Gå til innhold

Reklamasjon privat salg.

Ranger emnet


DTM

Anbefalte innlegg

Håper dette løser seg for deg. Har null forståelse for folk som klager for bagateller.

 

Selv har jeg kjøpt biler hvor bl.a. toppakninga har røket kort tid etter kjøpet, men ettersom den sannsynligvis har vært noe dårlig idet jeg kjøpte den, burde jeg jo ha oppdaget dette selv. Dessuten var akkurat den bilen en Fiat, og den kom vel med dårlig toppakning fra fabrikk. ;)

 

Tror helt ærlig ikke at fyren kommer noen vei med dette. Han virker som en typisk kronidiot med uforholdsmessige forventinger til noe han ikke har greie på overhodet (noe som gjerne er vanlig at man får/har, når man ikke har greie på et fagfelt, som f.eks. bil/motor). Advokaten har nok heller ikke peiling på bil og normal slitasje på disse, og vil bare tjene penger på å føre saken (han får jo betalt uansett utfall).

 

Lykke til, jeg vedder på at dette ordner seg! Alle skjønner jo at det er rom for slitasje på en gammel, trimmet bil. Ærlig talt...

 

PS: Så lenge du har informert om trimmingen til kjøper før salget, bør du ha ditt på det tørre... å tilbakeholde info om det er nemlig definert som svindel, har jeg lest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

ja hvordan går det med saken din?

 

For å si det enkelt, jeg ser vel for meg at de tar dette videre, rettslig. Denne kjøpers far er det som fremmer saken for "go gutten" som handla bilen. De må jo bare dra dette så langt de bare ønsker, bilen ER OG BLIR TRIMMET med større turbo, åpent filter, stor IC, 3" eksos samt boost controller! Større kapasitets bensins pumpe også. Dette innebærer sikkert + 100hk ved trykk på 0,95 som den normalt ved slike mods står innstilt på! Da snakker vi 50% effekt økning, og sikkert nesten det samme i moment økning! Hva gjør ikke dette med fremskyndet slitasje i motor!? Dette står i kjøps kontrakt samt salgs annonsen som lå på Finn og Autodb!(har skrevet ut kopi!) Jeg syns bare så synd på gutten som blir påtvunget dette av en kronidiot av en far, og en luring av en advokatspire! Istedenfor å sitte å sippe over at bilen har slitte kammer og dekk, kunne gutten ha brukt og kost seg med den, noe jeg gjorde uten problemer, fikk bare en masse oppmerksomhet!

 

Faens duster.

 

Primera M6

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har bilen vært over 10 år i Norge? Hvis ikke kan du jo tipse tollmyndighetene ;)

 

Nei bilen ble importert slik fra Tyskland høsten 2007, jeg tok ikke i bruk bilen før våren 2008. Hadde en kjempesesong (7500km) med utstillinger og oppnådde en veldig masse oppmerksomhet rundt på vegen og treff! Merk: bilen ble aldri banekjørt av meg, men i Tyskland . . . . . . . ? Have no idea.

 

Ja jeg vet at tollmyndighetene er ute etter slike effekt "monstre" om dagen, men jeg venter med det utspillet før jeg eventuellt hører fra de igjen!!!!!

 

Primera M6

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjøper og hans far ikke har tenkt i de baner, at man kan få en real smekk på fingern om saken kommer for retten er jo morsomt.. hehe

 

Bilen er jo ikke din lengre og du opplyste om at den var trimmet i salgs annonsen så da går du fri skulle jeg tro. Litt usikker i og med at du importerte den og fikk skilter på den i den standen den står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

At kjøper og hans far ikke har tenkt i de baner, at man kan få en real smekk på fingern om saken kommer for retten er jo morsomt.. hehe

 

Bilen er jo ikke din lengre og du opplyste om at den var trimmet i salgs annonsen så da går du fri skulle jeg tro. Litt usikker i og med at du importerte den og fikk skilter på den i den standen den står.

 

Det var ikke jeg som importerte den, men en som driver import tok den inn for meg slik at jeg er første eier i Norge. Det som er kjærnen her er at de vil ha ny byttemotor grunnet slitt kamaksel® etter anbefaling fra Bjørnstad bil ! Det blir litt smakløst for meg i og med dette er laaaangt utenfor min viten og kunnskap! Klart man hører ulyder om man lytter med stetoskop på en 10år gammel motor, som sikkert er kjørt noe utover normalen nede i Tyskland. Men som jeg står fast ved, de skulle i det minste ha bedt om en tilstandsrapport av meg FØR de handla, ikke komme rekende med krav på alt fra små steinsprut på vindu til krav om ny motor! Dette blir for horribelt for meg, så nå venter jeg bare i spenning til å se hva deres neste sjakktrekk blir!

 

Primera M6

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dumt å ta tilstandsrapport etter man har kjøpt ja. Tydelig her at kjøper ikke har overholdt sin "undersøkelsesplikt".

 

Bordet fanger:D

 

Hadde rett og slett bare ignorert alle henvendelser fra kjøper, og latt han kaste bort penger på advokat

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

 

For å si det enkelt, jeg ser vel for meg at de tar dette videre, rettslig. Denne kjøpers far er det som fremmer saken for "go gutten" som handla bilen. De må jo bare dra dette så langt de bare ønsker, bilen ER OG BLIR TRIMMET med større turbo, åpent filter, stor IC, 3" eksos samt boost controller! Større kapasitets bensins pumpe også. Dette innebærer sikkert + 100hk ved trykk på 0,95 som den normalt ved slike mods står innstilt på! Da snakker vi 50% effekt økning, og sikkert nesten det samme i moment økning! Hva gjør ikke dette med fremskyndet slitasje i motor!? Dette står i kjøps kontrakt samt salgs annonsen som lå på Finn og Autodb!(har skrevet ut kopi!) Jeg syns bare så synd på gutten som blir påtvunget dette av en kronidiot av en far, og en luring av en advokatspire! Istedenfor å sitte å sippe over at bilen har slitte kammer og dekk, kunne gutten ha brukt og kost seg med den, noe jeg gjorde uten problemer, fikk bare en masse oppmerksomhet!

 

Faens duster.

 

Primera M6

 

er så surrealistisk, man kjøper ikke seg en slik bil, forventer at den skal være 110% å samtidig forvente seg at man ikke må skru. Dette er en skru bil, 30% skruing å justering resten kjøring. Skjønner virkelig ikke hvorfor faren skal være så påståelig. Hadde faren brydd seg først, hadde han blitt med på handelen. Advokater brukes til å skremme folk med. La være å svar for deg, hadde jeg gjort. ignorert kjøper totalt

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

når jeg leser dette kjenner jeg at jeg blir provosert og forbanna! Noen folk har rett og slett ingen forståelse for at en bruktbil er ikke som en NYBIL! Er meget bra at du har kontrakt hvor dette har blitt presisert.

Selv forsøker jeg å selge en 26 år gammel bil og folk forstår ikke hvorfor den ikke er 110100010% strøken.. De får det liksom ikke til å stemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Da er det gått 3,5 mnd siden jeg svarte på brevet fra deres advokat. Har ikke hørt et pip fra den kanten gitt siden! Har vært inne på toll.no for morro skyld og lagt inn verdier for effekt økning og da påfølgende avgifter: når jeg la inn alle verdier som trengtes, plussa på 50hk som man får ca bare med 3" eksos, åpent filter og front montert større IC, så blir det 94000,- i nye avgifter på denne . . . . . . . . . . i tillegg er det satt inn en større turbo, større bensinpumpe og noe annet småsnacks slik at effekt økningen sikkert er det dobbelte! Ja ja, får sitte her i hele evigheta da å se om det kommer noe mere utspill fra disse folka og deres advokat, noe jeg tviler på!

 

Primera M6

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom kjøper skulle hatt en sak måtte det bli at du ikke har betalt avgift for effekten og således solgt en bil som i teorien er ulovlig å bruke. (må betale avgift og få godkjent bilen med ny effekt) Dette dersom dette ikke kom klart fram av kontrakten selvfølgelig... Mye mekaniske småfeil kan man jo si at man har ti tommeltotter og ikke skjønte det var noe galt, men blir vanskeligere å bortforklare det med trimmingen kanskje.

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... om en tråd på dette bilforum fra tiden før \juridisk ble opprettet?

Den handlet om en fyr som solgte en S13 med 450(?) hk til en jypling som etter alt å dømme brukte billånet på noe helt annet enn hva hans far hadde sett for seg idet han samtykket til lånet.

 

Den saken virket tilsynelatende til å gå som sågar: 18åring kjøper 450hk bil med viten og vilje, stolt reiser han hjem med byttet hvorpå hans far slettes ikke er fornøyd med hva den håpefulle har dratt med hjem.

Tipper den er fra 2004-2006 en gang. Hadde jeg giddi å søkt den opp, skulle jeg glatt å lest den om igjen med :popcorn og :pepsi:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe mer gøyalt lesestoff enn akkuratt dette her.

Inser faktisk at det finnes større tullinger her til lands enn meg!

 

Men nå har jeg lest en eller annen plass i norges regelverk at normale slitedeler er kjøpers ansvar, medmindre han kan påvise at dette har skjedd PGA forrige eiers skruing eller noe i den duren. Og igjen forstod jeg det slik at du ikke hadde skrudd så mye på denne..

 

Vell vell vell, siden advokaten ikke har svart deg enda har han nok lest seg fram til at det ikke er noe å vinne på i denne saken..

 

Skody, var det den som for ca halvt år siden ble dratt opp igjen?

Endret av Hansien

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår