Gå til innhold

Fra 1,4 til 1,6 v-tech


AndersPVB

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

tilfeldighet det her! :P tenkte på å gjøre akkurat det samme og jeg heter Anders jeg å...

 

uansett, det hadde vært fint med litt info om hvor mye det vil koste... jeg har hørt litt rundt å det skal visst ikke være så altfor vanskelig å bytte motor og det der, men det er det med omregistrering ogsånt som vil koste mye... Fint om noen kunne tippe eller vet sånn ca hva kostnadene vil bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det flere ganger.

 

Dere trenger mye deler, men alt er "bolt-on".

b-serie motor med girkasse og alt som hører til motoren.

motorfester fra b-serie EK civic (dvs EK VTi eller 99-00 Civic SI i USA)

giroverføring

radiator m/slanger

drivakslinger

gasswire (man kan klare seg med den fra gammel motoren, men VTi passer bedre).

p30 ECU

 

Ledningsnettet er den største jobben. Jeg lager en conversion harness som gjør at du kan bruke en obd-1 P30 ECU. Da bruker du gammle ledningsnettet og tilpasser det til den nye motoren.

 

Ja, det var det jeg kom på i farta som du trenger får å få motoren i bilen.

 

Skal man få det godkjent må man også ha bremser, understell..osv

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Takk for gode svar ;)

Planen var å få bilen godkjent også. Må nok tenke litt mer over prosjektet, d lønner seg sikkert å heller kjøpe en ordentlig VTi Civic. Men vi får se :p

 

Tror det hadde blitt billigere for deg og kjøpt en Civic som allerede hadde V-Tech motoren.

 

Men til dere andre der ute.. Le gjerne av spørsmålet, men om det finnes 1.8 og 2.0L V-tech motorer til Honda Civic?

Toyota Carina E '96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde blitt billigere for deg og kjøpt en Civic som allerede hadde V-Tech motoren.

 

Men til dere andre der ute.. Le gjerne av spørsmålet, men om det finnes 1.8 og 2.0L V-tech motorer til Honda Civic?

 

Civic kom aldri med større en 1.6 nei (bortsett fra modellene nyere enn 2001).

 

Men Integra har 1.8 liters vtec motor (190-200hk), og den passer i civic på samme måte som 1.6 vtec fra civic gjør (originale motorfester..osv).

 

I japan kom Accord ut med en veldig sjelden 2.0vtec (185hk tror jeg), også finnes jo accord/prelude med 2.2 vtec (185-220hk alt etter som hvilken bil/modell den kommer fra). Disse passer inn i civic med spessial lagede motorfester og litt annen ekstra arbeid.

 

Det er også en del som har bygget seg 2.0 vtec ved hjelp av en 2.0 crv blokk, og en vtec topp.

 

mvh.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men til enkelte, DET HETER IKKE V-TECH! Det heter vtec ;) :D *pirke pirke*

 

Det heter da heller ikke vtec, men V-TEC, bare for å pirke litt til :D =P

 

Og til ang. motorstørrelse og hk, ble også Civic VTi levert med 190 (Tror det var 190) hk på 1.6 liters motoren også... Altså 30 hk mer enn du fikk i Europa. Og da het den selvfølgelig Civic Type-R (Snakker da om EK serien)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter da heller ikke vtec, men V-TEC, bare for å pirke litt til :D =P

 

Og til ang. motorstørrelse og hk, ble også Civic VTi levert med 190 (Tror det var 190) hk på 1.6 liters motoren også... Altså 30 hk mer enn du fikk i Europa. Og da het den selvfølgelig Civic Type-R (Snakker da om EK serien)

 

FEIL.... Det skrives vtec.

 

Jeg har selv byttet ut en D15Z1 1,5Vei, og satt inn en B16A2 motor. Dette er da den motoren man finner i Vti. Jeg har fått dette godkjent. Dette er da for 5 årsiden. Billigste (som jeg gjorde) var å kjøpe en delebil som er vrak. Men hvorfor ikke dra strikke lengre. Hva med å få tak i en ITR delebil som du setter over motor og understell og det du trenger. Det er samme jobben og alt passer rett over. Det som er den store jobben uansett om det er B18 eller B16A2 er ledningsnettet.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt mere problematisk å godkjenne ett ITR swap i en Civic enn en B16 motor i en Civic da Civic kom med dette orginalt. Er flere i hondaklubben som har prøvd å gjøre dette og flere har til slutt gitt opp!:(

 

Og alle som er i tvil om hvordan VTEC skrives så er det nemlig slik JEG har skrevet det som er riktig, om man skriver det med små eller store bokstaver så er VTEC den riktige skrivemåten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt mere problematisk å godkjenne ett ITR swap i en Civic enn en B16 motor i en Civic da Civic kom med dette orginalt. Er flere i hondaklubben som har prøvd å gjøre dette og flere har til slutt gitt opp!:(

 

Og alle som er i tvil om hvordan VTEC skrives så er det nemlig slik JEG har skrevet det som er riktig, om man skriver det med små eller store bokstaver så er VTEC den riktige skrivemåten!!

 

Nå kjenner jeg faktisk folk som har godkjent B18 swap i vognkortet på en EG civic. Husk at ITR er basert på samme plattform som civic. Så lenge bremsekraftforsterkeren, bremser, understell og krengningshemmere (stabstag, tårnstag mm) settes over. Ja, det kan være noen som henger seg opp i det.

 

Hender at jeg får mail fra folk som skal godkjenne civic bygg og lurer på om dem kan få se godkjenningspapirene.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår