Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.


JChE

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tråler nå ebay.de på jakt etter baklukelås. Ser ut som de har endel der! Dumt at jeg ikke kan tysk, men google translate hjelper litt ihvertfall. Noen erfaringer med å bestille herfra eller?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny(brukt) baklukelås bestilt fra tyskland, kom på 820NOK ink.frakt med DHL. Delen skulle være brukt, men fullt funksjonell og bestilt fra seriøs forhandler. Ikke gærnt, når man tenker på at en ny koster over 5000 UTEN servomotor, og dette var med servomotor.

 

Da er jeg bare spent på om jeg må betale moms eller ikke på dette... noen krise er det ikke uansett.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestililt fra bayen mange herrens ganger! Kjempe greier! Skjekk http://www.ebay.co.uk også. har handlet litt der i fra, merker at engelsk mennene er litt billigere på det meste!:)

 

Konge bil! Den har mange gode år igjen (behandler du den slik som du sier, stryker nok du med før den!:P)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestililt fra bayen mange herrens ganger! Kjempe greier! Skjekk http://www.ebay.co.uk også. har handlet litt der i fra, merker at engelsk mennene er litt billigere på det meste!:)

 

Konge bil! Den har mange gode år igjen (behandler du den slik som du sier, stryker nok du med før den!:P)

 

Kjekt å vite, da skal jeg prøve co.uk neste gang, alt blir liksom enklere når det er på engelsk.

 

Bilen er absolutt bra den, og så fort snøen forsvinner blir det storservice. Orker liksom ikke å ligge i slaps for å skifte olje o.l.

 

Tilstandsrapport akkurat nå:

-Lyset er elendig. Ikke så rart, siden reflektorene er BRUNE. Nye lykter kommer etterhvert.

 

-Det er noen rare lyder i kupeen ved kaldstart av og til. Jeg mistenker at det er den lille vifta til tempsensoren, noen som vet hvor den sitter?

 

-Termostaten må byttes, temp.måler går sjelden over 60grader.

 

-Utetemp.måler viser altfor mye.

 

-Klimaanlegg må ha mer gass, men det tar vi til sommeren.

 

-Dårlig kontakt i pæreholderen i venstre framlykt, så pæra slokker av og til. Bagatell som er enkelt å fikse

 

-Baklukelås, den er bestilt som sagt.

 

-Sideblink høyre side mangler glass

 

-Bakre eksos er jallafikset, og skal byttes snart.

 

-Tenningslåsen er muligens litt slitt, noen ganger må jeg lirke litt med nøkkelen for å få vifta til å virke.

 

Ellers blir det som sagt service til våren med oljeskift, filterskift+++ :)

 

Høres mye ut dette, men det er jo mest småfeil da :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE fusker din utetemp sensor også? Jeg finner ikke ut av det (men er litt min feil, har bare brukt 2min på feil søkingen) Si i fra om du fikser biffen! Min viser -32,5 nå rielt er det -11. Skjønner ikke hva det kan være.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min viser ca 10 grader varmere enn aktuell temperatur, så nesten motsatt av din da :) Skal prøve å finne ut av det etterhvert, tror sensoren sitter bak skiltet framme ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE fusker din utetemp sensor også? Jeg finner ikke ut av det (men er litt min feil, har bare brukt 2min på feil søkingen) Si i fra om du fikser biffen! Min viser -32,5 nå rielt er det -11. Skjønner ikke hva det kan være.

Du har nok brudd i ledningen til sensoren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren til v.app(den ene) sitter i takkonsollen, vifta sitter bak passasjerairbag/handskerom en plass.

 

Takk for det, da får jeg grave litt baki der :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. jeg får grave frem sensoren. Bruker deretter et voltomeret og "ohmer" kablen. Finner fort om det er brudd. Men er det normalt at det kommer brudd på den? Trodde at mercedes teknikkerene ville plassert kablen slik at den ikke får ytrepåkjenninger slik at den sliter.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne det. Firmabilen er på verksted, så jeg har en VW Touran 2009-modell som leiebil. Var ute med merca ikveld, den er BEDRE å kjøre og MYE bedre lydisolert enn den nesten nye VWen. Helt vilt, med tanke på at den er 18 år eldre! :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår