Gå til innhold

Girkasse problem M45

Ranger emnet


IronHorse

Anbefalte innlegg

Heisann;)

 

Satt inn ei M45kasse i 240en i helga. kassen er ikke kjørt så mye, og fungerte veldig fint i gamle bilen.

Men av og til hopper den ut av gir når jeg kjører.

spesielt i 3 og 4 gir. noen som har peiling?

jeg skifta olje på kassa etter jeg monterte den.

 

kan muligens ha fylt på feil, pga han som jeg lånte verkstedet av mente det var enten GL5 eller GL1 olje som var på dunken han hadde. har dette noe å si for problemet mitt eller? hvilken olje kjører dere på forresten? B230FK med 220hk oppsettet.

 

Mvh Anders;)

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, er bare kassa som går i protect når innmaten holder på å gå heden ! :thumb :yodude: Men fra spøk til alvor: Ikke umulig at kassa skulle ha vært plukket ned og sett over!

 

hehe:p så over den før jeg monterte den. alt så ut som det skal. kassa er jo ikke godt mer enn 200 000km heller. jaja, lukter ZF invistering her:p

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samma problemet på gammelbilen.. Der var de de foringene rundt girstanga nedi der som hadde blitt ødelagt grunnet at den låseringen hadde hoppa opp av sporet sitt.. Satte i nye gummiforinger å ny låsering, så var den så god som ny. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samma problemet på gammelbilen.. Der var de de foringene rundt girstanga nedi der som hadde blitt ødelagt grunnet at den låseringen hadde hoppa opp av sporet sitt.. Satte i nye gummiforinger å ny låsering, så var den så god som ny. :)

 

okei;) får prøve det;)

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår