Jump to content
Bilforumet.no

Shibbs

Bruker
  • Content Count

    363
  • Joined

  • Last visited

About Shibbs

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 09/27/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Slædde
  • Modell (eks S4)
    520
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    ???
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bulka diverse ganger å steder. sveisa diff :)
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Drøbak
  1. Må ikke bytte selve clutchen, men du må legge opp nytt rør fra bremsevæskebeholdern, om du ikke bare bytter hele. Hvilken girlasse bruker du? Når du allikevel skal kaste inn ny motor anbefaler jeg deg å bytte kasse også til noe som er litt mer holdbart om du ønsker å trimme:) Du må få tak i 2 styreenheter. 1 til bensin(sølvfarget) og 1 til tenning(svart). Hvilke styreenheter du kan bruke samt MYE bra info står her: http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-(oppdatert-02-03-10)
  2. Heisann. har en 230ET motor i 940n min(ja det er en 940). Det ble kjøpt original filterflytter med adapter hos Bilia. Det som er problemet da er at den filterflyttern er såpass lang at den sperrer hullet som returolja skal nedi.. Noen som vet hva dette kommer av? Har jeg fått feil filterflytter? Går det an å mikse å trikse noe, hva mener dere er best å gjøre? Hvis jeg prøver å justere filterflyttern oppover så treffer den borti et vannrør, så det er ikke mulig. Den skulle bare vært litt kortere... Titta på en annen 230ET motor, da var ikke den filterlfyttern like lang, så lurer litt på hva som er greia her altså... HJÆÆÆÆÆLP
  3. Hvis jeg bruker bensinhjerne og tenningshjerne fra en B200FT på en motor som er B230FT, hva vil konsekvensen bli da? B200FT er vel ikke veldig ulik B230FT, selvfølgelig med unntak av at det er en 2.0 ikke 2.3
  4. Hei. Har tenningshjerne og bensinhjerne til B230ET. Tar gjerne innbytte i FK/FT hjerner Evnt gi bud
  5. Hei. Trenger en turbohjernene LH 2.4, skal sitte i en 940 med turbo. ta kontakt!
  6. Hei. Det er blitt byttet motor fra en 230FB til 230ET i en 940. Fikk da vite at jeg skulle bruke svinghjulsgiver fra FB motor over på ET motoren for at alt skulle bli riktig. På FB motor er det 1 svinghjulsgiver, på ET er det 2. Alt er på plass i bilen med hjerner osv som fungerer(testet på en annen lik motor), men bensinpumpa vil ikke gå med "turbohjernen". Setter jeg på hjernen til FB motoren så går bensinpumpa, men den tenner ikke i det hele tatt. Har ikke foretatt no måling av giver enda, skal gjøres men lurer på andre tips, eller om dette i det hele tatt er gjort riktig?
  7. Heisann. SKulle gjerne hatt inn noen 6.5" i dørene foran, men der sitter det såvidt jeg vet 5.25" nå(spør for en kompis). Noen som har no peil på om det er no mulighet for no overgangskit eller lignende og hvor jeg får tak i dette? Drivi svært lite med lyd så vet ikke helt hvem som kan ha sånt :) Gjelder en 1999 modell E39.
  8. Har ikke foehørt meg med advokat, men vet at når man får et forelegg å ikke vedtar har du ikke rett til støtte til advokat
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.