Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.


JChE

Anbefalte innlegg

Bilen er solgt...

25_-1438262574.jpg

25_-1442517931.jpg

25_-432678936.jpg

25_-526198864.jpg

 

Siden disse bildene ble tatt, har det ikke skjedd annet enn at blinklysene er byttet ut med hvite.

 

Utstyrsliste:

Dealer company vehicle (293)

Interior cloth black (061)

Paint

744 brilliant silver metallic (с 1991)

Options

211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)

rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)

591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany

green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

620 emission control system

vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

724 cargo anchorage (с 01.04.1979)

751 Becker radio Grand Prix 2000 vk RDS (с 01.06.1990 по 31.03.1994)

837 rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor (с 01.11.1969)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

 

Bilen er privatimportert fra tyskland i 2001.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye greit utstyr, og knallgod å kjøre. Det er også kjempegod plass i bilen :)

 

Av problemer er det småtteri:

-Strammehjul til viftereim. Dette var ødelagt når jeg kjøpte den, det er fikset sånn halvveis provisorisk nå, så hele mekanismen må byttes.Fikset!

 

-Batteriet var defekt, så foreløpig kjører jeg rundt med batteriet fra Poloen faktisk, dette er jo bare på 45Ah istedet for min. 72Ah som det visstnok skal være. For sikkerhets skyld kobler jeg fra batteripolen når jeg parkerer for natta, ellers blir det fort tomt. Nytt batteri skal selvfølgelig kjøpes inn.

Fikset!

 

-Bakluka låses ikke opp sammen med de andre låsene, her må låsekassa smøres opp. Noen som vet hvor man får kjøpt grafittfett eller litiumfett?

 

-Venstre bakdør låses bare opp av og til, mulig det er samme feil her.Fikset!

 

-Bakrutevisker funker selvfølgelig ikke, så den skal fjernes.

 

-Den elektriske antenna funker ikke, og er knekt, så jeg vurderer å skaffe en aktiv antenne som limes på innsida av ruta bak. Det er mye pøbel i området jeg bor, så jeg har ikke lyst på en utvendig antenne, den blir bare knekt.

 

Ellers så må jeg ta en service etterhvert, siden jeg ikke vet når det ble gjort sist. Olje- og filterbytte på motor og kasse, kanskje bakaksel, plugger, fordelerlokk og slike vanlige ting.

 

Utseendemessig vil det skje lite i første omgang, har tenkt å prøve å skaffe et mindre ratt etterhvert, så får vi se hva det blir til etterhvert.Junior kommer i slutten av mars, så da blir det mye å bruke pengene på :D

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så fint så....

 

Litiumfett har de på biltema, tror de kaller det noe annet.

 

Du får si ifra om du trenger noe deler til reimstrammeren, har en delemotor, skruen og det der er helt iallefall, men anbefaler nytt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så fint så....

 

Litiumfett har de på biltema, tror de kaller det noe annet.

Takk for det, skal sjekkes ut.

Du får si ifra om du trenger noe deler til reimstrammeren, har en delemotor, skruen og det der er helt iallefall, men anbefaler nytt.

 

Flott, men jeg tror jeg må ha nytt. Det var den ringen til strammestaget som var knekt, den fikk jeg kjøpt løst hos autotrio til en hundrelapp. Men når den var byttet, så jeg at gummien i midten av strammemekanismen var ganske morken. Derfor, når jeg strammet på strammeskruen, var det bare den indre ringen som flytta på seg, og ikke selve strammehjulet. Dette ble fikset med tidenes macgyverløsning, nemlig å skru en hel haug med skruer inn i gummien, slik at denne utvidet seg endel og jeg fikk strammet som jeg skulle. Dette er selvfølgelig bare en midlertidig løsning til jeg får kjøpt hele dritten nytt.

 

Hvor stort batteri skal man ha på disse, 78Ah?

 

Og hva er den øverste knappen mellom hjulene på varmeapparatet til? Den med en firkant med bølger inni, hvis du skjønner? Det er jo ikke varme i bakruta selv om det kan se sånn ut, for den sitter et annet sted. Varme i speil eller?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den sender bare all varmluft opp på ruta? Eller er det varmetråder i ruta?

 

Kjøpte batteri i dag, på biltema siden jeg har god erfaring med de fra før. Men jeg tror jaggu meg biltema har drite seg ut enda en gang. I følge mekonomen skal batteriet være 278x175x190 og 72Ah. Biltemabatteriet er 354x174x190 og 88 Ah. Har enda ikke fått prøvd, men jeg mistenker at dette ikke går... Faens biltema, at de ikke kan få fiksa de listene sine snart! Da blir det bytting igjen, syns jeg må dra dit to-tre ganger hver gang jeg skal kjøpe deler... :(

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenkte på den nevnte bryter for avdugging av frontrute, hva den gjør annerledes enn når du har vribryteren for kanalisering av luft på rute :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser lovende ut:) der har du god bil!:)

 

Ja det ble folk av meg og :D Ihvertfall knallfornøyd med bilen sålangt, noe småfiks er det jo men det kommer man ikke unna.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gammel bil, om man tror man kan kjøpe gammel bil uten noe småtteri, så tror du at du kommer til å feire din egen 320-årsdag også...

 

Hehe, jeg vet. Har aldri regna med noe annet heller :thumb

Det er jo moro å ha noe å mekke på og da :D

Jeg er veldig glad for at jeg valgte mercedes! Den er så utrolig god å kjøre, spesielt med tanke på at den er 18 år gammel og har gått 266000. Billige deler er det og, hvis man kjøper på riktig sted.

 

I dag ble batteriet bytta, det ble Sølvkalsium(?) fra Biltema, 75 Ah. Burde vel funke det? Ny strammemekanisme ble innkjøpt til 1600 på Autotrio, så da blir den bytta i helga. I løpet av helga må også låsene smøres opp, slik at det blir på stell. Har kjøpt noe som heter "Molybdensulfidfett" på biltema, så får vi se om det funker bra. Skal tåle temperaturer fra -30c til +150c, så det burde gå greit.

 

Hva slags olje bør jeg bruke på motoren når jeg skal skifte? Malerbakken på mercefreaken anbefalte meg noe helsynt. Mobil1-greier, men man hører jo så mye rart om syntetisk olje på disse gamle motorene... ikke vet jeg hvem jeg skal tro på:hmmmmmmmmm:

Vil jo helst ha noe billig da...

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår