merce-123 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 det er jo det jeg sier, Mercedes er Mercedes;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Ja VW er oppskrytt :-) det er jo det jeg sier, Mercedes er Mercedes;) :word_ms Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Forøvrig er Caddyen på verksted på grunn av BREKT gasspedal. Vet ikke om det sier mest om kjørestilen min, eller om kvaliteten på Volkswagen, men den burde uansett holde lenger enn 3000km! Bilen var ny i oktober i fjor... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 HEHE jeg henta MB min i går fra verksted. den har vært der i 11 dager. Jeg fikk en VW Golf 2009 som leie bil. Den var noe dritt i forhold til MB, Mindre lyd isolert og mer jalla bygd! HEHE jeg lo av det greiene der! Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 HEHE jeg henta MB min i går fra verksted. den har vært der i 11 dager. Jeg fikk en VW Golf 2009 som leie bil. Den var noe dritt i forhold til MB, Mindre lyd isolert og mer jalla bygd! HEHE jeg lo av det greiene der! Haha, ganske dårlig ja :) På søndag bestilte jeg som sagt en brukt baklukelås fra tyskland, den ble sendt på tirsdag.Idag var den framme, så nå har jeg henta den. 900kr for lås og frakt, 300kr for mva og toll. Syns det var OK, og låsen så meget bra ut. Så da blir det nok montering imorra, så jeg forhåpentligvis slipper å åpne denne hersens luka fra innsida :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Den er i det minste lett å skifte, bare vær forsiktig med dørtrekket og klipsa til det og koblingene inni luka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Stemmer, jeg har hatt ut låsen en gang, tok ikke lange tida. Tror nok jeg ødela et par klips på trekket, men satser på at jeg får mekka det sammen igjen :) Da håper jeg bare den nye låsen funker :) Den så ihvertfall mye tightere ut i overføringene. De salter vel ikke like mye i tyskland... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Det er alltid deilig å fikse litt:) Tror ikke de bruker salt, har hørt noe greier med at de bruker det samme som på rullebanen til fly. Noe klorin greier. Låsekassene på begge frem dørene mine fusker er knall harde! Må kanskje en tur på ebay selv, har prøvd me5-56 og lås olje uten ifra (har ikke demontert de). Det funket dårlig. Må ha de ut og smøre eller nye. Har du demontert dem før? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Ikke framme nei... Men både 5-56 og låsolje funker dårlig her, man må demontere, ta ut låsekassene og smøre opp med litiumfett eller grafittfett. Da holder det lenge :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Da var låsen skifta, og jeg hadde litt hell i uhell kan man si. På den gamle låsen var mekanismen helt utslitt, men servolukkinga fungerte fint. På den "nye" låsen var mekanismen tight og fin, men servolukkinga var helt død, og det var umulig å lukke luka. Så da flytta jeg over servomotoren fra den gamle låsen over på den nye, og voila! :D Man kan jo ikke forvente at alt funker på brukte deler, men nå funker det så da er jeg storfornøyd! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Kjempe... når det gjelder låssylindre, få taki noen som heter konta-öl, tror det er wurth som har det, spray inn, la det virk, prøv nøkkelen i låsen etter noen minutter, kommer det ikke da, dynk mere og la det stå over natta, så kan du prøve, når låsen kommer så kan du vaske med denne, så smører du med f. eks. PTFE-spray, skikkelig. Kontakt-öl`en er bergnet på elektronikk, men løser opp irr helt fantastisk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Kom disse bilene med rullegardin i sidedørene bak som ekstrautstyr? Isåfall hadde det vært kult å hatt... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Har jeg ikke sett eller hørt, så tror ikke det, men utelukker ingenting :-) Nærmeste jeg vet er at man kan få elektrisk rullgardin på bakruta på sedan. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Hmm, det var dumt. Når sneipen skal sitte bak etterhvert, regner jeg med det blir aktuelt med noen form for solskjerming bak der, og soting er uaktuelt(kona vil ikke:)) Så da blir det vel slike urstygge sugekopp-solskjermer som man klistrer på ruta tenker jeg... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 soting er uaktuelt(kona vil ikke:)) Ditch the bitch :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg