Gå til innhold

b230 et i 240

Ranger emnet


cleanvw

Anbefalte innlegg

Hei! er nå ganske lei gasser turbo drittet, og gikk av innkjøp av en b230 et som satt i en 740. hva må gjøres får og få den inn i 240? må jeg få flyttet fordeleren ? eller går det akkurat der den er nå? og må jeg bytte motorfester?

Har akkurat kjøpt meg en større turbo på ebay, og ett grenrør, så lurer på hvor mye dysene holder til? mvh Cleanvw

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er faktisk fint lite som må demonteres... regreim deksel, rekreim, og plata med simmerringene til veiva og "mellomakselen"... så er det bare å trekke ut akslingen, å sette i en ny med tenner til fordeleren.

 

å begynne å kappe i torpedoveggen er jalla!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bytte den akselen tar ca 30 min med motoren i et stativ. Er fantastisk enkel opperasjon. Å bygge om torpedoveggen er mye mer jobb, i tillegg er det en fordel å kunne bytte lokk og rotor uten å måtte ta ut motoren. Er litt slit å bytte det på 740/940, og der er det god plass i forhold

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må du ha et ledningsnett som passer.

Der vil jeg, på det sterkeste, anbefale å få tak i LH2.4 nett fra en 89+ 240, også noen få følere fra samme motoren.

Så har du en motor som går mye reinere enn med det gamle et-møkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale det så mye potensielt hat, men tar du ut ledningsmatta i motorrommet OG dashbordet inkl sikringsboks samt alle tre styreboksene klarer du deg fint med dette skjemaet: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89-3.gif

I tillegg er det kjekt med samme skjema med pinner og farger på tomgangshjernen. Legg merke til at noen fargekoder skifter fra år til år.

 

Angående fordeler, slå ut blindlokket først og se om du er så heldig at det ER drev til fordeler på mellomakselen. Da er det plug'n play med en tom B230K fordeler etc.

 

Dysene er 300-335cc et sted. 700TIC har ei 025 pumpe som holder en god stund effektmessig.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår