer lakken...

 

For det tredje, ikke drit deg ut!

 

"Uhumsketene" du ser (for kverulanter) er etter mekkedressen. Den fungerer desverre dårlig som poleringsfille...

 

Ellers er bildet tatt for å gjenspeile lakken, ikke omgivelsene..

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det tredje, ikke drit deg ut!

 

"Uhumsketene" du ser (for kverulanter) er etter mekkedressen. Den fungerer desverre dårlig som poleringsfille...

 

Ellers er bildet tatt for å gjenspeile lakken, ikke omgivelsene..

 

Ja her er det virkelig jeg som driter meg ut ja:roll:

 

Du tar bilde av lakken for å vise "hvor bra" den er sånn bortsett fra masse merker/riper etter mekkedressen.....når jeg har brukt masse tid på å få lakken bra så er det faktisk ingenting som får komme i nærheten av den hvis det ikke er nødvendig, og man får faktiskt kjøpt skjermbeskyttelse hvis man absolutt må stå der å gnikke seg mot lakken..

 

Men det er kanskje ikke så nøye siden du bruker autosol som er pittelitt rimeligere enn ordentlige produkter så det er ikke så dyrt å fikse det igjen...

 

Det er tydelige forskjeller på hvor nøye man er....noen mer eller mindre enn andre...men bruker du autosol er sikkert kjeledressen super poleringsfille som du kaller det..

 

Ja du tok bilde for å gjenspeile lakken...å det klarte du helt fint:D

 

 

 

 

PS. her må jo til og med du se humoren:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det virkelig jeg som driter meg ut ja:roll:

 

Du tar bilde av lakken for å vise "hvor bra" den er sånn bortsett fra masse merker/riper etter mekkedressen.....når jeg har brukt masse tid på å få lakken bra så er det faktisk ingenting som får komme i nærheten av den hvis det ikke er nødvendig, og man får faktiskt kjøpt skjermbeskyttelse hvis man absolutt må stå der å gnikke seg mot lakken..

 

Men det er kanskje ikke så nøye siden du bruker autosol som er pittelitt rimeligere enn ordentlige produkter så det er ikke så dyrt å fikse det igjen...

 

Det er tydelige forskjeller på hvor nøye man er....noen mer eller mindre enn andre...men bruker du autosol er sikkert kjeledressen super poleringsfille som du kaller det..

 

Ja du tok bilde for å gjenspeile lakken...å det klarte du helt fint:D

 

 

 

 

PS. her må jo til og med du se humoren:D

 

Hehe.. ja, hvis du seriøst mener å se en ripete framskjerm så har ikke jeg mer å tilføye...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av disse bilpleiegutta har en religion som kan sidestilles med å tro på at en fyr gikk på vannet for ca 2000 år siden, og lever enda.

 

Litt overdrevet, men alt du gjør med en billakk sliter på den, bare sørg for å ha misnt mulig som riper den når man driver på.

 

Til trådstarter, det resultatet du har fått, tipper jeg er pga konsentrert såpe som er kommet på bilen under vask, men brea du fikk fiksa det..

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just for the case. Nå er det andre enn meg som påstår at jeg bruker Autosol på den grønne lakken jeg la ut bilde av. Det jeg derimot sier er at Autosol er en rimelig og effektiv måte å rubbe opp oksydert lakk.

 

Diskusjonen blir bare barnslig når man dikter opp påstander som aldri er hevdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
I stedet for å syte å legge all skyld på vaskeanlegget, så bør man i stedet være litt kritisk. Alle slike vaskeanlegg fungerer nemlig veldig fint, men det er lurt å ta enkelte fornuftige forhåndsregler... En veldig møkkete bil bør f.eks spyles av først..

 

Eneste negative er at bilen ikke blir like rein som prisen for en "gullvask" skulle tilsi.

Derfor foretrekker jeg mye heller selvvask. Billigere og bedre resultat. Dessuten, å legge på såpeskum, høytrykkspyle bilen, og tørke av med nal og pusseskinn, er noe jeg mye heller liker å gjøre selv..

 

Kan noen bure denne mannen inne?!

 

Bilpleie-politiet, HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår