Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.


JChE

Anbefalte innlegg

Tror du jeg funderte lenge selv? :)

 

Hehe, tipper det ja! Meget spesiell patent for å si det slik. Men så lenge man vet om det, funker det jo greit!:partyon:

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke den første som har det problemet på de bilene og kjenner jeg mercedes rett er delene veeldig dyre. Ikke for og være frekk men velkommen til mercedes verden. Vent til pussermotoren og den mekanismen går til dundas. Koster bare 17 tusen og fikse det på bertel o steen. Og det med at luka lukker seg igjen av seg selv er ekstrautstyr men hva er poenget?

 

Joda, kjenner til problemene på bakluka. Det er pga alt saltet i Norge. Men delene trenger ikke å være så dyre hvis man kjøper på riktig sted, man må bare styre glatt unna Bertel O.Steen, som bare er ute etter å svindle folk. Bakruteviskeren funker selvfølgelig heller ikke, men det tar jeg ikke så tungt :)

 

Og servolukkinga er visst standard på alle E-klasse stasjonsvogn fra 124 og oppover, men ikke vet jeg...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener nok monoviskeren foran. Den ryker, bokstavelig talt :)

Du er sikker på at du har baklukelåsen i riktig setting? Husker jeg også hadde samme situasjon inntil jeg en dag vrei nøkkelen rundt i en eller annen retning, nå åpner luka seg med resten av bilen..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så rart en slik mekanisme som viekren foran går i stykker etter 3-400 000 km når den aldri har fått smøringa den skal.

 

Den bak blir vel ofte bruktelv har jeg fjerna min, finere uten .. Tror den virka i nye bakluka....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener nok monoviskeren foran. Den ryker, bokstavelig talt :)

Du er sikker på at du har baklukelåsen i riktig setting? Husker jeg også hadde samme situasjon inntil jeg en dag vrei nøkkelen rundt i en eller annen retning, nå åpner luka seg med resten av bilen..

 

Mulig det. Viskeren min funker fint, men jeg tror jeg skal smøre den opp for sikkerhets skyld...

 

Er vel ikke så rart en slik mekanisme som viekren foran går i stykker etter 3-400 000 km når den aldri har fått smøringa den skal.

 

Den bak blir vel ofte bruktelv har jeg fjerna min, finere uten .. Tror den virka i nye bakluka....

 

Ikke så rart det nei...

 

Den gikk i stykker etter 180 tusen. Nå hører det 60 tallet til og gå rundt og smøre diverse på bilen. Hvorfor har egentlig mercedes den monoviskeren?

 

De fleste biler har da godt av litt smøring, men noen biler tar jo kvelden etter 200000km, og da trengs det ikke smøring, fordi bilen ikke rekker å bli gammel nok :D.

Og mercedes har jo stort sett kutta ut denne viskeren på nyere biler. Jeg er enig i at det er en tullepatent, og ville heller hatt vanlige viskere,da jeg syns det er bedre...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en må vedlikeholde en 20år gammel bil bør da ikke komme som en overraskelse, tipper den monoviskeren, som idag er 20år gammel, er like god lenge etter dagens E-klasse må skifte sin viskermotor, om en så må smøre litt så er det da bare kosejobb..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Alle biler må vedlikeholdes, uansett merke og modell. Og min 124 har fint interiør og lite rust, så den saken er grei. Jeg har forresten også sett 123 og 240 med mye rust, så de slipper ikke unna der heller.

 

Skal man ha gammel bil, må man regne med småreparasjoner innimellom. Skal man ha nyere bil må man regne med svindyre reparasjoner innimellom. Bil koster penger, uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Og diesel er ikke så viktig for meg at det forsvarer den store prisforskjellen det er opp til 300TDT, som er den eneste dugelige dieselen mercedes-stasjonsvognene hadde på denne tida. Alt under det går for dårlig syns jeg...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mercedes har jo stort sett kutta ut denne viskeren på nyere biler. Jeg er enig i at det er en tullepatent, og ville heller hatt vanlige viskere,da jeg syns det er bedre...

 

Det som er rått med viskeren, hadde ikke tenkt over det før Einar her nevnte det en gang, er at den faktisk dekker nesten hele ruta (minus et svært felt helt i midten, hehe). Til gjengjeld gjør den jobben tregere enn på noen annen bil jeg har kjørt, så spørs når det kommer til stykket :D

 

Men ja, smør den. Måtte kjøre mange mil uten visker i mørket i heftig regn en gang, det var en gang for mye :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én visker vil alltid bruke lengre tid på å dekke et like stort, eller i dette tilfellet større, område enn to viskere.. Du er tydeligvis veldig stolt av at Koenigsegg bruker samme prinsippet, ikke første gangen du nevner det, men så stort er det virkelig ikke..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den bruker lenger tid på ett større område ja, det er sant, men det jeg mener er at jeg sjelden har hatt følelsen at det går for tregt, problemet fra min side er heller mankoet på justerbart intervall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskeren min er treg i starten, men kommer seg etterhvert. Må nok smøre opp snart...

 

Og jeg sendte mail til Frode strand, men han hadde desverre ikke flere igjen. Må virkelig få tak i dette altså, får prøve Ebay kanskje...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår