Gå til innhold

bytte ut org fronthøytalere i en Golf

Ranger emnet


OlleellO

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut org fronthøytalere i en Golf 1.6 1986 modell. Dette er de som sitter oppå dashbordet under vinduet. Lurte på om Jeg møter på noe problemer her og hvilke jeg skal kjøpe og bytte ut de orginale med. Skal ikke være så dyre. Men lurer på diameteren på de. Kan noen fortelle det eller må jeg ta de ut å sjekke.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

hissige 3.5" mener eg att det er, få ikke noe større nedi uten litt ombygging....

Men det skulle ikke vere noe prob med det:D

 

Stemmer det. Noen virkelige råskinn. Med litt om og men kan du sikkert få inn 4". Men da ville jeg heller bearbeidt inn noen 6.5" i dørene.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skl ikke være noen perverse greier så går nok greit det. Kameraten min skal bare ha spiller nye fronthøytalere og noen eltax hattehyllehøtalere i den nå. Kan vi bruke orginale ledninger til fronthøytalerne? Hvordan kabler foreslås til hattehyllehøytalerne?

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på dette her. Kammeraten min har akkurat samme bil og vi klarte feen å stappe inn 10 cm Pioneer, MEN ikke gjør det. Du har nemlig ikke plass, dashbordet er av ganske tykt hardplastikk og jeg sleit i 3 timer for hver j**** hull. Dessuten kommer magneten i kollisjon med ventilasjonssystemet, og ikke nok med det. Man får nemlig ikke festa høytalerene ordentlig så de bare skurer på grusete føre. Bilradiospes.no har noen 8 cm fra RF som passer perfekt til utbytte av disse. 10 RMS eller noe var det. Men for guds skyld. Bygg heller ut noen 6,5" i døra.

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OlleellO

Skal bytte ut org fronthøytalere i en Golf 1.6 1986 modell. Dette er de som sitter oppå dashbordet under vinduet. Lurte på om Jeg møter på noe problemer her og hvilke jeg skal kjøpe og bytte ut de orginale med. Skal ikke være så dyre. Men lurer på diameteren på de. Kan noen fortelle det eller må jeg ta de ut å sjekke.

 

Det "letteste" i Golf 2 er å benytte et separat 2 veis frontsystem bestående av diskant (1") og mellomtone (5 1/4") og så plassere diskant oppå dashbordet og 5 1/4" i fordørene. Kanskje kan man få til 6" i dørene istedenfor, må vurderes ettersom hvor masse jobb man vil legge i. Har sett 8" midbass i fordørene på Golf 2 også, men da må/bør man ha egen mellomtone i sparkepaneler e.l. Lykke til :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

det som kan vere litt vrient er å legge inn kabler til høytaleren om det ikke er gjenomførings hull der, Noen som har gode løsninger på det problemet da ?

Innen et par år nå så er ikke dette et problem lenger, for utviklingen går i retning av trådløs overføring av lyden også i bil.

 

Så vi kan jo bare glede oss til den dagen.

 

mvh

 

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

 

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil i tilfelle kreve en forsterker for hvert element. Energien må jo komme etsted fra, og jeg hadde ikke tatt sjansen på å sitte i en bil hvor energistråler (eller plasma, hehe :P) )hadde gått på kryss og tvers...

 

Om hvert element hadde sin egen dedikerte forsterker og signalene ble sendt trådløst over en bluetoothliknende protokoll hadde det jo vært genialt.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Det vil i tilfelle kreve en forsterker for hvert element. Energien må jo komme etsted fra, og jeg hadde ikke tatt sjansen på å sitte i en bil hvor energistråler (eller plasma, hehe :P) )hadde gått på kryss og tvers...

 

Om hvert element hadde sin egen dedikerte forsterker og signalene ble sendt trådløst over en bluetoothliknende protokoll hadde det jo vært genialt.

 

Er du redd for den typen stråling burde du nok flytte til fjellet og holde deg nedgravd i kjellern der resten av livet!!! ;)

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er ikke redd for stråling sånt sett, men om en ser på energimengdene så er det rimelig stor forskjell på den ene watten som en brutal mobil sender ut, og de par tusen watt som ville måtte gått i konsentrerte stråler her.

Begynner å bli rene starwars i bilen da, hehe :P

 

Feel the force luke.. ZAPP hæhæh

 

Kvantefysikken vil muligens gi svar her etterhvert, men jeg tviler på at NASA, EISA og CERN prioriterer bilstereo i forskningen sin, hehe.

 

Nuvel. Spora litt av der...

 

I mellomtiden får vi banne lystig mens vi med såre fingertupper og hjemmebøyde tenger stapper kabler, delefiltre og elmenter inn i alle kriker og kroker. :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe morsom tanke i allefall ;)

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår