Gå til innhold

Mer effekt 2.0TDI

Ranger emnet


joafresh

Anbefalte innlegg

Det er sikkert noen som har skrevet om dette tidligere, men jeg fant ikke noe på det.

 

Er det noen som vet om det fins noen andre måter å få litt ekstra effekt i min golf bortsett fra flashing av motorprogram? (Det har jeg nemlig gjort, og er meget fornøyd!) Men hører at luftfilter blant annet er en mulighet for å få det lille ekstra.

 

Noen som har noen erfaringer? Er det mest lyd-effekt eller spiller luftfilter virkelig en rolle i frigjøringen av krefter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest for lyden, og utseende i motorrommet. Det blir ofte tøff lyd i tdi-biler med åpent filter, og hvis man gjør det skikkelig og sørger for at filteret ikke suger varm luft fra motorrommet, kan man få en ørliten forbedring, men sannsynligvis ikke merkbart.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man hører turboen bedre på en måte. Litt småtøft egentlig. Når det gjelder montering vet jeg ikke hvem som evt kan gjøre dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte 57i kit fra England ^^ i går, er visst det beste til golf 5. Er det noen som har montert et slikt åpent luftfilter på egenhånd?

 

Dette kan man montere på egenhånd, hvertfall jeg gjort på de andre bilene jeg har hatt.. Og jeg er langt i fra noen mekaniker..!!

 

Men spørsmål; Kan du gi meg en PM eller legge inn her når du har fått det og evt montert det, så kan jeg få høre hvordan du syntes det fungerte og om det var "trygt" å kjøpe via UK

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa UK og bestilte ett gjennom Thorshov (Felgimport), de hadde det på lager og jeg kunne bare hente det hos felgimport i dag...

Monterte det selv når jeg kom hjem og må si meg fornøyd med resultatet.. Ikke så mye lyd som på bensin turbo, men det ble både mer lyd og mer effekt. Kosta flesk riktig nok, men trygt og sikkert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

ja. trådstarter?.......

 

Ble det noe av? Hvordan ble det? Droppa du det? WASSAP!????

 

typisk det forumet her. folk starter et tema og spørr om alt mulig rart, men de gidder jo aldri skrive etterpå åssen det gikk og hvordan resultatet ble. Istedenfor å sende PM til han ene som spurte deg så kunne man jo legge det ut her f.eks? slik at også flere får hjelp....

 

Folke : hvilket filter satt du inn?

 

Vurderer det selv. Digger turbo suset! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår