Gå til innhold

vølvø

Bruker
  • Innholdsteller

    512
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om vølvø

  • Bursdag 09/24/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    volvo
  • Motor (eks 1.6)
    1.3

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    østfold

vølvø's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. kan du forklare litt hvorfor det ser ut som at stempel skjørtene har avknekte biter??:klovn::klovn: :mekke::mekke: for sen tenning ja da blir jo forbreningen flytta ut i grenrøret/eksoskanelen:klovn: fort gjort å samtidig få en "skjærebrenner effekt på stempelet da:klovn: mulig at sylinderveggen har blitt noe inn i helvete varm da forstår hendelsforløpet nå ,, fy faen så tragisk at løs fordeler med sein tennig skal forårsake så mye hælvete seriøst,, jeg hadde sprengt firmapostkassa hver dag helt til han kun henter ut posten på postendukenukem
  2. 220hk 1 bar trykk ca varierer fra trykkplate til trykkplate lammellens slitsje/tykkelse påvirker hvor hardt trykkplata klarer å klemme på lamellen:chairshot
  3. ajajajaj aj det hær var jo deprimerende masse ekstra skruing ang oljepumpa drar løs tenninga askjer vel det bare på ford (fordeler har en lang pinne som går ned mot oljepumpa) men nå lurer jeg på om dette er en komplett crate motor som er kjøpt av firma komplett (ferdig skrudd sammen) eller er det en blokk/topp/kam combo som eier har satt sammen selv bildene forteller jo mye av historien her.... stempeltoppen ser jo totalt svidd ut (mager blanding/høy tenning???) men kollisjon mellom kam og skjørter????? :soldiersf:soldiersf:soldiersf
  4. først , hansker , deretter aceton for å få vekk "ruglene" aceton + polerings "twist" ( værnemaske som lakkerer bruker er lurt da acetonen gasser no jævlig
  5. 1. sjekk om det er mye gjennomslag i motoren. 2.pump inn litt olje i tennplugg hullene med gammeldags smøreoljekanne 3 ny komptest.. øker verdiene mye nå er det fordi oljen tetter de slitne stempelringene. (bunndelen er føkka.)(div dårlige sylindre vil nå avsløre seg. er bunndelen bra kan du jo f.eks sette på nyovernmålade alutopper. med nye ventiltettninger etc. er det ikke håp får du alltids solgt skiten til noen som vil marinisere den (mont i båt)
  6. http://www.stonis-world.net/docs/volvo_camshafts.pdf
  7. fins det "tåkelys" (linsformede) til ettermontering på bil med h7 pæreholdere??? har ett h7 zennon kit jeg ikke får brukt da bilen min har h4 howedlamper
  8. jaja får ikke håpe bensintyven har en halvliter bremsevæske på innerlomma da. kan jo hevne seg på lakken din om han ikke får ned slangen :Devil:
  9. betongfylling hadde vært ideelt hær ,, annonsert på qxl etterpå eller er det bare for motorblokker XD
  10. Lamell......,,,,...,,,......,.,.,....,,,,,......,.,.,, ossen lamell brukte du. ny? orginal sachs vovlov lamellen min var 7mm tykk blir den tynnere mister du innspennings trykk (ca 1000kpm mener jeg 618 trykkplata har) har du over opphetet lamellen din bra nok blir den "glasert" da blir det mindre friksjons kan man si. overflatene på trykkplate/svinghjul blir heller ikke optimale heller kan man si. 1. beste hadde vært å få maskinert overflata på svinghjulet og rubba trykkplata med smergel.... 2 bytt lamell 3 finn ut hvor trykkplata klemmer hardest (mange nm og tjene) 4 finn ut om du må ha skiver mellom trykkplate/svinghul eller om du må dreie av boltesirkelen på svinghjulet 5 Mål ikke TRO 6 slipp svinghjulet fra sannesundbrua rett i styrhuset på en tankbåt under, er vel +- 60-70m der, burde få opp litt fart visst det ikke er letta for mye :cruising:
  11. fikk inn Getrag 265 i bilen i går... med sellholm rallyspak,,, skal den være så sinnsykt "grov" i sjaltinga... er ingen ulyder eller skraping fra tannhjula i kassa ved gearskift. er bare så stor forskjell fra m47`n som var der før. i forhold til m47 kjennes det ut som å gire med Massey Ferguson MF 35 1959 det var en del slark i orginalspaken pga slitte nylon foringer i giroverføringa, nå med bronsebussningar og nye spliner er det 0 slark :cruising: måtte ut med kassa 2 ganger pga bmw lamellen var 10mm kontra volvo lamelen som var 7mm (flytte trykkplata 3mm bakover) (325ix lamell)
  12. istedet for å blåse penger på enda et nytt filter kjøper du bare noen nye kobber ringer.... kobber ringene er en del mykere enn stål så når man strammer til endrer strukturen (les de blir klemt litt flatere) hvis du har ett skyvelære kan du jo bare måle dimmen på ringen du har å ta en tlf til noen, f.eks volvo. enhver sjappe landbruksverksted, bildelsjappe, bilverksted,servicehall har ett sett med slike kobber/metall ringer ,
  13. må vel ha 4 nye ringer får å få bytta filter,,, biltema kobberskivene er synnsykt tynne mener jeg å huske altså 2 skiver på inn og 2 skiver på ut av filteret , er det første gangen du bytter bensinfilter? :volvsmile
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår