Gå til innhold

vil ikke gå på tomgang

Ranger emnet


Brian93

Anbefalte innlegg

var på bil x-tra i dag...han sa at det ikke var noe vits og kjøpe nye for det kunne være mye annet å....han anbefalte og sende den på et verksted og feilsøke bilen....men hvis jeg kjøper sånn feilsøker på biltema til 799,- er det veldig vanskelig og lese av?

http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/OBDII-feilkodeleser/

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke oljetrykk og sånt kan leses av i feilkoder på Golf3.

 

Bilen har to oljetrykksfølere, en for normaltrykk som gjør at lampa lyser, og en for lavere trykk som slår på pipetonen dersom nesten alt trykk er borte og det er fare på ferde.

 

Dersom det overhode ikke er oljetrykk vil det ofte høres som metallisk skrangling og det er ikke tvil om at man bør slå av tenninga.

 

Enten er det elektrisk feil, eller så mangler oljetrykk.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, skifte pæra i instrumentpanelt da?

men hvis det er oljetrykk, hva må jeg gjøre da for og få trykket tilbake?

 

Pæra er vel i orden siden den lyser.

Dersom det mangler oljetrykk så er det enten oljepumpa, eller kanskje en tett sil eller noe i bunnpanna.

 

Det greieste hadde vært å få kobla til en trykkmåler.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæra er vel i orden siden den lyser.

Dersom det mangler oljetrykk så er det enten oljepumpa, eller kanskje en tett sil eller noe i bunnpanna.

 

Det greieste hadde vært å få kobla til en trykkmåler.

 

har trykkmåler liggans, så kan koble den til i mårra, men er det evt. mye greier og få skifta oljepumpa eller få rensa den sila?

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp samme problemet jeg og ;p Prøvde først å bytte begge følerne uten noen forandring, så jeg bestilte time på verksted så de fikk sjekke det der.. De fant ingen feil, men anbefalte bytting av olje og oljefilter + rens! Gjorde dette for snart en uke siden, og alt har vært normalt til nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår