Gå til innhold

øverli's ford sierra stv rs

Ranger emnet


øverli

Anbefalte innlegg

hei her kommer litt bilder når jeg setter i ventiler ikke så spenende men har ikke fått gjort mye mer da dette er tid krevende arbeid.

 

har fått skrudd veiva i blokka med riktig momennt

33.jpg

 

topp og deler

34.jpg

 

ventil. fjærer. fjær stopper. fjær låsser.

35.jpg

 

så trykkes ventilen inn

36.jpg

 

så ser vi ventilen har kommet igjennom på andresiden

37.jpg

 

så skyver vi inn den største fjæra

38.jpg

 

så den lille

39.jpg

 

så setter vi på fjær stopperen

40.jpg

 

så tar vi fjær preseren

41.jpg

 

og klemmer fjærene sammen til toppen på ventilen kommer frem

42.jpg

 

så setter vi på låsene

43.jpg

 

så tar vi av preseren. og en ventil er på plass.

44.jpg

 

skal prøve og komme med noe mer spenende sår dette er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i dag har jeg fått gjort litt diverse. har fått ferdig toppen. startet og med og montere råder og stempel.

og sett litt på noe rust arbeid på en nissan primera.

 

her litt bilder fra montering av toppen.

DSC00391-2.jpg

DSC00392-2.jpg

DSC00393-1.jpg

 

så kamaksling på plass.

DSC00395-1.jpg

 

toppdeksel pakning på.

DSC00396-3.jpg

 

så er toppen ferdig monter og fått på løpe hjul

DSC00398-3.jpg

DSC00407-1.jpg

 

og så litt av rusta jeg statert på hater rust!!! faen

DSC00400-1.jpg

DSC00399-2.jpg

 

og et hull i kanalen her blir jeg nøtt til å sveise i mårgen

DSC00401-3.jpg

 

og helt til slutt fikk jeg gjort litt råde og stempel montering.

DSC00403-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer litt bilder. gidder ikke skrive så mye da tråden virker død.

 

toppen og turboen. for å se avstander og rør lengder.

DSC00392-3.jpg

 

bunnpanne med retur rør for turboen

DSC00393-2.jpg

 

for di som ikke har stempel ring kompresor. følg med her dette er enkelt og like greit.

 

DSC00396-4.jpg

 

DSC00398-4.jpg

 

DSC00400-2.jpg

 

DSC00405.jpg

 

DSC00407-2.jpg

 

DSC00408-1.jpg

 

og så er jeg ferdig med rust jobben på primeran. og fikk den ut av verkstede

 

DSC00412.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du gjør mye bra jobb her!! Smart den slangeklemma =)

 

Tråden er ikke død, er nok mange som følger med, men ikke alle som kommenterer =)

 

Stå på videre, mye interessant du driver på med!! Følger med =)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for komentarer.

 

reture skal jo helst gå inn i blokka. men vil jeg få lite fall å dårlig rinn i returen. så jeg fant ut at jeg kan ta det i bunnpanna. den vil da ha 25-30mm klaring fra olja.

og det er også med 0.5L mer olje på grunn av olje kjøler.

 

håper det holder. og trur det holder.

 

faen ble litt usikker jeg nå sjekke litt mer i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for komentarer alle sammen. bra å vite at det er interesse. vist ikke føles det menigsløst å bruke så mye tid og bilder på dette.

 

jeg har vært i verkstede og fått gjort litt div

 

alle stempel og råder ferdig montert i blokka.

DSC00409-1.jpg

 

fikk satt på toppen får å måle div rør og greier.

DSC00416.jpg

 

oversikts bilde litt intryk om hvordan den blir ferdig

DSC00413.jpg

 

har også testet westgate`n får og se på vilket trykk den åpner på

DSC00425.jpg

 

også et av returen.

DSC00426.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått montert toppen med step tow studs. og 3mm pakkning.

DSC00470.jpg

DSC00469.jpg

nye tennplugger med lav grad.

DSC00471.jpg

DSC00478.jpg

her holder jeg en 3mm rf plate mellom topp og bunn. har trua på denne pakkninga!

 

så et av motor så langt da venter jeg bare på innsuget. og grennrør.

DSC00480.jpg

 

så har jeg plukket fram mopeden jeg kjøpte når jeg var 16.

denne har en meget sjelden mt80cc motor som er borret opp til 90 og 26mm dellorto forgasser. kavasaki kx coil. 20hk er det sikkert i den. tok di fleste større sykkler på aks. moped tia glemmer jeg aldri.

 

nå skal den restureres

 

DSC00482-1.jpg

DSC00484.jpg

DSC00486.jpg

 

og om noen har en orginal mt5 coil å selge. så gi meg gjerne et hint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår