Gå til innhold

Bil savnet. Ønsker info

Ranger emnet


Clonen

Anbefalte innlegg

Hei. solgte min VW Golf 1.6 93mod i fjor sommer, og har siden det gått på skole og ikke tenkt noe mer på verken kjøper eller bilen. Dette helt til jeg kom hjem igjen fra skolen med årsavgift i posten ventende på meg. Jeg skjønte ikke noe av det siden jeg hadde solgt bilen for snart et år siden, så dro på statens vegvesen hvor de kunne fortelle meg at bilen fremdeles var i mitt navn. Dette på tross av at Vognkort 2 var blitt levert inn. Har vært i lange møter med både vegvesenet og politiet som begge konkluderte med at jeg måtte ordne meg selv.

 

Så derfor har jeg laget en facebookgruppe i håp om å finne enten bilen og/eller eieren. Har ingen informasjon på fyren bortsett fra at han er familiefar, i slutten av 30årene, og bor på gjøvik.

 

Om noen her skulle ha kjennskap til en golf meg regnr: FS 92491 vennligst kontakt meg på face, eller nr: 48 6000 23. belønning blir gitt om infoen fører til resultat.

 

link: http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=122261884475281&ref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette på tross av at Vognkort 2 var blitt levert inn. Har vært i lange møter med både vegvesenet og politiet som begge konkluderte med at jeg måtte ordne meg selv.

 

Da er må jo SVV finne det vognkortet de ikke har klart å legge inn i systemet og se nye eiers navn og adresse? Selv om du må ordne deg selv liksom..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel biltilsynet fraskriver seg selvfølgelig alt ansvar og kommenterer ikke at det har skjedd en datafeil som helt og holdent er deres feil. Har snakket med advokat i NAF som sier at det ikke er mye som kan gjøres siden bilen ikke virker solgt i noen andres øyne enn mine. Så må bare kjangse på at jeg finner enten personen ellelr bilen så jeg får avskiltet bilen, og ordnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld bilen tapt elns til politiet da...eller i verste tilfelle fortell dem at om de ikke hjelper deg så må du iallefall melde skiltene stjålet så du får ikke levert dem inn.

 

Det lager jo sikkert mye piss i form av papirarbeid og kompliserer situasjonen unødig, men det er jo den løsningen jeg ser om absolutt ingen vil trå til og hjelpe litt "utenfor systemet".

Endret av tindebrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel biltilsynet fraskriver seg selvfølgelig alt ansvar og kommenterer ikke at det har skjedd en datafeil som helt og holdent er deres feil. Har snakket med advokat i NAF som sier at det ikke er mye som kan gjøres siden bilen ikke virker solgt i noen andres øyne enn mine. Så må bare kjangse på at jeg finner enten personen ellelr bilen så jeg får avskiltet bilen, og ordnet opp.

 

Men, er det du som solgte bilen som leverte inn del 2? egentlig er det jo sånn det skal gjøres, men har selv kjøpt bil hvor selger har gitt meg del2..

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sier du noe! Men det burde vel SVV ha inne på dataen, navn og forsikringsselskap? Bare så han slipper å ringe alle forsikringsselskapene liksom :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel saken er jo den at bilen har ikke blitt forsikret siden august i fjor, så bilen er begjært avskiltet. Eneste mulighet til å finne fyren er hvis noen som kjenner han, eller han selv, tar kontakt med meg. jeg prøver å få med så mange som mulig med på facebook gruppa så det kanskje det er et håp om at noen av medlemmene har sett bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fylle ut skjema: Melding om tap av kjennemerke/ vognkort.

Fyll ut begge skjemaene så grundig som murlig og at statenveivesen har rotabort del 2 og om den var fylt ut med kjøpers navn?, og kjøper har ikke levert salgsmelding og har salgskontrakt og bilen. Opplys gjerne at poletiet må jo snart finne og avskilte bilen da den ikke har forsikring. spør gjerne pent om poletiet kan sende deg navn og adresse til kjøpern når di finner han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis, vet du hva du gjør jævlig enkelt da???

 

Du melder bilen stært! ettersom du tydligvis ikke har solgt den, så er de stært! da ringer du i morra og sier at bilen din ble borte fra gårdsplassen mens du var borte! så jævllig enkelt ville jeg gjort det. for sjansen at han fyren har kontrakta di er liten!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår