BlueChamp Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Når jeg har gasspedalen inne hører jeg en liten lyd fra motorrommet, høres nesten ut som fuglekvittring, og jo mer jeg gir gass, jo fortere "kvitrer" det. Med en gang jeg slipper gassen blir den borte. Innbiller meg at lyden er høyere når motoren er kald, og lavere når den er blitt varmere, men fortsatt lett å høre. Tenkte først at det bare var noe som blafret på bilen, men kunne jo ikke være det da lyden kun er der når jeg gir gass. Lyden er helt klart fra motorrommet, så lurte på om noen har peiling på hva dette kan være? Også en annen ting. Merket da jeg parkerte bilen idag at når jeg slapp clutchen i fri, kommer det en liten lyd fra høyre side av motorrommet. Når jeg trykker inn koplingspedalen igjen forsvinner lyden. Kan dette være utløserlageret, og hva er konsekvensene ved å kjøre med et slitt utløserlager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 ulyd i inngåendeakslingens lagre som gjør ulyden når clutchen slippes opp.. Da den vil rotere og du hører lagerulyd.. Hadde lyden vært med clutchen inne så hadde det antagligvis vært utløserlageret.. Den pipelyden kan være lagre i dynamo, strammere/løpehjul, vannpumpe eller dårlig reim.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueChamp Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Farlig med denne ulyden i inngåendeakslingens lagre da? Lyden ved gasspådrag skal jeg nå få sett på ved et verksted, og de fleste tror det er viftereima som lager lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueChamp Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Det var helt klart lagerlyd den clutchlyden ja, men det går fint så lenge, så får bare kjøre med det. Men ang. lyden/plystringen/fuglekvittringen ved gasspådrag, så hører man knapt dette i 1 og 2 gir, heller ikke i fri, men i 3. 4. og 5. hører man det veldig!! Hva kan dette være? Var ikke noe galt ved viftereima så det ut som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hvis du har en liten eksoslekkasje i manifolden kan det lage rare lyder. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Stetoskp er fint for å lytte etter hvor ulyder kommer fra i motorrommet. Selges på Biltema. Alternativt en 6-8 mmm slange som du putter i ene øret. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Tipper den lyden er falskluft en plass jeg.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ethex Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Kan være undelie årsaka, men har du sjekka luft filtre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg