Gå til innhold

Espen Børresen

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Espen Børresen's Achievements

  1. Jeg har en VW touran 2012, 2.0tdi, 170hk. Gått 250.000km I sommer måtte jeg bytte turbo etter at den tok kvelden. Dette ble gjort av et verksted. På første turen etter turbo-byttet kom lyset for partikkelfilter på. Dette har aldri lyst før på denne bilen. Bilen ble satt på verksted (ikke samme verksted som byttet turbo) og partikkelfilter ble renset. Hentet ut bilen, kjørte noen mil og lyset kom på igjen. Inn igjen for ny rens ..... men samme resultat. Verkstedet påpekta at jeg burde sjekke turboen - for motoren brenner olje. Men turboen er nettopp byttet. Nå var jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke kan bruke mer penger på den bilen, og bestemte meg for å sjekke litt selv om det er olje mellom turbo og innsug. Tok av slangen inn på intercooler. Denne var nokså rein, bare litt oljerester. Intercoller er ikke tatt av, men denne ble renset av Verkstedet som byttet turbo. I slangen ut fra intercoller var det en god del olje (rant ut og laget en liten dam på gulvet). Jeg har renset røret opp mot innsugmanifoil. Manifoil, egr-rør og spjell i innsug er tatt av og renset - her var det MYE sot og ojle rester. Etter at alt er satt sammen igjen røyker det fremdeles hvit oljerøyk. Det kommer spesielt mye røyk når jeg gir gass, feks ut av lyskryss, når motoren er varm. Jeg tror den nye turboen er frikjent siden jeg ikke fant olje inn mot intercooleren. Hva annet kan gjøre at bilen brenner olje, og hva kan jeg gjøre av feilsøking for å finne mulig årsak? Håper noen kan gi meg noen hint.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår