Gå til innhold

Reklamasjon privat salg.

Ranger emnet


DTM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter at jeg har lest opp og i mente her, og i andre fora er jeg fortsatt usikker.

Jeg har solgt en Nissan 200sx s14a. Kjøper har først prutet ned kjøpesum med 35", kansje uvesentlig her, men.

Vi har en Naf kontrakt for kjøp mellom private. Har krysset av i alle boksene, også selges som den er. Har lest at denne ikke gjelder så sterkt, men uansett krysset av. Da det er montert et uorginalt ratt istedenfor original med airbag, slik at horn ikke virker, samt at "fjær" som holder tanklokk oppe ikke fungerer, må holdes nede til lokk vippes ut, sa jeg til kjøper, lever bilen til Bjørnstad bil så er dette en smal sak for de å fikse, noe jeg fikk beskjed om på mail fra Bjørnstad. Jeg er absolutt ingen bilmekaniker, men jeg har "lest", nå i ettertid på div fora at SR20DET motorer veldig ofte har en "tikkelyd"når den er varm, blir da omtalt som normalt, bilen er jo over 10år gammel. Kjøper får også på veg hjem etter kjøp merke at den fusker ved pådrag. Bilen blir satt inn hos Bjørnstad hvor de ser at wastegate er stillt helt inn, noe som var årsaken til fusk, så den biten lar seg rette med riktig innstilling av denne. Men når da Bjørnstad ser på bilen, lytter med stetoskop ol, viser det seg at kamaksel begynner å bli slitt, merk begynner å bli slitt. Med da selvfølgelig anbefaling om reparasjon så langt som et vondt år. Det konkluderes med at det rimeligste ville være å sette inn en byttemotor, noe selvfølgelig Bjørnstadbil sitter på, de er tross alt en av verkstedene som rager høyest når det kommer til 200sx og Skyline. Jeg har eid bilen i litt over et år selv, den er bygd opp i Tyskland med større turbo og det vanlige disse bilene blir modifisert med. Altså en ombygd bruktimportert bil fra Tyskland. Igjen, jeg er ingen bilmekaniker, har brukt bilen kun på gate og utstilling, ikke banekjøring. Den var i mine øyne god som gull de knappe 7500km jeg brukte den, funka som bare det for me