cleanvw Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Hei! er nå ganske lei gasser turbo drittet, og gikk av innkjøp av en b230 et som satt i en 740. hva må gjøres får og få den inn i 240? må jeg få flyttet fordeleren ? eller går det akkurat der den er nå? og må jeg bytte motorfester? Har akkurat kjøpt meg en større turbo på ebay, og ett grenrør, så lurer på hvor mye dysene holder til? mvh Cleanvw Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 fordeleren må flyttes, og motorfestene fra 240 må over på b230et motoren. Om det er med girkasse, må spakstellet byttes. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Okei. takk for svar, da blir det bare til at jeg lager hull i torpedo veggen, og lager en kasse til fordeleren;) orker ikke og demontere hele motoren for og få satt inn aksling der. Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 er faktisk fint lite som må demonteres... regreim deksel, rekreim, og plata med simmerringene til veiva og "mellomakselen"... så er det bare å trekke ut akslingen, å sette i en ny med tenner til fordeleren. å begynne å kappe i torpedoveggen er jalla! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanson Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Ja det er jo nesten mer jobb og veldig unødvendig å kappe hull i torpedoveggen. Siter '78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept '95 Volvo 960 - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 å bytte den akselen tar ca 30 min med motoren i et stativ. Er fantastisk enkel opperasjon. Å bygge om torpedoveggen er mye mer jobb, i tillegg er det en fordel å kunne bytte lokk og rotor uten å måtte ta ut motoren. Er litt slit å bytte det på 740/940, og der er det god plass i forhold Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Også må du ha et ledningsnett som passer. Der vil jeg, på det sterkeste, anbefale å få tak i LH2.4 nett fra en 89+ 240, også noen få følere fra samme motoren. Så har du en motor som går mye reinere enn med det gamle et-møkka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Du må se opp for kikke hull i blokka.. :P tror ikke du trenger noe større turbo enn garrett T3 en som står på. :P Lykke til.. :P Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Jeg vet ikke om jeg vil anbefale det så mye potensielt hat, men tar du ut ledningsmatta i motorrommet OG dashbordet inkl sikringsboks samt alle tre styreboksene klarer du deg fint med dette skjemaet: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89-3.gif I tillegg er det kjekt med samme skjema med pinner og farger på tomgangshjernen. Legg merke til at noen fargekoder skifter fra år til år. Angående fordeler, slå ut blindlokket først og se om du er så heldig at det ER drev til fordeler på mellomakselen. Da er det plug'n play med en tom B230K fordeler etc. Dysene er 300-335cc et sted. 700TIC har ei 025 pumpe som holder en god stund effektmessig. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 hehe, vist du skall lage hull i torpedo veggen blir du skuffa, du møter på ett varme apparat.. :) har vært prøvd før de du.. :) års modell motoren er? veit i noen er det aksling der, bare og trykke på fordetaren tut og kjør.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg