Micra90 Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Tenkte å skifte registerreim på golfen til helgen! Noen som har noen ting å si om dette... noen tips? Kansje noen som vet om en veiledning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Kjøp Haynesboka, står forklart der.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Ikke dumt =) Har den vell på biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Ikke dumt =) Har den vell på biltema? Det vil jeg tro ja.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sinko Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Ikke dumt =) Har den vell på biltema? det har de, der jeg kjøpte den i allefall:P koster en 300 tror jeg=) Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 (endret) Ikke vanskelig å skifte den reima. Du trenger pipe 10mm, og Unbrako bits 5 og 6 mmm, samt en forlenger. - løsne dynamo og servopumpe og ta av reimene - ta av deksel for regreim - skru av reimhjul på veivaksel og vannpumpe - merk reima og tannhjulene med korrekturlakk (blanko) på alle tannhjula - løsne strammer - merke ny reim på samme sted som den gamle (telle tenner) - sett på ny reim slik at merkene stemmer - sett på strammehjul og stramme reim - skal kunne vris 90 grader med fingrene - skru på deksler og tannhjul - sett på dynamo og servoreim Ferdig. Pass på bolten som holder dekselet ved dynamoen. Dersom du dytter inn den må du av med dynamoen for å finne den igjen. Sett gjerne veiv og kam i THD slik det står i boka, men det er plundrete å se riktig stilling av mellomhjulet uten å bruke "blanko-metoden". -- Endret Oktober 16, 2009 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Bra veiledning =) Takker masse=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Gjorde som Bwana sier når jeg bytta tannreim på min 1,8. Men.. Ikke merk reima med lakk elns, sveiv motoren rundt så merket på kamdrevet er plant med merket på dekslet bak kamdrevet. Så tar du vekk den grønne pluggen oppå girkassa og glaner neddi, da ser du en 3kant forma tapp, den skal flugte med et merke på svinghjulet. Når de 2 merkene flukter kan du røske av reima og sette på ny. (seff med ny strammer..) Det er et merke til, men det trenger du ikke tenke på sålenge de 2 andre merkene stemmer Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Takker for svar... I mårra er nemlig den store dagen :) Må å handle strammehjul først:P Fikk det på lager i dag, men fikk ikke tid å hente det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 (endret) Har laget en enkel guide, da for Audi 8v, men det meste er likt. Som allerede nevnt, det er totalt unødvendig å merke reima. Det er merker på alle drevene, samt referansemerker, til og med på mellomakseldrevet. http://www.bilforumet.no/audi/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html Endret Oktober 19, 2009 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Reima er nå skiftet og bilen går som en digitalklokke uten tikking :D Men, det eg over hodet ikke forstod var att tenningsmerket på svinghjulet ikke viser når bilen går :S Men bilen går som en klokke. Eneste eg ser er att det er 2 bittesmå prikker som det kan se ut som noen har laget der. Går det ann å sitte svinghjulet på feil vei eller noe sånt ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.